بیشتر بخوانید

مسجد نگارا کوالالامپور

مسجد نگارا کوالالامپور

National Mosque of Malaysia

کوالالامپور پایتخت و و توریستی ترین شهری است که در مالزی وجود دارد که در زمینه جذب توریست نقش بالایی دارد. در این شهر جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که سبب شده هر سال بیشتر از نه میلیون گردشگر داخلی و خارجی وارد این شهر شوند. بخشی از جمعیت مالزی را مسلمانان تشکیل داده اند به همین خاطر در شهر مساجد مختلفی وجود دارد که از معروف ترین آنها می توان به مسجد ملی کوالالامپور اشاره کرد.

مسجد-نگارا-کولاالامپور1

مسجد ملی را در شهر کوالالامپور به اسم مسجد نگارا نیز شناخته می شود ، این مسجد دارای یک مناره است که ارتفاع آن نزدیک به 73 متر می رسد که آن را در بین معروف ترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور جای داده است. علاوه بر مناره که یکی از مشخصه های اصلی در مسجد است دارای یک گنبد ستاره شکل است که رنگ ان فیروزه ای می باشد که نشاند از دین اسلام دارد. پنج رأس از گنبد مسجد نگارا، پنج رکن دین اسلام و 13 رأس آن ایالت‌های کشور مالزی را نشان می‌دهد. ساخت این گنبد به شکل  یک چتر باز بر روی سر نمازگران طراحی شده است و ظرفیت پنج هزار نمازگزار را دارد.

مسجد-نگارا-کولاالامپور2

از زمان ساخت این مسجد ملی کوالالامپور تا به امروز چندین بار مورد ویرایش و بازسازی قرار گرفته است که مهمترین آنهادر سال 1987 میلادی اتفاق افتاد که رنگ گنید آن را به رنگ آبی و سبز تغییر دادند. مسافران تور کوالالامپور که برای بازدید از مسجد ملی (مسجد نگارا) می روند باید توجه داشته باشند که پوشش مناسب و مطابق اسلام داشته باشند. البته اگر لباس مناسب نداشته باشید در ورودی مسجد چادر رایگان به بانوان داده می‌شود. تور مالزی در چکاوک آسمان آبی به صورت تخصصی برگزار می‌شود، اگر در برنامه سفری خود قصد سفر به این کشور را دارید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید تا به راحتی رزرو هتل، بلیط پرواز خود به مالزی را در اختیار شما بگذارند.

مسجد-نگارا-کولاالامپور

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید