بیشتر بخوانید

کاخ بیلربیی استانبول

Beylerbeyi Palace

معرفی کاخ بیلربی از باشکوهترین قصرهای استانبول

کاخ بیلربیی یکی از جاذبه های توریستی در شهر استانبول است که در طول سال مورد توجه تعداد زیادی از گردشگران و علاقه مندان تاریخی می باشند. این بنای تاریخی در منطقه اسکدار استانبول و در محله بیلربیی قرار دارد که در بخش آسیایی این شهر می باشد و نزدیک به دیگر جاذبه های استانبول از جمله تنگه بسفر، میدان تقسیم ، پل گالاتا می باشد.

کاخ-بیلربیی-استانبول

کاخ بیلربیی در ابتدا محلی برای زندگی کردن فرماندار تمام آناتولی بوده است که با گذشت سالها زمانی که آن را به شکل کاخ دولماباغچه  بازسازی کردند به عنوان کاخ سلطانتی مورد استفاده قرار گرفت و تبدیل به یک اقامتگاه تابستانی برای فرمانروایان عثمانی و دولتمردان شد. مسافران تور استانبول با استفاده از اتوبوسهای شهر که به اسم هاپ آن هاپ آف مشهور هستند خیلی راحت به این کاخ دسترسی داشته باشند و همچنین این امکان وجود دارد که با سوار شدن به کشتی در ساحل معروف بشکیتاش و عبور از تنگه بسفر نیز، دسترسی پیدا کرد.

کاخ-بیلربیی-استانبول2

تاریخ ساخت کاخ بیلریی بین سالهای 1863 تا 1865 میلادی انجام گردید، این سازه از چندتا کاخ اصلی و خانه ییلافی تشکیل شده است. جالب است بدانید که ناصرالدین شاه قاجار نیز در سفری که به شهر استانبول داست مدتی در این کاخ اقامت داشته است. کاخ بیلربیی از قسمتهای مختلفی مانند حرم‌سرا، سالن غذاخوری، اتاق‌های دفتر کار، واحد خصوصی متعلق به مادر سلطان و باغ تشکیل شده است. کاخ بیلربیی توسط معماران معروف ارمنی به نام سرکیس بالیان و آگوپ بالیان طراحی شده است و در ساخت دیوارهای بیرونی آن از سنگ‌های مرمر و در دیوارهای داخلی آن از آجر و کف آن از چوب استفاده کرده‌اند.

کاخ-بیلربیی-استانبول3

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید