بیشتر بخوانید

بررسی مراکز خرید مارماریس و سوغات مارماریس ترکیه

بررسی مراکز خرید مارماریس ترکیه

گویی شهر مارماریس گوشه ای از بهشت است که در طول سال می توان همنشینی همه طیف های رنگهای سبز و آبی را در آن مشاهده نمود. فراوانی گردشگاههای موجود در کناره سواحل طولانی، وجود بنادر طبیعی، نزدیکی به شهرهای آنتیک، زیبایی های طبیعی، امکانات تور آبی، بنادر مدرن کشتیهای تفریحی، امکانات مناسب خلیج برای هر نوع ورزشهای آبی، از هتلهای 5 ستاره تا پانسیونهای بسیار خوب، شهری بهشتی را بوجود آورده است که هم گردشگران با هر نوع سلیقه میتوانند تعطیلات دلخواه خود را در آنجا بگذرانند. ماماریس که تا چندی پیش با ماهیگیری، صنایع ابری و گیاهان معطر خود مشهور بود امروز بصورت یک شهر و مرکز توریستی بزرگی در آمده است. علاوه بر اینکه بواسطه بنادر طبیعی برای کشتی های تفریحی دریای مدیترانه، در کتارخانجات کشتی سازی خلیج یالانجی نیز تعمیر و نگهداری کشتی های تفریحی انجام می پذیرد.

 

سوغات مارماریس

هرنوع صنایع دستی سنتی گلدوزی شده، که به دست زنان آن منطقه درست می شود را خریداری کنید. صنایع دستی مس و چوبی، زیور آلات، و لباسهای محلی در این ناحیه از شهرت خاصی برخوردار هستند. از معروف ترین صنایع دستی این شهر ، می توان به انواع سوزن کاری اشاره نمود . همچنین عسل با طعم کاج و صنوبر عالی نیز یافت می شود. از اول مهر تا آخر آبان اکثر فروشگاهها و مغازه ها 50 درصد حراج می شوند. در ادامه بهترین مراکز خرید مارماریس برایتان معرفی می کنیم.

 

بازار خیابانی در مارماریس، آشپزی محلی را تجربه کنید

در بازارهای خیابانی در مارماریس میوه‌­جات و سبزیجات ارزان و تازه را از شهر و روستاهای اطراف پیدا می‌شود. اگر در سفر خودتان به این شهر خواستید هم کمی در خرج‌های خود صرفه‌جویی کنید و هم زندگی بومی را تجربه کنید، به این بازار بروید، خرید کنید و خودتان یک غذای محلی بپزید.

 

پنج شنبه بازار و چهارشنبه بازار ایچملر | icmeler

بازارهای روز و هفتگی که در روزهای خاصی برگزار می گردند میوه ها و سبزیجات تازه ، پارچه ، انواع کیف و کفش ، لباس و صنایع دستی عرضه می کنند که قیمت آن ها نسبت به سایر نقاط ارازن تر و مقرون به صرفه تر می باشد. پنجشنبه بازار و چهارشنبه بازار ایچملر از محبوب ترین بازارهای خیابانی و هفتگی در مارماریس می باشند.

 

خرید لاک پشت در مراکز خرید مارماریس ممنوع!

خیلی مواظب باشید برخی از ترک ها سعی می کنند بچه لاک پشت ها را به گردشگران بفروشند و به قاچاق آنها در چمدان به عنوان حیوانات خانگی تشویق میکنند. البته آنها در هواپیما خواهند مرد. واردات لاک پشت به بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا جرم می باشد و آنها به عنوان گونه ای در معرض خطر میباشند.

 

مرکز خرید پوینت مارماریس  | Point Center

در خیابان اصلی شهر مارماریس در این مرکز خرید حدود 40 مغازه قرار دارد و می توانید برای خرید از مغازه ها دیدن کنید. تعدادی از مارک های معروف در این مرکز خرید شعبه دارند. تعدادی رستوران نیز در این مرکز خرید قرار گرفته اند که می توانید برای صرف غذا به آنها مراجعه کنید. اگر مایل به خرید در مارماریس هستید حتما سری به مرکز خرید پوینت در مارماریس بزنید .

 

بازار بزرگ یا بازار کارسی | carsi market

از بهترین مراکز خرید در مارماریس می توان به بازار بزرگ و یا بازار کارسی اشاره نمود . این بازار که در مرکز شهر واقع شده دارای خیابان های سرپوشیده زیادی با مغازه های متنوع می باشد که به دلیل ارائه اجناس فراوان و مختلفی ، مورد توجه گردشگران و مردم محلی واقع شده است . مغازه های صنایع دستی ، جواهر فروشی ، قالی فروشی ، البسه فروشی و رستوران های ترکی در این بازار یافت می شوند . اگر قصد خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود را دارید مطمئن باشید با مراجعه به این بازار دست خالی باز نخواهید گشت.

 

مرکز خرید نتسل مارینا | Netsel Marina

واقع در محله‌ای معروف به بورلی هیلز، فضایی مجلل اما راحت را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. با بیش از ۲۰ بوتیک شیک در این مرکز خرید می‌توانید کالاهای درجه یکی با برندهای مد روز و لوازم قایق‌رانی را تهیه کنید. در نتسل مارینا رستوران‌ها و کافه‌های خوبی با چشم‌انداز لنگرگاه وجود دارند که موقعیت مناسبی را برای گذارن اوقاتی آرامش‌بخش و استراحت ایجاد می‌کنند. انواع کالاهای لوکس از جمله ساعت، جواهرات، الماس، پوشاک برند، سوغاتی و غیره را می‌توانید از این مرکز تهیه کنید.

 

مرکز خرید گیما | gima mall

مرکز­خرید در خیابان اصلی شهر قرار­دارد و دارای مواد غذایی، وسایل خانه، انواع پوشاک مردانه زنانه بچه گانه است

 

آیکملر | icmeler

یکی از مراکز خرید مارماریس ترکیه آیکملر است. تمام مغازه‌های این منطقه هر ۷ روز هفته باز هستند و انواع کالاها را از جمله چرم‌ها و جواهرات با کیفیت بالا به مشتریان عرضه می‌کنند. آیکملر در روزهای چهارشنبه به اندازه بازار بزرگ شلوغ نیست، بنابراین تجربه بهتری از خرید را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین در این بازار می‌توانید انواع پارچه‌ها و پوشاک با برندهای مشابه برندهای معروف، و صنایع دستی با قیمت ارزان را در این بازار تهیه کنید. خرید به هنگام عصر تجربه بی‌نظیری است. نور چراغ‌های رنگی غرفه‌ها و کیوسک‌هایی که انواع کالاها از حوله‌های قلابدوزی‌شده تا نقره‌جات را روشن و رنگارنگ می‌کند

مرکزخرید تانساش | tansas

در این مرکز خرید می توان فروشگاه هایی را پیدا کرد که در زمینه فرش محصولات چرمی فعالیت دارند. همچنین خرید تابلو فرش های لوکس و زیبا، سوغات های خاص کشور ترکیه و لوازم شخصی ارزان قیمت در بازار خرید تانساش کار چندان سختی نیست. این بازار بزرگ، در ردیف معروفترین بازارهای شهر مارماریس محسوب می شود در طبقه دوم نیز اجناسی همچون لوازم خانگی، پوشاک و کفش، لوازم الکترونیک و لوازم آرایشی عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید