بیشتر بخوانید

معرفی 10 جاذبه گردشگری شانگهای مرکز اقتصادی شرق و نیویورک آسیا

معرفی 10 جاذبه گردشگری شانگهای مرکز اقتصادی شرق و نیویورک آسیا

شانگهای در شرق دریای چین و دهانه رود یانگ تسه قرار دارد و بزرگترین و پیشرفته ترین شهر چین می‌باشد.

نزدیک به یک سوم صادرات چین از این منطقه است و یک چهارم سرمایه‌گذاری خارجی در کل کشور نیز به اینجا جذب می شود که این میزان بیشتر از هر کشور دیگری به تنهایی است.

10 جاذبه گردشگری شانگهای نیویورک آسیا اتوبان و طراحی بزرگراه های شانگهای چین

افق این شهر مملو از آسمانخراشها، فروشگاه های بزرگ، هتل های لوکس و مراکز هنری معتبر است. شبهای شانگهای نیز مانند تصور غربی‌ها از شهرهای چین پر از از علائم و تابلوهای با چراغ‌ نئون از خیابانهایی های شلوغ و پر از فروشگاه و مغازه است.

برج تلویزیونی مروارید شرقی
برج تلویزیونی مروارید شرقی

برج تلویزیونی مروارید شرقی در پارک در پودانپ در لویز یازوئی شانگهای واقع شده است. این برج ۴۶۸ متری ششمین  برج بلند دنیا و در چین دومین برج رادیو و تلویزیونی است.

غیر از ارتفاع سرگیجه آورش، طراحی و معماری منحصر به فردش آن را به یک جذاب ترین سازه ها تبدیل کرده است. پایه هایش با سه میله به قطر هفت متری روی زمین استوار شده است.

۱۱ عدد کره از جنس استیل به صورت عمودی از برج آویزان هستند و در اطراف آن ها سه عدد ستون با قطره ۹ متری قرار دارد.

 

باغ یو یوآن

باغ یو یوآن

باغ یو یوآن کلاسیک معرفی است واقع در آنرن جی در شانگهای که در سال ١۵٧٧ توسط یکی از مقامات دولتی سلسله مینگ ١٣۶٨ ١۶۴۴ به نام پان یوندوان ساخته شده است.

یو در زبان چینی به معنی خوشایند و رضایت بخش است. پان این باغ را مخصوص والدینش ساخته بود تا در زمان کهولت از فضای آرام و شاد لذت ببرند.

 

خیابان نانجینگ چین

خیابان نانجینگ

خیابان یا جاده نانجینگ یکی از مناطق تجاری عمده در شانگهای و برای مسافران از سراسر دنیا بهشتی برای خرید کردن محسوب می‌شود توصیه می‌شود.

کسانی که به مد روز علاقه دارند حتماً از این خیابان دیدن کنند. بر خلاف فضای پرشور خیابان کوچه های اطرافش آرام و بی سر و صدا هستند و فرصت مناسبی را برای لذت بردن از مناظر زیبای شهر و آشنایی با زندگی محلی ها فراهم می کنند.

 

رودخانه هوانگ پو در شانگهای

رود هوانگ پو

رود هوانگ پو مانند یک اژدهای افزایش گسیخته از ووسانگ تا دریای شرقی کشیده شده است. رود بدون یخ و زردرنگ هوانگ پو ۱۱۴ کیلومتر طول و ۴۰۰ متر پهنا و به طور میانگین ۹ متر عمق دارد.

این رود ٢٩ کیلومتر در مرکز شانگهای می خروشد و شهر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کند. مردم محلی این دو قسمت را پو دانگ و پوکسی می نامند.

 

برج جین ماو

برج جین ماو

برج ۸۸ طبقه جین ماو در سال ۱۹۹۹ کامل شد ۴٢٠/۵ متر ارتفاع دارد و مساحتی ۲.۳ هکتاری معمار این آسمانخراش آدریان دی اسمیت هوشمندانه عناصر فرهنگی و سنتی چینی را با جدیدترین سبک های معماری زمان خود ترکیب کرده و یکی از بهترین سازه های چین را خلق نموده است.

آسانسورهای برج در نوع خود بی نظیر هستند دو آسانسور با سرعتی بالغ بر ۹.۱ متر بر ثانیه می تواند در عرض فقط ۴۵ ثانیه بازدیدکنندگان را از طبقه همکف به طبقه ۸۸ برسانند

 

مرکز اقتصاد جهانی شانگهای

مرکز اقتصاد جهانی شانگهای

مرکز اقتصاد جهانی شانگهای در منطقه پودونگ آسمان خراشی چند منظوره است که شامل دفاتر هتل ها اتاق های کنفرانس و فروشگاهی بزرگ است هتل پارکهای شانگهای ١٧۴ اتاق و سوئیت دارد در سال ٢٠٠٧ این ساختمان با ارتفاع ۴٩٢ متر بلندترین ساختمان در چین و هنگ کنگ بود.

ویژگی بارز طراحی این ساختمان حفره ذوزنقه ای شکل بالای آن است البته ایده اولیه دایره‌ای شکل بوده که به دلیل شباهت پرچم ژاپن رد شده است و طرح کنونی اجرا شده است که به نظر بعضی این ساختمان شبیه یک در بازکن بزرگ می باشد.

 

موزه شانگهای

موزه شانگهای

موزه شانگهای موزه ی بزرگی از هنر چین باستان می باشد سبک نحوه چیدمان و آثار هنری موزه بازدید کنندگان را به یاد فلسفه و خرد باستانی چین می اندازد. نمای بیرونی از یک گنبد مدور و پایه ای مربع شکل تشکیل شده که نماد آسمان مدور و زمین مربع می باشد.

موزه به یازده گالری و سه سالن نمایش تقسیم میشود یازده گالری گروهای اصلی هنر چین را به تصویر می کشند.

 

مرکز نمایشگاه های شانگهای ماکت شهر شانگ های چین

مرکز نمایشگاه های شانگهای

مرکز نمایشگاه برنامه ریزی شهری شانگهای که توسعه و برنامه ریزی شهری شانگهای را نشان می دهد که پنج طبقه دارد در مرکز این نمایشگاه یک مدل بزرگ از شهر شانگهای در سال ۲۰۲۰ قرار دارد.

تعداد زیادی مدل در این طرح آینده نگر وجود دارند که هنوز ساخته نشده اند و با جنسی از پلاستیک شفاف قابل تشخیص هستند. بازدیدکنندگان می توانند این طرح مینیاتوری را هم از کنار آن و هم از بالای آن مشاهده کنند.

 

آکواریوم اقیانوس شانگهای

آکواریوم اقیانوس شانگهای

آکواریوم اقیانوسی شانگهای یکی از بزرگترین آکواریوم های آسیا است که شامل ۹ نمایشگاه از مناطق مختلف جهان مختلف از جهان من جمله منطقه قطب جنوب و استرالیا است.

بخش چین میزبان گونه‌های در حال انقراض حیوانات آبی چین از جمله گونه‌های نادر رودخانه یانگ تسه است.

بزرگترین جاذبه آکواریوم تونل در زیر آب آن با طول ۱۵۵ متر می باشد  که یکی از طولانی ترین تونل های زیر آب در جهان است.

 

ونیز شانگهای

ونیز شانگهای

ژوجیاجیو واقع در حومه شانگهای یک شهر آبی باستانی است. که با قدمتی ١٧٠٠ ساله در تمام چین شناخته شده است این شهر کوچک با مساحتی بالغ بر ۴۷ کیلومتر مربع مانند مروارید در میان مناظر بکری از دریاچه و کوهستان می درخشد.

 

پل اتوبان چند طبقه و جالب و خفن

لقل شهر شانگ های نیویورک شرق و قلب اقتصاد چین

دیدگاهتان را بنویسید