امارات متحده عربی یکی از جوانترین کشورهای مدرن یا به روز جهان می باشدکه با دریای عمان و خلیج فارس مرز آبی مشترک دارد. برای برخی از گردشگران امارات، کشوری پیشرفته و تمیز است و برای برخی دیگر، یک کشور توریستی است که اشکال هنری و سنتی فرهنگ یک کشور عربی در آن حفظ شده در حالی که معماری مدرن با سرعت بسیاری در حال پیشرفت و ترکیب شدن با آب و هوای بیابانی امارات هستند. آب و هوای گرم سواحل دوست داشتنی امارات را به یک مقصد توریستی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است.

امارات متحده عربی، اتحادی از هفت شیخ‌نشین کوچک به نام‌های ابوظبی (پایتخت)، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس‌الخیمه و ام‌القوین است که بعد از استقلال از بریتانیا در سال ۱۹۷۱ میلادی تشکیل شده است.

قبل از سفر به امارات بهتر است بدانید که مساحت این کشور ۸۳٬۶۰۰ کیلومترمربع است که در رده ۱۱۵ دنیا از نظر پهناوری قرار می‌گیرد. آب‌وهوایی بیابانی و سرزمینی هموار دارد که قسمت شرقی آن کوهستانی و سردتر است و تنها ۰٫۷۷ درصد خاک آن قابل کشاورزی است. فقط ۱۹ درصد اهالی این کشور اصلیت اماراتی دارند و ۲۳ درصد از اعراب دیگر کشورها و ایرانیان و حدود ۵۰ درصد از اهالی جنوب آسیا هستند. زبان رسمی کشور عربی است و انگلیسی، فارسی، اردو و هندی نیز کاربرد زیادی دارد. مذهب رسمی این کشور اسلام است که حدود ۹۶٪ مردم را شامل می‌شود.

از جاذبه‌های گردشگری سفر به امارات :

برج خلیفه
دبی مال
موزه دبی
بستکیه، محله‌ی قدیمی دبی
آکواریوم دبی
برج العرب
ساحل جمیرا
مسجد بزرگ شیخ زاید
دنیای فراری
قصر الحصن
باغ وحش امارات
بیابان گردی
سواحل امارات
بازارهای امارت

می توانید جاذبه های گردشگری این کشور را در مقالات مختلفی که در بخش راهنمای گردشگری برایتان در وبسایت چکاوک آسمان آبی تهیه کرده ایم مطالعه کنید.