بیشتر بخوانید

مسجد مهمت تکلی پاشا آنتالیا

مسجد مهمت تکلی پاشا آنتالیا

Tekeli Mehmet Pasa Mosque

یکی از توریستی ترین و محبوب ترین شهرهای ترکیه بعد از استانبول، آنتالیا می باشد که با طبیعت و سواحل زیبایی که دارد توجه خیلی از توریستهای خارجی را به سمت خود جذب کرده است. در این شهر اقامتگاه های لوکس و بناهای تاریخی زیادی وجود دارد. از معروف ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا می توان به مسجد مهمت تکلی پاشا اشاره کرد که جزو پربازدیدترین مکان های توریستی در آنتالیا محسوب می شود و امروزه مورد استقبال تعداد زیادی از مسافران تور ترکیه و گردشگران قرار گرفته است .

مسجد-مهمت-تکلی-پاشا-آنتالیا

مسجد مهمت تکلی پاشا در شهر کالکاپیسی ترکیه قرار دارد که ساخت آن به قرن هجدهم قمری بر می گردد . در طراحی این مسجد از یک گنبد اصلی و سه گنبد دیگر استفاده شده است در قسمتی شرقی و غربی و جنوب آن قرار گرفته اند. دیواره های این مسجد به شکل زیبا با کاسی کاری های قرآن تزئین شده است که در قسمت شمالی مسجد و فضای داخلی به کار رفته، علاوه بر این سه گنبد هم در بخش شمالی مسجد قرار گرفته است، یکی دیگر از زیبایی های مسجد مهمت تکلی پاشا  استفاده از 4 ستون به سنگ های بریده شده است . این مسجد پشت یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا به اسم برج ساعت قرار گرفته است.

مسجد-مهمت-تکلی-پاشا-آنتالیا2

این مسجد به فرمان مهمت تکلی پاشا بنا شده است و اسم خود را برای آن گذاشته است. طبق تحقیقاتی که شده ساخت این مسجد بین سال های 1593 تا 1607 انجام شده است. معماری این بنا مقدس به گونه ای است که در بعضی از قسمت های درب ورودی و لبه پنجره ها، نوعی سنگ خاص و نایاب استفاده شده که امروز پس از گذشت سالیانه زیاد برخی از این آثار تخریب شده و از بین رفته است. این مسجد تنها سه کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و مسافران تور آنتالیا می توانند خیلی ساده با استفاده از تاکسی های موجود به مدت ده دقیقه به این مسجد دسترسی داشته باشند.

مسجد-مهمت-تکلی-پاشا-آنتالیا1

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید