بیشتر بخوانید

کاخ توپکاپی استانبول

Topkapi Palace Museum

کاخ معروف توکاپی در استانبول

استانبول شهری پر از جاذبه  و بناهای تاریخی است که هر یک از آنها را میتوان نماد این شهر و گوشه ای از تاریخ و فرهنگ ترکیه دانست. از بناهای اصلی و شناخته شده در این شهر که از مهمترین جاذبه های استانبول هم محسوب می شود، کاخ توپکاپی است که در قسمت اروپایی این شهر قرار دارد و سالانه تعداد زیادی از گردشگران از نقاط مختلف دنیا از آن دیدن می کنند.

کاخ-توپکاپی-استانبول کاخ-توپکاپی-استانبول1

کاخ توپکاپی که به خلیج شاخ طلایی شهرت دارد  در قرن 14 میلادی توصط شخصی به نام محمد فاتح به سک معماری عثمانی ساخته شد که تا سالها بعد نیز مورد توجه و مرکز حکومت امپراتوری عثمانی بود. البته بد نیست بدانید که این بنا روی ویرانه های ساختمان های یونانی ها که به خلیج شاخ طلایی و تنگه بسفروس دید داشت بر روی بلندترین تپه آن منطقه احداث شد و در زمان خود از زیباترین و مجلل ترین کاخ های در بین کاخ های اروپایی و اسلامی را داشت که به مسافران تور استانبول پیشنهاد می شود در سفر خود حتما از آن بازدید نمایند. کاخ موزه توپکاپی ار بخش های مختلفی تشکل شده است، مانند خزانه داری امپراتوری، اسلحه خانه، آشپزخانه، کاخ سلطان احمد، دروازه متعددی  که یکی از معروفترین آن ها باب همایون است.

کاخ-توپکاپی-استانبول2

مسافران تور ترکیه و گردشگران خارجی میتوانند خیلی آسان برای بازدید از این کاخ دسترسی داشته باشند چون همه نوع وسیله نقلیه مانند اتوبوس ، مترو تراموا و … موجود است. برای بازدید از کاخ توپکاپی همه روزها به جز سه شنبه میتوان مراجعه کرد نکته قابل توجه ای که وجود دارد آوردن سه پایه و کالسکه کودک در کاخ ممنوع است و در بخش مذهبی باید با لباس های پوسیده و اسلامی تردد کنید.

کاخ-توپکاپی-استانبول3

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید