بیشتر بخوانید

پارک مینیاتورک استانبول

Istanbul Miniaturk

پارک مینیاتورک استانبول، جام جهان‌نمای زیبایی‌های ترکیه

 

یکی از مکان های دیدنی در شهر استانبول که اکثر گردشگران و مسافران این شهر شوق دیدن آن را دارند ، پارک مینیاتورک می باشد. این مکان زیبا در سال 2001  به عنوان اولین پارک مینیاتورک افتتاح شد. مانند تمام پارکهای مینیاتوری در این پارک نیز مدل های زیاد کوچک و بزرگ و ماکت هایی از شهر استانبول وجود دارد که از جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می شود. علاقه مندان می توانند با بازدید از پارک مینیاتورک از گنج ها و آثار پیدا شد که در کشور ترکیه وجود دارد، آشنا شوند.

پارک-مینیاتورک-استانبول

مساحت پارک مینیاتورک نزدیک به 60.000 متر مربع می باشد و می توان گفت که یک ماکت کوچک در مقایسه مینیاتوری از سمبل ها، رودخانه ها و آثار تاریخی به دست آمده و به جا مانده از امپراتوری عثمانی و حتی مکان هایی که دیگر به کشور تاریخی ترکیه تعلق ندارند، در این مجموعه قرار دارد.

پارک-مینیاتورک-استانبول2

بد نیست بدانید که مواد بکار رفته برای ساخت پارک مینیاتورک همگی از جنس فایبرگلاس می باشد و خیلی راحت در برابر عوامل طبیعی از جمله باد و باران مقاوم هستند. ماکت هایی که داخل پارک مینیاتوری وجود دارد هماهنگ با بنا ها و ساختمان های اصلی، طراحی و ساخته شده‌اند، از همین جهت مسافران تور استانبول و گردشگران خیلی راحت با قدم زدن می توانند  سفری جذاب و دل انگیز به تمام کشور ترکیه را به نوعی تجربه کنند.

پارک-مینیاتورک-استانبول1

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید