بیشتر بخوانید

معرفی 5 جاذبه گردشگری گرینه بخش قبرس شمالی و اروپایی

معرفی 5 جاذبه گردشگری گیرنه بخش قبرس شمالی و اروپایی

جزیره  یا کشور قبرس ما بین ۳ قاره آسیا اروپا و آفریقا و در دریای مدیترانه واقع شده است. این کشور که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده و بیشتر شهرتش را بابت آب و هوای مطبوعش بدست آورده و با دارا بودن ۳۲۰ روز هوای آفتابی در سال گردشگران بیشماری را در سراسر جهان که برای تفریحاتی مانند شنا، حمام آفتاب، و دوچرخه سواری، پیاده روی، اسب سواری و گلف به سوی خود جذب می‌کند. در طی سال‌های اخیر سیاست های دولت این کشور در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی باعث شده تا این کشور به عنوان یک مرکز بازرگانی بین المللی جایگاه ویژه ای بدست بیاورد و از رونق اقتصادی بالایی برخوردار شود.

 

گیرنه کجاست؟

گیرنه کجاست؟

ناحیه گیرنه یکی از پنح ناحیه‌ی جمهوری ترک قبرس شمالی می‌باشد که اگر بدنبال لذت بردن از تعطیلات می باشید گیرینه مکانی مناسب و تفریحی که آکنده از تاریخ و فرهنگ و طبیعتی است و آرامش بخش است که از آب و هوایی منطقه مدیترانه ای برخوردار است. منطقه گیرنه از طرفی توسط دریا و از طرف دیگر توسط کوه‌های پنج انگشت احاطه شده است. در این منطقه هتل‌هایی در بستر سواحل شنی و فعالیت‌های زیادی برای سرگرمی های دریایی وجود دارد که مطمئناً در مکان‌های دیگر کمتر خواهید یافت.

گیرنه یا همان کایرنیا، از زیبا ترین شهرهای قبرس شمالی است که مملو از جاذبه های دیدینی است. در این شهر زیبا، بندرگاهی قرار دارد که به بندرگاه گیرنه معروف است که ساخت این آن به دست ونیزیان در سال ۱۴۸۹ بوده است؛ آن ها با هدف اینکه از شهر گیرنه در مقابل حمله عثمانی ها جلوگیری کنند، این بندر را ساختند. اما در آخر، متاسفانه مجبور شدند در سال ۱۵۷۱ شهر را به عثمانی ها واگذار کنند.

 

کلیسای بلاپایس | Bellapais Monastery

کلیسای بلاپایس | Bellapais Monastery

کلیسای بلاپایس که در کوه‌های باشکوه پنج انگشت گیرنه واقع شده است و بخش قابل توجهی از معماری سنتی مذهبی واقع در این منطقه از قبرس شمالی است که یادآور هنر معماری بسیار زیبای گوتیک (قوم آلمانی) است. این کلیسای در قرن ۱۳ ساخته شده و یکی از آرام ترین جاذبه های قبرس شمالی است. این بنای جذاب و زیبا در طی قرن ها بزرگ و بزرگ تر شد که بین سالهای ۱۹۹۸ و ۱۲۰۵ ساخته شده است که بعدها بخش‌های دیگری به آن اضافه شده است.

این کلیسا در روستای کوچک بلاپایس واقع شده و شهرتش را به دلیل آثار لارنس دورل (Lawrence Durrell) نویسنده معروف که در نوشته‌های خود درباره زندگی در روستا و آرامش در سایه‌سار درخت سعادت بنام “لیموهای تلخ” (Bitter Lemons) شهرت یافته است. اولین مقصد هر گردشگری ابتدا در این روستا این صومعه صلح (The Abbey of Peace) می باشد.

 

قلعه سنت هیلاریون | St Hilarion Castle

قلعه سنت هیلاریون | St Hilarion Castle

این قلعه بر روی تپه های شیبدار با چشم اندازی وسیع و زیبا از سراسر گیرنه و بخش ساحلی در شهر گیرنه و در ارتفاع ۶۷۰ متری ساخته شده است و باید توجه داشته باشید که بخش اعظم این قلعه تخریب شده است. و از آن جایی که در ابتدا سنت هیلاریون در این قلعه زندگی می کرد بعدها به قلعه سنت هیلاریون معروف شد. بنای ساختمانی این قلعه شامل سه طبقه می باشد و در طبقه ی بالایی اش از پله های باریک و پیچ در پیچ را تشکیل می دهد که به برج پرینس جان و خانه های سلطنتی آن منتهی می شوند.

بدون شک قلعه سنت هیلاریون یکی از زیباترین خرابه های است که در منطقه مدیترانه است. که در گذشته بعنوان بک سنگر در جنگ های صلیبی کارایی داشته است و محل استقرار و خانه اسطوره های زیادی بوده است. بر بلندای این قلعه میتوانید نمای فوق العاده ای از جزیره را ببینید. اگر قصد دیدن از یک قلعه در جزیره قبرس را دارید بهترین انتخاب قلعه سنت هیلاریون را انتخاب کنید..

 

شهرهای باستانی قبرس

از آنجا که قبرس تاریخی غنی دارد، هرگز با کمبود شهرهای باستانی مواجه نخواهید شد زیرا در طول قرن ها محلی مناسب برای افرادی که به قدرت رسیدند بوده است.

شهر سالامیس

سالامیس باستان که در قبرس شمالی واقع شده است محل خرابه های مرمرین و کوریون باستان از مکانهای تاریخی برتر جزیره قبرس به شمار می روند. در این شهر می توانید تاریخ قبرس را ببینید. مجسمه های بدون سر بزرگ هلنی که توسط مسیحیان متعصب آن دوران ویران شده اند را در مرکز ویرانه های سالامیس می توانید ببینید.

شهر کورایون

کورایون گل سرسبد شهرهای باستانی این کشور است. این شهر در امتداد صخره‌ای ساحلی واقع شده است و چشم‌اندازی به طبیعت خارج از محیط شهری خود و دریای مدیترانه دارد. بنای تئاتر و خانه اوستولیوس مشهورترین قسمت‌های این شهر وسیع هست. خانه اوستولیوس از این نظر مشهور شده که مجموعه‌ای از موزاییک‌های ظریف را در دل خود جای داده و به خوبی نیز از آن‌ها محافظت شده است. اگر زمان بیشتری در اختیار دارید، می‌توانید از محوطه وسیع کلیسای بزرگ بیزانسی این شهر دیدن کنید. ستون‌های فروریخته و ورق‌های موزايیکی به‌جامانده از کف این کلیسا منظره‌ای فوق‌العاده دیدنی را خلق کرده‌اند.

شهر سولی

شهر باستانی سولی احتمالا در قرن ۶ قبل از میلاد تاسیس شده و یکی از ۱۰ شهر تشکیل دهنده ی این جزیره بوده است. سولی شهری باستانی که انگار در زمان در آن ثابت شده و با قدم زدن در آن ویرانه هایی را می بینید که روزگاری رومی ها آن ها را ساخته اند.

 

تفریحات و سرگرمی های رایج در گیرنه تنوع بالا در ورزش های آبی پاراگلایدر تور قایقگردی

تفریحات و سرگرمی های رایج در گیرنه

تنوع بالا در ورزش های آبی

در تابستان های گرم و طولانی سواحل زیبا و دریایی شفاف و بلوری گیرنه در قبرس شمالی مکان ایده آلی برای علاقه مندان به ورزش های آبی است بسیاری از هتل های ساحلی دارای ورزشهای آبی هستند که از جت اسکی گرفته تا غواصی آماده خدمات رسانی به شما می باشند تعدادی مدارس غواصی واجد شرایط در گیرنه هستند که شما می توانید دوره های مبتدی را در آنجا بگذراند یا اگر غواص ماهری هستید می توانید در دریای عمیق شیرجه بزنید و لاکپشت ها و دیگر حیوانات دریایی که در امتداد ساحل لانه سازی کرده‌اند را تماشا کنید

پاراگلایدر

شما می‌توانید روز خوبی را با چتر بازی در گیرنه و بر فراز قلعه سنت هیلاریون داشته باشید مطمئن باشید تماشای زیبایی ها ی گیرنده و ساحل مروارید های دریایی از فاصله ۸۰۰ متری آسمان تجربه ای تکرار نشدنی است برای اینکه از تعطیلات خود لذت ببرید از تمامی تورهای چتربازی استفاده کنید

تور قایقگردی

یکی از کارهایی که به هنگام بازدید از قبرس شمالی باید انجام داد تجربه سفر با تورهای قایقی است که بندر گیرنه را ترک می‌کند همچنین می توانید در حین عبور از خط ساحلی گیرنه استراحت کنید و یا از ورزش‌های آبی از جمله جت اسکی چتربازی و قایق سواری موزی حلقه لاستیک برخوردار باشید با بوفه غذاهای مدیترانه‌ای و نوشیدنی های با قیمت مناسب در این تورها شما متوجه می‌شوید سفر با قایق از لحاظ اقتصادی نیز بسیار به صرفه است.

دیدگاهتان را بنویسید