بیشتر بخوانید

معبد تین هو کوالالامپور

معبد تین هو کوالالامپور

Thean Hou Temple Kuala Lumpur

یکی از پرطرفدارترین و توریستی ترین شهرهای مالزی کوالالامپور پایتخت این کشور است که از جاذبه های زیادی برخوردار است و هر سال تعداد زیادی از گردشگران از نقاط مختلف جهان به این شهر سفر می کنند. بخشی از جمعیت این کشور هندوها هستند که باعث شده تعداد زیادی معبد و مکان های مذهبی در این کشور وجود داشته باشد. معبد تین هو نیز یکی از معروف ترین آنها می باشد که در شهر کوالالامپور قرار دارد و سالانه تعداد زیادی از توریستها از آن بازدید می کنند.

معبد-تین-هو-کوالالامپور

ساخت معبد تین هو کوالالامپور در سال 1989 میلادی انجام شده است و در قسمت جنوب غرب کوالالامپور نزدیک به خیابان های رابسون و خیابان قدیمی جالان کالانگ لاما قرار دارد. معبد تین هو از بزرگترین معابد چینی می باشد که نزدیک به 1.67 هکتار مساحت ان می باشد و همچنین تاثیر خیلی زیادی برای حمایت از صنعت ماهیگیر در کشور مالزی داشته است. این معبد شش طبقه دارد و در بین مردمان این کشور به اسم معبد الهه محافظ ماهیگیران و همچنین الهه بهشت معروف می باشد. در این معبد مراسم های مهمی مانند جشن سال نو چینی که به مدت پانزده روز است، برگزار می شود.

معبد-تین-هو-کوالالامپور1

وارد شدن به این معبد برای همه رایگان می باشد و مسافران تور مالزی می توانند خیلی راحت با وسایله های حمل و نقل عمومی خیلی راحت به ان دسترسی داشته باشند. معبد تین هو کوالالامپور یکی از زیباترین طراحی های مردم چین را دارد که در آن از زنگ های تند و شاد و همچنین آویزه های زیادی استفاده شده است. زمانی که داخل این معبد می شوید یک معبد مدرن بودائی نیز وجود دارد که داخل آن نیز تصاویز زیادی از بودا در سالن های هشت ضلعی نیز نقاشی شده است.

معبد-تین-هو-کوالالامپور2

 

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید