بیشتر بخوانید

موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور

موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور

Islamic Arts Museum Malaysia

کوالالامپور ، پایتخت و مهمترین شهری است که در مالزی وجود دارد و در صنعت جذب توریست نقش  خیلی مهمی دارد. در این شهر اقامتگاه های لوکس و مراکز خرید و جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که سبب شده هر سال بیشتر از نه میلیون توریست وارد این شهر شوند و از دیدنی های آن بازدید کنند. یکی از جاذبه های گردشگری مالزی موزه هنرهای اسلامی می باشد که جزو بزرگترین موزه های اسلامی است که در قسمت جنوب شرقی آسیا قرار دارد و به مسافران تور مالزی پیشنهاد می شود در سفر خود حتما از این موزه دیدن کنند.

موزه-هنرهای-اسلامی-کوالالامپور

در این موزه تاریخ اسلام در کشور مالزی را معرفی می کند که  در سال 1998 میلادی ساخته شده است و یکی از بزرگترین موزه هایی در جهان است که آثار هنر  اسلامی را به نمایش گذاشته است. این موزه در میان باغ و فضای سر سبزی و مساجد بنا شده است که در حال حاضر در مرکز شهر کوالالامپور می باشد. زمانی که وارد موزه هنرهای اسلامی می شوید خواهید دید که سالن های آن بسیار نور گیر و بزرگ می باشند که هدف از آن فراهم کردن یک محیط صمیمی و احساس آزادی می باشد. ساختمان موزه با سنگهای سرامیکی و آیاتی از قرآن طراحی شده است که توجه بازدیدکنندگان را جذب خود می کند. گنبد های که در این موزه وجود دارد به رنگ فیروزه ای است که با کاشی کارهای ایرانی و گچکارهای ازبکستانی می باشد.

موزه-هنرهای-اسلامی-کوالالامپور1

از امکاناتی که در موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور وجود دارد یک رستوران است که غذاهای خاورمیانه‌ای  سرو می کند  همچنین وجود یک فروشگاه بی‌نظیر که داخل آن آثار هنری اسلامی با کیفیت بسیار عالی موجود می باشند. در موزه هنرهای اسلامی 7000 اثر نگهداری می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر و منحصر به فردند. این موزه از دوازده گالری تشکیل شده که هر کدام گونه‌های مختلفی از هنر اسلامی را به نمایش می‌گذارد به طوری که شما در هنگام بازدید از این گالری‌ها با انواع فرش‌های دستباف، کاشی، سرامیک، سکه های قدیمی، جواهرات، ادوات جنگی، نسخ خطی و قران، پارچه‌ها، سجاده‌های زرباف آشنا می‌شوید. مسافران تور مالزی که از این موزه بازدید می کنند می توانند به کتابخانه این مرکز هم سری بزنند و از کتاب‌های نفیس که درباره هنر اسلامی و یک فروشگاه آثار هنری که چیدمان آن به سبک عربی است نیز استفاده کنند.

موزه-هنرهای-اسلامی-کوالالامپور2

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید