بیشتر بخوانید

کاخ فرهنگ کوالالامپور

کاخ فرهنگ کوالالامپور

Istana Budaya

هر سال تعداد زیادی از گردشگران داخلی داخلی و خارجی به پایتخت مالزی سفر می کنند و از جاذبه های گردشگری فراوان آن و مکان های تفریحی که دارد لذت می بزند. کوالالامپور توریستی ترین شهر در این کشور است و در بین علاقه مندان به تور جنوب شرق آسیا طرفداران زیادی دارد. در این شهر مکان های زیادی برای دیدن وجود دارد یکی از آنها کاخ فرهنگ می باشد که هرسال مورد بازدید تعداد بیشماری از گردشگران و مسافران این شهر قرار می گیرد.

کاخ-فرهنگ-کوالالامپور

یکی از برجستته ترین و معروف ترین بناهای مدرن که در کشور مالزی وجود دارد ، کاخ فرهنگ کوالالامپور می باشد که به اسم ایستانا بودایا نیز شناخته می شود. طراحی بکار رفته در ساخت این بنا ، از یک بادکنک سنتی مالایی گرفته شده است که از زیبایی بخصوصی برخوردار می باشد. سازه اصلی این مجموعه شکل سیری جانجانگ را نشاند می دهد که چیدمان سنتی هدایایی است که با برگ‌های نخل فوفل ساخته و در مراسم‌های عروسی و استقبال مالایی از آن استفاده می‌شود.

کاخ-فرهنگ-کوالالامپور1

ساختمان کاخ فرهنگ مثل تالار اپرای سیدنی نشان دهنده اشکال اوریگامی می باشد و یکی از خاص ترین جاذبه های مالزی می باشد. زمانی که داخل این کاخ می شوید خواهید دید که در طراحی فضای داخل آن نیز از فرهنگ مالایی استفاده شده است. کاخ فرهنگ به سه دسته تقسیم می شود که بخش اصلی آن لابی و سالن مجموعه می باشد، قسمت دیگر سالن اجتماعات ان است و قسمت دیگر ان نیز سالن نمایش و تمرین می باشد. از زمان ساخت کاخ فرهنگ کوالالامپور تا به امروز محل اجرای تعداد زیادی از کنسرت ها، نمایش های تئاتر محلی و بین المللی بوده است.

کاخ-فرهنگ-کوالالامپور2

 

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید