بیشتر بخوانید

پل بسفر استانبول

Bosphorus Bridge
پل بسفر (پل شهدای 15 جولای) استانبول

پل بسفر را می توان یکی از سازه های خاص و باشکوه در جهان نام برد که به نظر خیلی از گردشگران و مسافران زیباترین پلی است که در کشور ترکیه وجود دارد که اکثرا مسافران تور استانبول یک عکس یادگاری از آن در سفر خود دارند. شما در استانبول جاذبه های زیادی را میبینید ولی پل بسفر یکی از متفاوت ترین آنها می باشد.
پل بسفر در بین دو دریای سیاه و مرمر واقع شده است و جدا کننده ی دو قاره آسیا و اروپا می باشد و همچنین باریک ترین مسیر آبی است که برای ناوبری بین المللی استفاده می شود. این بنا در تاریخ بسیار استراتژیک بود و تسلط داشتن بر آن برای حکومت ها چه در زمانی که در جنگ یا صلح بودند.سالهای زیادی هیچ کس موفق نشده بود که به جز ساختن چند پل موقت،سازه ای بسازدکه ارتباط دائمی هر 2 طرف را برطرف سازد. عملیان ساختن پل بسفر در سال 1970 شروع شد که در نهایت در سال 1973 ساخت آن تمام شد، توجه داشته باشید که علاوه بر این پل، تعدادی دیگر پل هم به روی تنگه بسفر ساختند تا دو سوی تنگه را به یکدیگر ارتباط دهند ولی پل بسفر اهمیت بسیار زیادی نسبت به همگی دارد.

پل-بسفر-استانبول پل-بسفر-استانبول2
پل بسفر به طول 1560 متر و 33.5 متر عرض بنا شده است که قسمت اصلی پل بین دو برج 165 متری قرار گرفته است که نزدیک به 1074 متر طول ان می باشد. این بنای زیبا یک نماد برای استانبول محسوب می شود به خصوص در شبها ، که شکوه و زیبایی چشم گیری دارد. پاده روی بر روی پل بسفر ممنوع می باشد از همین رو خیلی از مسافران تور استانبول از کناره های تنگه بسفر آن را مشاهده می کنند. در بخش اروپایی پل بسفر ناحیه بشیکتاشِ مکان مناسبی برای دیدن آن می باشد ولی یکی از بهترین مکان ها برای عکس گرفتن نزدیکی مسجد اورتاکوی می باشد و مسافرن میتوانند هم از مسجد زیبای اورتاکوی و هم از تماشای تنگه و پل بسفر از نمایی نزدیک لذت ببرید. در قسمت آسیایی پل بسفر علاقه مندان می توانند در حوالی کاخ بیلربیی این سازه را مشاهده کنند که در محله بیلربیی و جایی که دهانه آسیایی پل است قرار گرفته است. قرار دارد،

پل-بسفر-استانبول1

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید