بیشتر بخوانید

سواحل طلایی وارنا بلغارستان برنده چندین جایزه بین المللی پرچم آبی

سواحل طلایی وارنا بلغارستان برنده چندین جایزه بین المللی پرچم آبی

وارنا سومین شهر بزرگ بلغاری پس از صوفیه (پایتخت بلغارستان) و پلوودیف است که راحتی میتوانیم بگوییم زیباترین شهر این کشور است. شهری که پر از بقایای فرهنگی، تاریخی و دیدنی است و به دلیل احاطه شدن توسط جنگل و دریا منطقه ای بسیار زیبا است. گردشگریان و علاقهمندان به این منطقه وارنا را بعنوان پایتخت ساحلی بلغارستان نامگذاری کرده اند و نامهای متفاوتی نظیر شن های طلایی، ماسه های طلایی، ساحل طلایی یا Golden Sands  شناخته می شود.

بلغارستان کشور زیبایی است؛ کوه های جادویی، سواحل شنی و روستاهای دیدنی و جذاب. غذای خوشمزه، مهمان نواز و هزینه های زیادی برای جاذبه های بلغارستان، دلیل دیگری برای سفر به این کشور پیدا نمی کنید.

 

سرزمین ماسه های طلایی

به راحتی میتوانیم بگوییم که وارنا زیبا ترین شهر بلغارستان است. که از میراث تاریخی و فرهنگی غنی برخوردار است. وارنا و حومه آن، در قرن های گذشته، محل بسیاری از تمدن های باستانی و مکانی برای تجارت وانتقال فرهنگ در منطقه بوده است. در موزه باستان شناسی وارنا می توانید قدیمی ترین زیورآلات طلایی که متعلق به انسانهاست را در کنار آثار هنری تمدن هایی که در این منطقه ساکن هستند را همانند ترکیه، یونان، روم و ببالاخص بلغاری ها را بیکجا ببینید.

سواحل وارنا توسط دریا و جنگل احاطه شده و در تمام فصول سال منظره ای بسیار زیبا و چشم نواز را در آنجا خواهید دید. آب و هوای مناسب وارنا را به محل خوبی برای زندگی و تفریح تبدیل کرده است و مکانی به یاد ماندنی برای سفرهای تابستانی هر فردی خواهد بود.

 

نقشه گردشگری سواحل طلایی وارنا بلغارستان سرزمین ماسه های طلایی

 

چرا به سواحل طلایی وارنا برویم

این سواحل شنی زیبا به دلیل آب و هوای خوب و چشم انداز زیبا در کنار قیمت مناسب این منطقه را به یکی از محبوب ترین مکان های تفریحی توریستی در شهر وارنا است که هر ساله گردشگران زیادی را از روسیه، اروپا و خاورمیانه را بخود جذب می کند. این ساحل به 18 بخش تقسیم شده که در اختیار هتل ها و مراکز تفریحی می باشد.

در سال 2007، یک کپی از برج ایفل که 10 برابر کوچکتر از اندازه واقعی آن است ساخته شده است و اختصاص به یک رستوران دارد.

 

راهنمای اخذ ویزای بلغارستان

برج ایفل وارنا بلغارستان رستوران ساحلی گلدن سندز جاذبه های دیدنی وارنا و اقامتگاه تفریحی Golden Sands

جاذبه های دیدنی وارنا و اقامتگاه تفریحی Golden Sands

از میان جاهای دیدنی و مکان‌های تفریحی در گلدن‌سندز در وارنا می‌توان به کلاب لوکس ریورا، غار تاریخی آلادجا، کلیسای یحیی، سه زمین بزرگ گلف که توسط گری پلیر و ایان ووزنام طراحی شده و مناظر ساحلی زیبای بیشمار آن اشاره کرد.

کلیسای وارنا:

یکی از مهم ترین نمادهای شهر وارناست که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است. نقاشی های دیواری مجلل، سریر سقف و شیشه های منقوش از دیدنی های این کلیسا هستند. مناظر زیبایی از شهر را می توان از بالای برج ناقوس این کلیسا تماشا کرد. برای بالارفتن از برج ناقوس کلیسا می بایست از ۱۳۳ پله ی مارپیچی بگذرید.

باغ دریایی وارنا:

از قدیمی ترین و بزرگ ترین پارک های این شهر است که دارای یک آبزی دانی بزرگ ، دلفیناریومی زیبا، رصدخانه‌ی نیکولاس کوپرنیک، موزه‌ی تاریخ طبیعی و باغ‌وحشی جذاب و دیدنی است.

دلفیناریوم:

تنها پارک دلفینی شبه‌جزیره‌ی بالکان است که در این پارک دلفین‌ها به مدت چهل دقیقه به اجرای نمایش و آب‌بازی می‌پردازند.

موزه ی باستان شناسی:

ساختمان این موزه دارای طراحی بسیارزیبایی است و بیش از پنجاه و پنج اثر زیبای هنری و تاریخی از دوران پالئولتیک تا اواخر قرون وسطی وجود دارد.

موزه ی دریانوردی:

این موزه که در سال ۱۹۲۳ میلادی بنیان گذاری شده است دارای دوازده تالار است که در این تالارها تاریخ دریانوردی از دوران باستان تا به امروز به نمایش درآمده است.

حمام های رومی:

حمام های رومی وارنا، اودسوس خوانده می شوند و تاریخ ساخت آن ها به دوران امپراتوری روم برمی گردد. این حمام ها نشاندهنده ی وجود ثروت و قدرت در وارنا در زمان های گذشته بوده است. این ساختمان‌ها دارای گنبدی به بلندی بیست متر می‌باشند و مساحت کل بنا هفت‌صد مترمربع است.

سواحل طلایی وارنا:

سواحلی بسیار زیبا در شمال وارنا قرار دارد که ماسه ها آن طلایی رنگ است. پوشش گیاهی سبز این منطقه نیز بر زیبایی درخشش ماسه های آن بسیار افزوده اند. در این سواحل زیبا، هتل‌های شیک و مجلل و رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارند که امکانات اقامتی بسیار مناسبی را برای گردشگران فراهم آورده‌اند.

گلدن سنتر:

گلدن سنتز نام اقامتگاه و استراحت گاهی بسیار مجلل و شیک و مفرح در وارناست که دارای امکانات ورزشی و تفریحی و سرگرمی و بازی‌های جذابی برای خانواده‌ها و کودکان است.

 

آشنایی بیشتر با منطقه گلدن سندز و جاذبه های دیدنی وارنا و اقامتگاه تفریحی Golden Sands

 

آشنایی بیشتر با منطقه گلدن سندز

گویی این منطقه تکه ای جداشده از بهشت است که با انبوهی از تپه های جنگلی، ماسه های سفید و طلایی و آب های زلال به روی زمین آمده. این منطقه به دلیل داشتن سواحل تمیز، طبیعتی پاک و دریایی بدون آلودگی چندین بار موفق به کسب جایزه بین المللی پرچم آبی (Blue Flag) شده است.

اکثر افرادی که به وارنا سفر می کنند مایل هستند که در گلدن سندز اقامت داشته باشند در این منطقه بیش از صد هتل با دسته بندی های متنوع و قیمت های مختلف وجود دارد که تعدادی از آن ها در میان جنگل ها بنا نهاده شده اند و با اینکه دورترین هتل در این ناحیه، حدود ۴۰۰ متر با ساحل فاصله دارد ولی با توجه به قرارگیری اکثر تفریحات در قسمت مرکزی این ساحل، انتخاب هتل با توجه به نیاز، می تواند راحتی بیشتری را در این سفر به همراه داشته باشد

 

معروفترین هتل‌های گلدن سندز

  • Grifid Vistamar Hotel
  • HVD Viva Club Hotel
  • Aquarelle Hotel
  • Azalea Hotel
  • Marina Grand Beach Hotel
  • International Hotel Casino & Tower Suites

 

پارک آبی آکواپلیس وارنا بهترین زمان برای سفر به وارنا و سواحل گلدن سندز بلغارستان

 

پارک آبی آکواپلیس وارنا

با اینکه بسیاری از هتل‌ها در گلدن‌سندز دارای ساحل اختصاصی و استخرهای متعددی هستند اما رفتن به بزرگترین پارک آبی وارنا می تواند تجربه هیجان‌انگیزی برای هر گردشگری باشد. پارک آبی آکواپلیس در شمال غربی گلدن‌سندز واقع شده که فضایی به مساحت 40 هزار متر مربع را به خود اختصاص داده و دیگر حسن آن این است که در نزدیکی جنگل قرار دارد.

اگر از علاقمندان به تفریحات آبی هستید برای لذت بردن احتمالا مجبور خواهید بود تا یک روز کامل خود را دی این  مکان سپری کنید. چشم‌انداز جذاب و رو به جنگل‌ را در کنار دید به دریا را از بالای اکثر سرسره‌های آبی این پارک خواهید داشت.

 

معرفی سواحل طلایی وارنا بلغارستان سرگرمی ها و تفریحات

بهترین زمان برای سفر به وارنا و سواحل گلدن سندز بلغارستان

بطورکلی بهترین زمان برای سفر به گلدن‌ سندز در شش ماهه دوم سال است. در این زمان از سال آب ‌و هوا معمولا آفتابی بوده و دمای منطقه بین از 17 تا 30 درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بودو مناسب تفریحات مانند غواصی، گلف، تنیس، بسکتبال، والیبال، بولینگ، پیاده روی، دوچرخه سواری، اسکی روی آب، شنا و موج سواری فقط گوشه ای از سرگرمی هایسالم ورزشی هستند که برای گردشگران در سواحل طلایی محیا است.

دیدگاهتان را بنویسید