بیشتر بخوانید

معرفی کامل تنها شهر بازی و پارک تفریحی لگولند آسیا در کشور مالزی

معرفی کامل و فیلم تنها شهر بازی و پارک تفریحی لگولند آسیا در کشور مالزی

درباره اسباب بازی لگو

لگوها اسباب بازیهایی هستند که در حدود ۱۲۰ سال پیش ساخته شدند و یکی از معدود اسباب بازیهایی هستند که علاوه بر سرگرمی باعث بالا رفتن خلاقیت کودکان هم می شوند. با قطعات لگو می توان اشکال بسیار جالبی ساخت از خانه گرفته تا حیوان و ساختمان و… حتی می توان با آنها یک موجود جدید خلق کرد و همین باعث جذاب بودن آن می شود. در گذشته قطعات لگو چوبی بودند اما کم کم با پیشرفت فناوری، پلاستیکی شدند.

لگو یکی از دوست داشتنی‌ترین و پرطرفدارترین اسباب بازی‌های تمام دوران است. «گروه لگو» (Lego Group)، شرکت سازنده‌ی لگو در سال ۱۹۳۲ افتتاح شد و از آن زمان به بعد، این آجرهای کوچک و سرگرم‌کننده تبدیل به یک برند شد. در سال ۱۹۶۸، اولین لگولند جهان در دانمارک و درست در کنار کارخانه‌ی اصلی آن ساخته شد. امروز، هشت پارک با موضوع لگو در نقاط مختلف دنیا وجود دارد.

معرفی شهربازی لگولند مالزی

شهربازی منحصر به فرد و مدرن لگولند (Legoland Malaysia Resort) در واقع شهربازی زنجیره ای بشمار می رود که در کشور مالزی هم ساخته شده و اینکه موقعیت لگولند درست در 330 کیلومتری شهر کوالالامپور پایتخت این کشور قرار گرفته است و مهمتر اینکه تا سنگاپور تنها 10 دقیقه فاصله دارد. لگولند یک پارک تفریحی مشهور بین المللی است که در سراسر جهان و در کشورهایی از دنیا مثل آمریکا، آلمان، دانمارک و انگلستان ساخته شده و همچنین شعبه اصلی لگولند که در حدود نیم قرن پیش برای اولین بار در کشور دانمارک افتتاح و بازگشایی شده است و نکته مهم آن این است که با بقیه شهربازی های دنیا یک تفاوت اساسی و مهم دارد و آن این است که در این شهربازی با اسباب بازی های فکری روبرو می شوید و شاید همین موضوع باعث شده است که یکی از بزرگترین دلایل جذابیت لگولند برای بچه ها شود و ضمنا این شهربازی جزو اولین شهربازی لگولند در آسیا نیز بشمار می رود.

اولین شعبه لگولند در آسیا (و ششمین  آن در جهان) در 15 سپتامبر سال 2012 با وسعت 75 هکتار و با بیش از 40 نوع وسیله تفریحی فوق العاده هیجان انگیز برای گردشگرانی که به مالزی سفر کرده بودند در شهر جوهور باروی واقع در ایالت جوهور مالزی افتتاح گردید. لگولند جوهور که به عنوان اولین پارک تفریحی بین المللی کشور مالزی در نوع خود بی همتاست که طی مراسمی باشکوه و با حضور سلطان جوهور در ۲۲ سپتامبر همان سال رسما آغاز به کار کرد.

نمایی از اتاقهای هتل مستقر در شهربازی و پارک لگولند مالزی

در لگولند مالزی تا اوایل سال ۲۰۱۴ در دو بخش جدید دیگر که شامل یک پارک آبی عظیم و یک هتل بود  به مجموعه اصلی پارک تفریحی لگولند مالزی اضافه شدند که ساخت آنها روی هم رفته حدود ۹۰۰ میلیون رینگت (رینگت واحد پول کشور مالزی است) هزینه دربرداشت.

پارک لگولند شامل هفت بخش اصلی با بیش از هفتاد جاذبه تفریحی، بازی و سرگرمی های مختلف است که هر کدام از آنها تجربه ای جدید و استثنایی را برای بازدیدکنندگان از این پارک رقم می زنند.

توجه داشته باشید این هفت بخش اصلی این پارک درواقع بر اساس گروه سنی بازدیدکنندگان به هفت منطقه تقسیم بندی شده که بخش هایی مانند مرکز تجربه لگو یا پارک آبی یا برنامه ‌های نمایشی طرح هایی هستند که قراره همه شما را شوکه کند و مناسب کوچک و بزرگ یک خانواده است و شما بدون خستگی و بی ‌حوصلگی می توانید ساعت ها نشسته و تجربیات خوبی را بدست آورید.

پارک آبی لگولند مالزی سومین و بزرگترین پارک آبی موضوعی در دنیا نیز شناخته می شود که درست بعد از لگولند کالیفرنیا و فلوریدا در آمریکا ساخته شده و برای راحتی بازدید کنندگان و علاقه مندان که از فاصله‌ های دور به این پارک آمده اید در بخشی از محوطه آن یک هتل مجهز و عالی بنا شده است که طراحی آن مبتکرانه و با الگو برداری از لگوهای دوست ‌داشتنیه این مجموعه می باشد.

در قسمت ورودی این پارک یک فروشگاه بزرگ از انواع محصولات لگو، اسباب بازی، سی دی و DVD و کتاب قرار دارد که بازدیدکنندگان میتوانند کالاهای مورد علاقه و یا یادگاری و سوغاتی های خود را از آنجا تهیه کنند.

چگونه در لگولند مالزی مشکل تفریح کودکان خود را در سفر حل کنید

اغلب، مردم و مسافران تور مالزی فکر می کنند سفر کردن با کودکان یکی از سخت ترین کارهای دنیاست چون بهانه گیری می کنند یا جاهایی که می روند را دوست ندارند و یا مکان های گردشگری شهر مناسب آنها نیست. اما ما امروز می خواهیم این تصور را به طور کلی به هم بزنیم! یکی از بهترین کشورهای خارجی که برای کودکان مناسب است، کشور مالزی است. مالزی جاذبه های رنگارنگ و منحصر بفردی دارد که نه تنها برای خانواده ها جذاب است بلکه به راحتی می تواند کودکتان را سرگرم کند و خاطره ای فراموش نشدنی برایش بر جای بگذارد. اما در این کشور، جایی وجود دارد که طرفدار اصلی آن بچه ها هستند.

ساخت قایل با کمک لگو در شهربازی لگولند

بعد از اینکه وارد لگولند شوید به شما بروشورهایی داده می شود که در آن بطور کامل درباره ی امکانات این شهربازی توضیح داده شده است. همانطور که از اسم آن معلوم است باید اثری از لگو در این شهربازی باشد! و همین طور هم هست.

در شهربازی، فروشگاه های بسیار بزرگ و کاملی وجود دارند که تمام محصولات لگویی را می فروشند.

قایق سواری در رودخانه خروشان پارک آبی شهر بازی لگولند مالزی

در این شهر بازی، رستوران های بزرگی نیز وجود دارد که توریسم حلال را رعایت می کنند (یعنی فقط غذای حلال سرو می کنند) و این یکی دیگر از نکات مثبت این پارک برای بچه هاست.

انواع و اقسام اشکال مختلف از مکان ها، جاذبه ها، حیوانات و… در این شهربازی با لگو ساخته شده اند که از جمله می توان به تاج محل اشاره کرد که با ۵۹۹۲ قطعه لگو ساخته شده است!

خوبی شهربازی این است که نه فقط برای بچه ها بلکه برای خانواده ها هم سرگرم کننده و جذاب است و می توانند بدون سر رفتن حوصله، یک روز خوب را در آن بگذرانند.

بازی موج سواری در شهربازی لگولند مالزی

یکی از بهترین بخش های این شهربازی، پارک آبی آن است که سومین پارک آبی بزرگ موضوعی در دنیا هم هست و جز جاهایی است در گردشگری در این شهربازی نباید از دست داد.

علاوه بر این در قسمتی از محوطه هتلی هم ساخته شده که معماری بسیار جالبی دارد و نمای آن از اسباب بازی لگو الهام گرفته است و برای گردشگرانی که تمایل به اقامت در این پارک داشته باشند جای فوق العاده ای است.

معرفی بخش های لگولند مالزی

Imagination لگولند مالزی

Imagination اولین بخش لگولند است که در آن بچه ها میتوانند با استفاده از قطعات لگو و با کمک قوه تخیل و خلاقیت خود چیزهایی نظیر خانه، ماشین یا آسمان خراش بسازند و با آنها بازی کنند. در این بخش همچنین بچه ها میتوانند با “لگو تکنیک” ربات های متحرک بسازند و آنها را برنامه ریزی کنند!

ترن هوایی اژدها در بخش Lego Kingdoms لگولند رولرکوستر

بخش Lego Kingdoms لگولند

بخش Lego Kingdoms قسمت ماجراجویی در سرزمین قلعه های افسانه ای با اژدها، دایناسورها، گیاهان آدم خوار و بازی های مهیج و پر سرعتی مانند ترن هوایی و چرخ و فلک است.

تاج محل مینیاتوری که با لگو ساخته شده در سرزمین کوچک یا Miniland

شهر لگو

شهرلگو نام قسمت دیگری از پارک است که برای بازی خردسالان در نظر گرفته شده است و بچه های کوچک تر میتوانند در آنجا از بازی کردن با ماشین های پدالی کوچک، قایق سواری یا گردش کردن با قطار لذت ببرند.

شهر کوالالامپور مینیاتوری و ببرج‌های دوقلوی پتروناس مالزی با لگو شاخته شده در سرزمین کوچک یا Miniland

سرزمین کوچک یا Miniland

یکی از قسمت های مهم و دیدنی در تمامی پارک های لگولند بخشی به نام سرزمین کوچک با Miniland است که در آن مشهور ترین ساختمان ها و بنایای تاریخی جهان با استفاده از میلیون ها قطعه لگو مدل سازی شده است. در لگولند جوهور این بخش اعجاب انگیز در مرکز پارک قرار دارد و شامل آثار برجسته و مناطق دیدنی مالزی، سنگاپور و آسیا در مقیاس ۱:۲۰ است.

مینی شهربازی جنگ ستارگان لگویی مالزی

مینی شهربازی جنگ ستارگان لگویی مالزی

یکی از قسمت هایی که اخیرا به این مینی لند  اضافه شده مدل هایی نمایشی از سری فیلم های جنگ ستارگان و کاراکترهای آن است که با بیش از ۱.۵ میلیون قطعه لگو ساخته شده اند. این بخش جدید به شکل ۷ اتاق مجزا و سرپوشیده طراحی شده که در آنها از  ۲۰۰۰ مدل لگویی کوچک و بزرگ برای بازسازی صحنه هایی از فیلم های جنگ ستارگان (به ترتیب زمانی و با جزییاتی دقیق)استفاده شده است.

آکواریوم دریایی سی لایف مالزی مالزی Sea Life Malaysia در شهربازی

آکواریوم دریایی سی لایف مالزی مالزی Sea Life Malaysia در شهربازی

خانواده‌هایی که اواخر امسال به این شهر بازی می‌روند این امکان را خواهند داشت که از جاذبه‌ی گردشگری جدید آن به اسم «سی لایف مالزی» (Sea Life Malaysia) بازدید کنند. «سی لایف مالزی»، با بیش از ۵۰ جاذبه در سرتاسر جهان، بزرگ‌ترین برند آکواریوم جهان است و حداقل ۲۵ مخزن نمایش در ۱۱ منطقه‌ی زیستگاهی دارد که هزاران گونه از موجودات دریایی را نمایش می‌دهد. مهمانان می‌توانند طی یک سفر ماجراجویانه زیر آبی و آموزشی در این آکواریوم، اطلاعات زیادی در مورد طیف وسیعی از اسب‌های دریایی، پرتوماهی‌ها، کوسه‌ها و ژله ماهی‌ها یاد بگیرند.

رولرکوستر مجازی لگو (ترن هوایی لگویی با عینک واقعیت مجازی)

رولر کوستر مجازی لگو (ترن هوایی لگویی با عینک واقعیت مجازی)

آماده، همه به جای خود، لگو! شهربازی لگولند مالزی اولین پارک جهان است که رولر کوستر مجازی لگویی را در نوامبر ۲۰۱۷ افتتاح می‌کند. در این میدان، مینی کاراکترهای لگویی زنده می‌شوند و در هر کدام از مسیرها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. مهمانان، با استفاده از هدست‌های مجازی، می‌توانند در همه‌ی جهت‌ها – بالا، پایین، جلو و عقب – حرکت کنند و به هر نقطه‌ای که خواستند بروند.

نمایش نینجاگو لگویی در شهربازی لگولند

نینجاگو لگویی

لگو نینجاگو در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد: این سرسره، یک تجربه‌ی ۴ بعدی است که با الهام از اسباب بازی‌های نینجاگو و سریال‌های تلویزیونی آن طراحی شده است. مهمانان با انتخاب شخصیت موردعلاقه‌ی خودش، باید در برابر دشمنان مختلف، مانند قبیله‌ی مارها و اسکلت‌ها، از خود دفاع کنند. جلوه‌های تصویری ۴ بعدی که در آن استفاده شده است باعث می‌شود که مهمانان در حین جنگیدن، گرما، دود و باد را حس کنند.

 

 

آدرس وب سایت: http://www.legoland.com.my

آدرس: ۷Jalan Legoland, Bandar Medini, 79250 Nusajaya, Johor, Malaysia

ساعات بازدید : هر روز  از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر

دیدگاهتان را بنویسید