بیشتر بخوانید

موزه آینده دبی

موزه آینده دبی

Museum of The Future

یکی از توریستی ترین و زیباترین شهرهای جهان که از محبوبیت زیادی در بین گردشگران برخوردار می باشد دبی نام دارد که با سواحل زیبای خود و آسمان خراش های بلند و مراکز تفریحی که دارد همه را جذب خود کرده است. در این شهر جاذبه های گردشگری زیادی برای دیدن وجود دارد که بخشی از آن موزه ها می باشند. یکی از معروف ترین موزه های دبی که هر سال مورد بازدید تعداد زیادی از توریستها و مسافران تور دبی قرار می گیرد موزه آینده می باشد که به جرات می توان آن را زیباترین جاذبه دبیبا ساختمان مدرن نام برد.

موزه-آینده-دبی موزه-آینده-دبی1

ساختمان موزه آینده به معماری پیچیده و مدرن طراحی شده ایت که نمای بیرونی آن توجه هر بازدید کننده را جذب خود می کند. همان گونه که از نام این موزه مشخص است داخ آن می توان  تصوری از اینده بشر را با استفاده از فناوری های روز مشاهده کرد. ساختمان این موجعه بسیار بزرگ و مدرن ساخته شده است که در منطقه اقتصادی از شهر دبی قرار دارد و در بزرگراه شیخ زائد، در کنار برج‌های بزرگ امارات احداث شده است.  این مزوه در تاریخ 22 فوریه سال 2022 میلادی که برابر با سوم اسفند ماه 1400 است افتتاح شده است.آینده در ابتدا با ایده مکانی جهت نمایش آینده به مخاطبان پایه‌گذاری شد. این موزه خارق‌العاده، آزمایشگاهی جهت پرورش ایده‌ها و طرح‌ها در دنیای واقعی است و با تامین مالی و ایجاد بازاریابی برای دستاوردهای اولیه ایده‌ها، بر توانمندی آن‌ها تمرکز می‌کند. یکی از بزرگترین تفاوت های موزه آینده دبی با دیگر موزه ها به جای دعوت کردن از گردشگران و مسافران تور دبی برای دیدن گذشته و اشیای تاریخی، آینده را مقابل چشمان آن‌ها به تصویر می‌کشد.

موزه-آینده-دبی2

این موزه نزدیک به سی هزار مترمربع مساحت دارد که نمای فولادی آن هفده هزار متر و نزدیک به هفتاده و هفت متر ارتفاع دارد.  از مهمترین ویژگی های موزه آینده دبی می توان به بهره‌گیری از انرژی خورشیدی از طریق نمای بنا و مصرف کم انرژی، کربن و آب اشاره کرد. موزه آینده دبی، اولین موزه خاورمیانه است که موفق شد گواهی پلاتینیوم را کسب کند. این گواهی بالاترین رتبه‌ بناهای سبز جهان برای طراحی محیطی و مدیریت انرژی است.

موزه-آینده-دبی3

 

 

codinoob

«پست قبلی

پست بعدی»

دیدگاهتان را بنویسید