بیشتر بخوانید

با ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بیشتر آشنا شوید

ازمیر شهری تجاری، صنعتی و بندری که بعد از استانبول و آنکار سومین شهر بزرگ از لحاظ بزرگی دارای موقعیتی ممتاز در ترکیه است. این شهر یکی از جاذبه‌های توریستی ترکیه با 8،500 سال تاریخ و قدمتی با شکوه نیز به حساب می‌آید. از دیگر خصلت های مهم این شهر زیتون، انجیر و انگور درجه یک آن در سراسر ترکیه شناخته می شود.

اگر بدنبال شهری به دور از هیاهو و دوندگی های روزانه برای آرامش هستید ازمیر به معنای واقعی مناسب حال شماست که مانند نگین دریای اژه بخاطر موقعیتی خاص جغرافیایی آن است.

سراسر جنوب ازمیر دارای سواحل زیبای ماسه‌ای، آثار تاریخی متعدد از دوره‌های پیشین همانند شهر تاریخی افس یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای باستانی در دنیا و آبهای معدنی در سواحل چشمه، شهر باستانی ترووا و … همه ساله تعداد کثیری توریست علاقه‌مند به دریا و آثار تاریخی را به خود جلب می‌نماید. اکنون نیز یونانیها این شهر را بنام Simirni می‌شناسند.

 

کوچه زیبای آلاکتای ازمیر نرکیه

 

مهمترین نقاط دیدنی ازمیر

از مهمنرین آثار باستانی و نقاط دیدنی شهر

  • میدان ساعت: در قلب شهر ازمیر و در منطقه کوناک قرار داشته و هر روزه مورد بازدید هزاران توریست قرار می‌گیرد.
  • قلعه کادیفه کاله: با نام قدیمی پاگوس یادگاری از آمازون‌ها و قرن چهارم قبل از میلاد بوده و در دوره‌های امپراتوری یونان، رم، بیزانس و عثمانی دستخوش تغییراتی گردیده‌است و با ۱۸۶ متر ارتفاع قرن‌هاست که نگهبان دائمی شهر و دریای اژه می‌باشد. این قلعه در زمان اسکندر مقدونی توسط یکی از ژنرال‌های او بنام لیسماکوس دوباره باز سازی گردید که آثار آن تا به امروز باقیست.
  • آرامگاه پارسی: احتمالاً مربوط به یکی از ساتراپهای هخامنشی و با شباهت بسیار زیاد به آرامگاه کورش بزرگ در فوچا قرار دارد.
  • شهر تاریخی Ephesus: شهری تاریخی در ساحل ایونیا می باشد که سه کیلومتر با شهر سلجوق و 70 کیلومتر با izmir فاصله دارد. این شهر تاریخی 10 سال قبل از میلاد مسیح توسط یونانی ها ساخته شده است.

امروزه این شهر یکی از زیباترین شهرهای ترکیه برای گردشگران تور ازمیر است، اکثر خیابان های آن توسط سایه درختان نخل پوشیده شده که زیبایی خاصی به شهر داده جالب است بدانید که این شهر انتهای جاده پادشاهی که به پایتخت کهن ایران ختم میشود.

در این میان ازمیر ترکیه زیبایی‌ها خاص و تفریحات منحصر به فردی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • کوناک پیر
  • موزه باستان شناسی
  • موزه مردم شناسی
  • آگورا
  • کلیسای سنت پولیکارپ
  • بازار کمرالتی
  • برج ساعت
  • پاموکاله

 

سواحل شگفت‌انگیز و غواصی در این آبها را از دست ندهید

شاید در نگاه اول با توجه به مکان قرارگیری شهر izmir، اینگونه به نظر برسد که این شهر یکی از شهرهای تجاری ترکیه بوده و ممکن است که برای گردشگری مناسب نباشد. ولی بایستی اشاره کنیم که علی‌رغم این امر، سواحل بسیار زیبا و شگفت‌انگیزی در خود دارد که در سفر به این شهر به هیچ عنوان نباید از دست داد.

استراحتگاه‌هایی مثل آلاچاتی، چشمه و آلتینکوم و بعضی از بهترین سواحل دریای اژه با ماسه‌های سفید بی‌نقص در اطراف این شهر واقع شده‌اند که برای خانواده‌ها و افرادی که به دنبال تفریحات آبی هستند می‌توانند بسیار مناسب باشند.

غواصی در ازمیر سواحل شگفت‌انگیز و غواصی در ازمیر را از دست ندهید

دریای اژه سال‌های سال میزبان رخدادهای گوناگونی بوده و به همین دلیل نیز در طی قرن‌ها، بسیاری از کشتی‌هایی که در این دریا بودند، بر اثر طوفان‌ها و یا اتفاق‌های دیگر غرق شده‌اند و هم‌اکنون بقایای آن‌ها در زیر آب باقی‌مانده است.

در سفر به شهر izmir می‌توانید در دریای اژه به غواصی پرداخته و ضمن مشاهده برخی از این کشتی‌ها و قایق‌ها، از مشاهده زندگی ماهی‌ها و سایر جانوان آبی نیز لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید