ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان شناخته می شود و کشوری در قفقاز جنوبی و به پایتختی ایروان است که از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم مرز است.

ارمنستان در قفقاز جنوبی در میان دریای سیاه و دریای خزر (دریاچه خزر) واقع شده است که مرز میان قاره آسیا و قاره اروپا محسوب می شود. ارمنستان کشوری کوهستانی و پرباران است.

نکته: ایرانیان برای سفر به ارمنستان نیاز به اخذ ویزا نمی باشند.
راهنمای سفر به ایروان پایتخت ارمنستان

ایروان پایتخت ارمنستان

ایروان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان است و در امتداد رود هرازدان واقع شده است.

ایروان مرکز اداری، فرهنگی، صنعتی این کشور به حساب می‌آید. این شهر توسط یونسکو به عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۱۲ میلادی برگزیده شده است.

تور و تعطیلات در ارمنستان

ایروان عضو وابسته به شهرهای اروپا است و در دامنه کوه آرارات و بر کرانه رود هرازدان بنا شده است.

در تقسیمات کشور ارمنستان ایروان تابع هیچ استانی نیست و در مرز ۴ استان کوتایک در شمال، آرارات در جنوب، آرماویر در جنوب غربی و آراگاتشون در شمال غربی واقع شده است.

دریاچه سوان در ارمنستان

دریاچه سوان

دریاچه سوان بزرگترین دریاچه قفقاز و از بزرگترین دریاچه های کوهستانی آب شیرین در جهان است که در بلندای ۱۹۱۶ متری از سطح دریا واقع شده است.

این دریاچه از نظر جغرافیایی در مرکز ارمنستان در استان گغارکونیک در ارتفاع ۱۹۰۰متر از سطح دریا قرار گرفته است کلمه sev معنی سیاه و vank به معنی صومعه گرفته شده است.

معبد گارنی در ارمنستان

معبد گارنی

معبد گارنی یک معبد هلنستیک در روستای گارنی می باشد و در سال ۱۹۷۰ بازسازی شده است.

ساختار این معبد مربوط به زمان قبل از مسیحیت می باشد و با این عنوان شناخته می شود. به گمان تاریخنگاران این معبد توسط پادشاه تیرداد در سده اول به عنوان یک معبد برای شهر مجاور آن ساخته شده است و در اوایل سده چهارم پس از گرویدن ارمنیان به مسیحیت این معبد به خانه تابستانه خسروی دخت، خواهرت تیرداد سوم تبدیل شد.

این معبد به عنوان یکی از جاذبه های توریستی مهم ارمنستان شناخته شده است.

نمای داخلی صومعه گغارد ارمنستان

صومعه گغارد

صومعه گغارد یک صومعه قرون وسطا در استان کوتایک می باشد. زاهدی در کوه مجاور حک شده و توسط صخره های مجاور آن احاطه شده است.

صومعه گغارد به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو نیز ثبت شده است و در حالی که کلیسای اصلی در سال ۱۲۱۵ ساخته شده بود. گغارد در سده چهار توسط گریگور روشنگر در محل چشمه مقدس داخل یک غار تأسیس گردید.

آشنایی بیشتر با جمهوری ارمنستان در ویکی پدیا …

کوه آرارات در ارمنستان
کوه آرارات در ارمنستان