بیشتر بخوانید

پنانگ مالزی را با این 8 مکان توریستی مشهور می شناسند

پنانگ مالزی را با این 8 مکان توریستی مشهور می شناسند

پنانگ مالزی به مروارید شرق ملقب است. تصاویر رمانتیک، دوچرخه سواری در حال دور شدن از خانه ها و فروشگاه های چینی که نشان آب روی بدنه شان مشخص است، دود غذاهای چینی و عطر تند فلفل در هوا و یا بوی متساعد شده از معابد و تنوع در لباس های هندی یا همان ساری های طلادوزی شده در ویترین مغازه ها والبته مساجد همه جذابیت های اولیه ای است که هر گردشگر در تور پنانگ مالزی با آنها مواجه می شود.

معرفی کوتاه پنانگ

اما در واقع تصور شما هر چه که باشد ممکن است در پنانگ رنگ واقعیت به خود بگیرد و شگفتی کافه های جذاب، بازارهای خرید تمیز و پاکیزه، جنگل ها و سواحل سفید رنگ را باید به آنها اضافه کنید تا بهترین تصور را برای خود با رنگ بوی بیشتری داشته باشید.

تپه پنانگ

تپه پنانگ

برفراز تپه پنانگ که ٨٢١ متر بالاتر از جورج تاوان است و معمولا ۵ درجه سانتیگراد خنک تر از سطح دریا است و محل خنکی برای فرار از گرمای مناطق پایینتر به شمار می رود از بلندای این قله چشم اندازی دیدنی بر فراز جزیره خواهید داشت.

تعدادی باغچه برفراز تپه پنانگ موجود است که در آنها یک فود کورت ساده نیز موجود است. همچنین معبد و مسجدی نیز برای عبادت وجود دارد که به طرز افراطی با تزیینات هندی ساخته شده اند.

علاوه بر اینها نیز رستوران دیوید براون که دارای قالب استعماری بریتانیایی است با انواع غذاهای معروف و عصرانه های مفصل در آنجا سرو می شود.

پارک ملی پنانگ مالزی

پارک ملی پنانگ

پارک ملی پنانگ با ٢٣٠٠ هکتار کوچکترین پارک در کشور مالزی می باشد. این پارک همچنین یکی از جدیدترین پارک های تاسیس شده می باشد که در سال ٢٠٠٣ شرایط پارک ملی شدن را به دست آورد.

این پارک دارای مسیر های جنگلی جالب و چالش برانگیزی در کنار بهترین و آرام ترین سواحل پنانگ مالزی را دارد.

خانه دکتر سان پات سن

خانه دکتر سان پات سن

دکتر سان یان سن رهبر انقلاب چین در سال ١٩١١ بوده که خاندان چینگ را از قدرت برانداخت و چین را به عنوان اولین جمهوری در آسیا پایه ریزی کرد.

وی در سال ١٩١٠ برای حدود ۶ ماهه همراه خانواده اش در جورج تاون زندگی میکرده.

این خانه محل زندگی وی نبود اما محل اصلی جلسات حزب سیاسی او محسوب می شده و در سال ١٩١٠ قیام کنتون را در آنجا برنامه ریزی کرده. هرچند که موفق آمیز نبود اما نقطه عطفی در موفقیت انقلاب آن به شمار می رود.

معبد بودایی کک لوک سی

معبد بودایی کک لوک سی

معبد کک لوک سی معبد بودایی می باشد که در ایر ایتام پنانگ و رو به دریا واقع شده و دارای چشم اندازی خیره کننده و یکی از شناخته شده ترین معابد جزیره است.

البته گفته می شود که این معبد بزرگترین معبد بودایی در منطقه آسیای جنوب شرقی است.

معبد مار در جزیره پنانگ مالزی

معبد مار

این معبد در سال ١٨٠۵ برای یادبود راهب معروف چینی چور سو کنگ در شهر کوچک با یان لپاس بنا شد. دلیل شهرت آن وجود افعی هایی است که در آن زندگی می کنند است.

طبق افسانه ها چور سو کنگ که یک درمانگر و طبیب بوده که به مارهای جنگل پناه میدهد. پس از تکمیل معبد دیگر مارها نیز به نوبه خود از راه رسیدند.

امروز جمعیت مارهای معبد آزور کلود به دلیل پیشرفتهای شهرنشینی بسیار کم شده اما هنوز هم می‌تواند چنبره زده آنها را روی سکوهای ببینید و اگر به اندازه کافی شجاع باشید می‌توانید آنها را لمس کنید.

برج کومتار

برج کومتار

برج کومتار یا مجتمع منارا کومتار بزرگترین ساختمان در پنانگ مالزی و ششمین ساختمان بلند در کشور مالزی است. که در قلب جزیره واقع شده و بلندای آن بر آسمان آن حکومت می کند.

کومتار متشکل از حروف اختصاری کمپلکس عبدل رازک است و در زمانی که این ساختمان ساخته شد پس از سان شاین در توکیو بلندترین ساختمان در آسیا به شمار می رود. کومتار برای سه سال هنوز هم بلندترین ساختمان در مالزی به شمار می رفت تا ساهتمات منارا مایبانک کوالالامپور در سال ۱۹۸۸ از آن پیشی گرفت.

خیابان و ساحل گرنی درایو

خیابان و ساحل گرنی درایو

امروز گرنی درایو بهترین مکان برای تماشای غروب آفتاب در جزیره به شمار می‌رود. این خط ساحلی زمان مناسبی در اختیار خانواده‌ها و زوج‌ها قرار می‌دهد تا از شهر تاریخی جورج تاون کمی فاصله بگیرند.

دیوارهای موج‌شکن ساحل گرنی درایو مکانی مورد علاقه برای صرف غذا به شمار می‌رود. لژ رستورانها و کافه های موجود در این مکان مناسب برای افرادی است که دوست دارند در هنگام صرف غذا صدای شکستن موج ها روی سنگ را گوش کنند.

پارک پرندگان پنانگ و نقشه بازدید و راهنمای باغ پرندگان پنانگ مالزی

پارک پرندگان پنانگ

یکی از بهترین مکان هایی که برای تفریح و سرگرمی می توانید به آن سر بزنید، پارک پرندگان در پنانگ است که این پارک بزرگترین و اولین پارک پرنده در این کشور می باشد که از تاسیس آن 1988 بوده است. زمین  در نظر گرفته شده برای باغ پرندگان پنانگ حدود 5 هکتار است که در این مساحت 300 گونه پرنده مختلف نگهداری می شود که فقط 150 گونه آن متعلق به کشور مالزی است.

دیدگاهتان را بنویسید