بیشتر بخوانید

معبد وات ترایمیت بانکوک و معبد طلایی

معبد وات ترایمیت بانکوک و معبد طلایی

Wat Traimit Temple

بانکوک یکی از شهررهای توریستی و پایتخت تایلند است که سال موزد بازدید تعداد زیادی از گردشگران از داخل و خارج این کشور قرار می گیرد. بانکوک از شهرهای محبوب و پرچمعیت در تایلند و همچنین در جنوب شرق آسیا می باشد. در این شهر جاذبه های زیادی برای دیدن وجود دارد که توجه بسیاری از مسافران تور تایلند را به سمت خود جذب کرده است. بخشی از جمعیت این کشور بودایی و هندو هستند و به همین دلیل در نقاط مختلف تایلند معابد و مکان های مذهبی زیادی وجود دارد، معبد وات ترایمیت یکی از معبد های معروف در پایتخت تایلند است.

معبد-وات-ترایمیت-بانکوک

معبد وات ترایمیت در محله چینی های شهر بانکوک وجود دارد و از جذاب ترین و پربازدیدترین جاذبه های گردشگری بانکوک می باشد. مجسمه بودایی که در این معبد وجود دارد 3 متر ارتفاع دارد و وزن آن بیشتر از 5 تن می باشد و به دلیل طلایی بودن آن در تایلند معروف می باشد. این مجسمه بودا نزدیک به 900 سال است که ساخته شده است و به سبک سوخوتای طراحی شده است و در بین مردم تایلند از ارزش بالایی برخوردار می باشد و مسافران تور بانکوک داخل آن را یک ماده خمیری برای نگهداری از ان استفاده می کنند.

معبد-وات-ترایمیت-بانکوک1

یکی از اتفاقهای مهم که در سال 1950 میلادی رخ داد خرید زمین کناری این معبد توسط شرکت آسیاتیک شرقی بود که شرایط فروش جابه جا کردن مجسمه بودا را فراهم کرد، مجسمه بودای طلایی در آن دوره داخل یک لایه بود که تنها ظاهر بیرونی آن نمایان بود.  این مجسمه که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بانکوک است به دلیل وزن بالایی که داشت جابه جا کردن آن خیلی دشوار بود به گونه ای که انتقال آن ممکن نبود و حتی طناب هایی  چرثقیل را پاره کرد و تندیس به روی زمین افتاد و رها شد. این اتفاق در یک فصل بارانی از سال در حال رخ دادن بود. صبح روز بعد کاهنان ناگهان، برق نور طلایی را از درون لایه بیرونی می‌بینند و متوجه می‌شوند که رویه مجسمه از بین رفته و یک بودای ۳٫۵ متری که ۵٫۵ تن طلا در آن به‌کار رفته است، از درون پوست خود بیرون می‌آید. این اتفاق باعث کشف شدن مجسمه بودایی در سال 1957 میلادی شد و در مدت زمان کوتاهی به یکی از معروف ترین و پربازدیدترین جاذبه های گردشگری بانکوک تبدیل شد. طبق تحققیقاتی که انجام شده است قدمت این بودا را متعلق به قرن 13 میلادی میدانند و خیلی ها بر این باور هستند که این تندیس به دوره سوختای زمانی که غارتگران که به‌دنبال گنج‌ها برای غنیمت هستند، رخ داده است. در این دوره به‌دلیل دست نیافتن راحت مهاجمان به این گنج بزرگ روی آن را با یک لایه پوشانده بودند که بودای طلایی درون آن پیدا نباشد.

 

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید