بیشتر بخوانید

مسجد عیسی بیگ کوش آداسی

مسجد عیسی بیگ کوش آداسی

Isa Bey Mosque Kusadasi

در سال تعداد زیادی از مردم به ترکیه سفر می کنند و در اقامت در یکی از شهرهای آن چند روزی را به تفریح و گردش می گذرانند، کوش آداسی یکی از شهرهای توریستی و ساحلی ترکیه است که با امکانات تفریحی و جاذبه های دیدنی خود مقصد خیلی از گردشگران می باشد. مسجد عیسی بیگ یکی از جاذبه های کوش آداسی محسوب می شود که خیلی از مسافران در سفر خود از آن دیدن هم می کنند.

مسجد-عیسی-بیگ

مسجد عیسی بیگ در شهر سلجوک در استان ازمیر می باشد. در این شهر جاذبه های تاریخی و باستانی زیاندی مربوط به زمان یونان، سلجوقیانو عثمانی وجود دارد. بیشتر مسافران تور کوش آداسی زمانی که در این شهر اقامت دارند برای بازدید به شهر باستانی افسوس می روند، که پیشنهاد همزمان سری هم به مسجد عیسی بیگ بزنند که در آن منطقه قرار دارد. این مسجد در ربان ترکی به مسجد عیسی بی جامی نیز مشهور است، ساخت این بنا در سال 1375 میلادی به فرمان آیدین اوغلو عیسی بیگ صورت گرفت. معماری بکار رفته در این مسجد مربوط به دوران سلجوقی می باشد. مسجد عیسی بیگ از قدیمی ترین و با ارزش ترین آثار باقی مانده از ‌الطوائف ترکمن در آسیای کوچک است که در در دامنه کوه آیاسلو  قرار دارد و به دست معمار شَملی دیموش کولدو علی احداث شده است.

مسجد-عیسی-بیگ-کوش-آداسی

در ساخت مسجد عیسی بیگ کوش آداسی از 2 گنبد و 1 مناره استفاده شده است که از جنس سنگ، آجر و سنگ مرمر می باشند، مسافران تور ترکیه میتوانند بر روی چندتا از دیواره های این بنا کتیبه و اشکال هندسی حکاکی شده است را مشاهده نمایند. مسجد عیسی بیگ در طول تاریخ تاریخ بارها خراب شده است و در قرن 19 میلادی از ان به عوان کاوانسرا مورد استفاده قرار می گرفت.

مسجد-عیسی-بیگ-1

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید