بیشتر بخوانید

ماجراجویی در طبیعت مالزی با شهربازی دنیای گمشده تامبون

ماجراجویی در طبیعت مالزی با شهربازی دنیای گمشده تامبون

دنیای گمشده تامبون مالزی از جمله پارک های بزرگ مالزی است که تفریحات گوناگون و امکانات بازی مختلف متناسب با سنین مختلف دارد. این پارک از موقعیت جغرافیایی خاصی هم برخوردار است و روزهای به خصوصی هم تعطیلی دارد.
ورودی شهربازی دنیای گمشده تامبون

دنیای گمشده تامبون مالزی  پارک آبی و تفریحی است که مناظر خیره کننده ای دارد و در حومه شهر تاریخی ایپوه واقع شده است. این پارک در حدود 200 کیلومتری شمال کوالالامپور واقع شده و حداقل 2 ساعت طول می کشد تا با ماشین به آنجا برسید.

پارک آبی دنیای گمشده تامبون (Lost World of Tambun) بین مالزیایی‌هایی که می‌خواهند آخر هفته خوبی را سپری کنند، طرفداران زیادی دارد.

 یکی از ویژگی های منحصر به فرد این پارک چشمه آب گرم، تعدادی استخر، جکوزی و غار بخار وجود دارد که می توانید از مزایای این آب گرم طبیعی لذت ببرید و استفاده کنید.

نقشه دنیای گمشده تامبون

درجه حرارت آب در بیشتر این استخرها از 40 درجه سانتیگراد فراتر رفته و در روز آفتابی بسیار داغ تر هم می شود. استفاده از این چشمه های آبگرم از 6 تا 11 بعد از ظهر مناسب تر است. این پارک از نظر رتبه در مرتبه سوم و بعد از تالاب سونوی و لگولاند مالزی قرار دارد.

این پارک از هفت قسمت اصلی جذاب و متفاوت تشکیل شده است. که در زیر فیلم معرفی این بخش ها را مشاهده می کنید.

شهر تاریخی ایپوه در پراک مالزی

شهر ایپوه (Ipoh) واقع در ایالت پراک (Perak)، در مقایسه با دو مورد قبلیِ این فهرست، کمتر مورد توجه قرار گرفته و اغلب از دست حتی مجرب‌ترین گردشگران هم در می‌رود.

این شهر، خانه غذاهای خوشمزه و مناظر شگفت‌انگیز طبیعی است. پارک آبی آن با نام دنیای گمشده تامبون (Lost World of Tambun)  طرفداران زیادی دارد. علاوه بر آن، باغ‌های معبد غار کک لانگ تانگ (Kek Long Tong Cave Temple Gardens) و پارک تفریحی گانانگ لانگ (Gunung Lang Recreational Park) هم جزو مکان‌هایی هستند که مناظر زیبای طبیعیِ ایپوه را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشند.

اگر از آن دسته گردشگران فرهنگی هستید، سری به موزه هو یان هور (Ho Yan Hor Museum) و دنیای ایپوه (Ipoh World) بزنید که ویترینی از ریشه‌های مهم تاریخی مردم هاکا در این شهر برایتان جذاب خواهد بود.

آبشار دنیای گمشده تامبون و سرسره پارک آبی آن

جاذبه های گردشگری دنیای گمشده تامبون

در این پارک تفریحات مختلف آبی وجود دارد و امکانات لازم تعبیه شده است. از جمله این تفریحات می توان به وجود رودخانه های مصنوعی اشاره کرد که با استفاده از تیوپ در آن شنا می کنند.

استخرهای کوچک شنا با ساحل شنی وسیع، همانند نگینی هستند که در این مجموعه می درخشند.

ماشاژ و اسپا در پارک آّبی دنیای گمشده تامبون

حتی در پارک آبی دنیای گمشده تامبون دو سرسره آبی بسیار بزرگ نیز وجود دارد.

برای بچه ها هم یک استخر آبی کوچک تعبیه شده است. گردشگران تور لحظه آخری مالزی بخاطر این جاذبه ها در این منطقه از مالزی را مقصدی برای سفر انتخاب میکنند.

باغ وحش دنیای گمشده تامبون

تفریحات رایج شهر بازی دنیای گمشده تامبون

در اینجا تفریحات سیاری موجود است که می توان به ترامواهای بزرگ، چرخ و فلک، ماشین سواری، اژدهای پرنده و ترن هوایی اشاره  کرد و با تمام این وسایل بازی گویی در سراسر پارک سفر می کنیم. این هیجانات و تفریحات هوایی از سرگرمی های محبوب گردشگران تور ارزان مالزی در شهر بازی دنیای گمشده تامبون است.

دره ببرهای

 در اینجا فرصتی برای تماشای ببرهای سیبری وجود دارد که چابکی و قدرت خود را در هر زمان نشان می دهند.

دره قلع

شهر ایپوه به دره قلع هم شناخته می شود. به همین دلیل در این پارک، معدنی ساختگی ساخته اند که  نحوه استخراج قلع را به نمایش می گذارد و برای جوان ترها جنبه های استخراج، شستشو و دیگر فرایند آماده سازی قلع آموزنده است.

کمپینگ و کمپ زدن در طبیعت شهربازی دنیای گمشده تامبون

باغ وحش حیوانات خانگی

این باغ وحش در پایین کوه واقع شده است و در آن کودکان و بزرگسالان می توانند با گونه های مختلف جانوری و پرنده ای مانند راکون، خرگوش، همستر، طوطی، بز، گوزن، مار، مارمولک و طاووس آشنا می شوند. قطعا این قسمت از پارک برای گردشگران تور مالزی جذاب است.

دیدگاهتان را بنویسید