بیشتر بخوانید

معرفی جزایر تایلند

همه چیز درباره تور تایلند و نکاتی مهم درمورد سفر به تایلند

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هند و چین واقع در جنوب شرقی آسیاست. زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بودایی است.

نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت Thi و Land می‌باشد که به معنای سرزمین حوری یا همان تایی است. مساحت تایلند حدود ۵۱۳ هزار کیلومتر حدود ۶۴ میلیون نفر جمعیت دارد و آب و هوایی گرمسیری با سه فصل متمایز گرم و خشک، بارانی و خنک دارد.

مسافرانی که قصد سفر به تایلند را دارند باید این نکته را بدانند که فصل گرم و خشک از ماه مارس تا ماه مه ادامه دارد در این فصل متوسط درجه حرارت ۳۴ درجه سلسیوس است و رطوبت هوا ۷۵٪ است. فصل بارانی از ماه ژوئن تا ماه اکتبر ادامه دارد و متوسط درجه حرارت به ۲۹ درجه سلسیوس و میزان رطوبت به ۸۷٪ افزایش می‌یابد. فصل خنک از ماه نوامبر تا فوریه‌است. در این فصل درجه حرارت بین ۲۰ تا ۳۲ درجه سلسیوس در نوسان است.

در حدود ۹۵٪ مردم تایلند بودایی هستند. مسلمانان، با حدود ۴٪ جمعیت، بعد از بوداییان بزرگ‌ترین گروه مذهبی این کشور هستند. گفته می‌شود یک نفر ایرانی به نام شیخ احمد قمی مذهب شیعه را به تایلند آورد.

از آنجایی که تایلند به دریا نزدیک است و بیشتر مواقع دارای یک آب هوای معتدل می‌باشد، شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. قسمت غرب و شرق سرزمین دارای باغهای میوه، درختان کائوچو، جنگلهای همیشه سبز و ساحل شنی سفید است.

علاوه بر آن دارای جزایر بسیاری است که هر کدام، گویی تصویری از بهشت را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. اما بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند همانطور که در قبل گفتیم بین ماه‌های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست.

نکاتی که باید در سفر به تایلند بدانید

باید بدانید که تایلند، کشور لبخند ها است، شما به کشوری با آب و هوای معمولی سفر نمی کنید و باید وسایل مورد نیاز و ضروری سفر به این کشور را به همراه داشته باشید.

همانطور که می دانید این کشور به ماساژ تایلندی خود معروف است و صاحب سبک مخصوص خود است. از این رو در سفر خود را بدون تجربه کردن بادی ماساژ به اتمام نرسانید.

گشت و گذار در سطح شهر و بازدید از اماکن دیدنی این کشور حتما بدن شما را خسته و کوفته خواهد کرد، در این صورت برای رفع خستگی و درمان عضلات بدن و یا ریلکس کردن حتما به یکی از سالن های ماساژ سر بزنید.

 

معرفی انواع ماساژ تایلندی

معرفی انواع ماساژ تایلندی

  • تای ماساژ (ماساژ تایلندی) و فوت ماساژ (ماساژ پا): ماساژی که در طول یک ساعت ماساژور فقط پاها را تا زیر زانو ماساژ می دهد و حتی تک تک انگشتان پا را هم شامل می شود و در آخر هم در عرض ۳ یا ۴ دقیقه پشتتان رو ماساژ می دهند. قیمت این ماساژ با قیمت تای ماساژ معمولا یکی است.
  • ماساژ Oil (ماساژ با روغن): ماساژی که بدن شما را با روغن های مخصوص چرب می کنند و دستشان را روی بدن لغزنده شما با قدرت سر میدهند.
  • ماساژ Face (ماساژ صورت): همانطور که از نامش پیداست، این نوع ماساژ، ماساژِی مخصوص برای صورت است.
  • ماساژ Fish (ماساژ با ماهی): در اکثر نقاط شهر توریست هایی را می بینید که پاها و در برخی مراکز تمام بدن خود را در آب فرو می برند تا انبوهی از ماهیان ریز که در آب هستند به پوست آنها نوک زده و به این ترتیب آنها را ماساژ دهند.
  • ماساژ Boddy (ماساژ با بدن)
  • تای ماساژ با کارپو: کارپو جیزی همانند بغچه می ماند که شبیه حبه سیر پوشیده شده است و درونش را از گیاهانی خوش عطر و احتمالا دارویی پر کرده اند. بعد از حدود ۵۰ دقیقه تای ماساژ نوبت به کارپو می رسد و آن را چند بار داغ می کنند و به پشت آدم می زنند. گرمای کارپو حالت عجیبی را در آدم به وجود می آورد و لذت بخش است.

جزایر تایلند جزیره فی فی جزیره تائو جزیره چانگ جزیره پوکت جزیره لانتا جزیره لیپه جزیره سیمیلان جزیره سامویی جزیره پنگان

تایلند کشوری با جزایر رویایی و دیدنی

دیدن منظره هایی از بهترین جزایر تایلند می تواند انگیزه ای برای سفر به این کشور باشد. رفتن به یکی از چندین جزیره بی شمار تایلند می تواند بهترین راه برای استفاده از سواحل خیره کننده با نخل های زیبا و امواج گوش نواز دریا باشد که فقط شما آنها را در فیلم ها و تصاویر تبلیغاتی دیده اید.

تایلند صدها جزیره دارد و در امتداد سواحل طولانی این جزایر تفریحات زیادی برای تمامی سنین مهیا شده است. در ادامه لیستی از بهترین جزایر تایلند که دارای سواحل عالی، امکانات توریستی فراوان را آورده ایم؛ این جزایر بدون شک، بهشتی از جزایر گرمسیری دنیا هستند.

لیستی از جزایر و سواحل دیدنی تایلند

  • جزیره فی فی
  • جزیره تائو
  • جزیره چانگ
  • جزیره پوکت
  • جزیره لانتا
  • جزیره لیپه
  • جزیره سیمیلان
  • جزیره سامویی
  • جزیره پنگان

در ادامه سعی می کنیم با شرح جزئیات تک تک این جزایر مطالبی مجزا را برایتان آماده کنیم.

 

جاذبه های گردشگری تایلند. پارک ملی

جاذبه های گردشگری تایلند

با توجه به اینکه صنعت توریست در تایلند جزء یکی از ارکان اصلی اقتصاد در این کشور است شما را دعوت میکنیم که لیستی از مکانهای پر رفت و آمد، معابد باشکوه و طبیعت بی نظیر که هر ساله توریست های زیادی را که از سراسر نقاط جهان به خود جذب می کند را آماده کرده ایم که می توانید آنها را مطالعه نمایید و در سفر خود به آنها سر بزنید تا لذت ببرید.

  • قصر تابستانی بنگ پا این، قصر تابستانی پادشاهان تایلندی بوده است. این مکان باغ های زیبایی دارد و با معماری اروپایی تزیین شده است.
  • ویی اینتانون مرتفع ترین کوه تایلند به حساب می آید. ارتفاع آن بین 800 متر تا 2565 متر متغیر بوده که موجب بروز تغییرات آب و هوایی گردیده است. پارک ملی دویی اینتانون در استان چیانگ می تایلند، آبشارها و کوه های فراوان و تنوع زیستی بالایی دارد، دارای غارهای متعدد و شگفت انگیزی نیز است. این منطقه در حقیقت مامنی برای فعالیت ها و مناظر طبیعی متفاوت به شمار می رود. از این مکان به عنوان «سقف تایلند» نیز نام می برند.
  • بازار دمنوین سادواک، بازاری شناور در بانکوک است که مواد غذایی محلی در آن به وفور یافت می شود.
  • لوی کراتونگ فستیوالی است که هر ساله در تایلند در شب ماه كامل دوازدهمین ماه قمری برگزار می شود. در این فستیوال مردم بالن های خود را به هوا می فرستند تا بد اقبالی از آنها دور شود و نور فانوس راه درست را در زندگی به آنها نشان دهد.
  • کاخ بزرگ مجموعه‌ای از ساختمانهای سلطنتی در بانکوک است که از قرن هجدهم میلادی تاکنون محل اقامت رسمی پادشاهان آن کشور بوده‌ است. ساخت این مجموعه ساختمانی، از سال ۱۷۸۲ میلادی، آغاز شده و بطور مداوم، گسترش یافته‌است.
  • معبد وات رونگ خون در چیانگ رای، توسط چیره دست ترین معماران و طراحان تایلند ساخته شده است. این معبد دارای نمای بسیار زیبای سفید و شیشه ای است که آن را در تمام دنیا خاص کرده است. معماری های بسیار زیبای این معبد واقعا چشم نوازند و نشان از هنر مردم این محل دارد.
  • معبد وا ماهاتات یکی از معابد قدیمی است که در زمان پادشاه راما اول ساخته شده و از مهمترین جاذبه های گردشگری بانکوک است. مشهورترین بخش آن سردیس بوداست که با ریشه های درختان احاطه شده است.
  • شمال تایلند به تنوع گل و گیاه شهرت دارد، به خصوص در ماه فوریه که بهترین ماه در چیانگ مای است. رژه ماشین های حامل افراد که با گل ها تزیین شده، ویژگی به یاد ماندنی این رویداد سالیانه است. بخش های مختلف این جشنواره شامل نمایش های هنری و مسابقات مختلف است که سه روزه در اولین آخر هفته ماه فوریه برگزار می شود.
  • پارک ملی فیل ها، اگر به حیوانات از جمله فیل علاقه دارید، به پارک ملی فیل ها در چیانگ مای سری بزنید. در این مکان می توانید از نزدیک با آنها ارتباط برقرار کنید اما سوار شدن بر آنها ممنوع است.
  • معبد ترایمیت یکی از دیدنی های بانکوک است که در شهر چینیها قرار دارد و محل نگهداری بزرگ ترین مجسمه های بودای جهان با قدمت 700 ساله است.

دیدگاهتان را بنویسید