بیشتر بخوانید

چرخ و فلک چشم دبی

چرخ و فلک چشم دبی

Ain Dubai by Dubai Holding

دبی یکی از مشهورترین شهرهای توریستی در دنیا می باشد که زیبایی خاص آن سبب شده تا هر سال تعداد زیادی از گردشگران از آن بازدید کنند. خیلی از مردم در همه فصول سال تور دبی را برای تفریح و گردش انتخاب می کنند و در بین ایرانیان نیز طرفداران زیادی دارد. در این شهر جاذبه های توریستی برای دیدن وجود دارد که یکی از آنها چرخ فلک چشم دبی می باشد که از جدیدترین بناهایی است که در این شهر شاخته شده است.

چرخ-فلک-چشم-دبی

چرخ و فلک چشم دبی تا به امروز بزرگترین و بلندترین چرخ و فلکی است که در جهان شاخته شده است که عرب آنها را عین دبی به معنی چشم دبی می شناسند.  بازدید از این سازه ای زیبا هیجان خیلی بالایی دارد و میتوان در ارتفاع 270 متری از سطح زمین منظره ی بسیار زیبا از شهر را تماشا کرد. چشم دبی در یک جزیره مصنوعی این شهر به اسم بلوواترز قرار دارد که در سال 2018 میلادی افتتاح شد. ساخت این سازه عظیم در تاریخ 21 اکتبر 2021 در ارتفاع 270 متری انجام شد. در ساخت این چرخ فلک از 48 کابین استفاده شده است و در مجموع ظرفیت 1750 نفر را دارد. دسترسی برای مسافران تور دبی به این سازه شگفت انگیز بسیار راحت می باشد و میتوانند با استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی خود را به آن برسانید.

چرخ-فلک-چشم-دبی1

داخل کابین های چرخ فلک دبی امکانات ویژه ای بکار رفته است که از مهمترین انها می توان به کاناپه‌های نرم و راحت، میز، تهویه هوا، کفپوش‌های چوبی و … اشاره کرد  ، همچنین در هر کابین برای حفظ ایمنی افراد، یک دستگاه مخابره داخلی، سنسورهای آتش‌نشانی و دوربین‌های مداربسته و همچنین تجهیزات ایمنی، تجهیزات نجات، کپسول‌های آتش‌نشانی و یک دستگاه الکتروشوک وجود دارد. مسافران تور دبی زمانی که سوار این چشم دبی می شوند می توانند چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از خط افق شهر و جاذبه های دبی مانند برج‌العرب و برج‌الخلیفه و نخل جمیرا و… را داشته باشند. جالب است بدانید هزینه ساخت عین دبی، چیزی در حدود ۲۷۰ میلیون دلار برآورد شده است. روی این سازه عظیم، ۸۰ متر صفحه نمایش ال‌ای‌دی نصب شده است؛ پلتفرمی الکترونیکی که مناسب پخش تبلیغات و سایر اطلاعات است.

 

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید