بیشتر بخوانید

فاماگوستا و معرفی 5 جاذبه های گردشگری در قبرس شمالی

فاماگوستا و معرفی 5 جاذبه گردشگری قبرس شمالی

فاماگوستا که در شرق سواحل قبرس قرار دارد زمانی یکی از باشکوه ترین استراحتگاه ها در مدیترانه بود. شن و ماسه های زرد رنگ و دریایی فیروزه ای آن فاماگوستا را به مکانی مناسب برای افرادی تبدیل کرده است که دائما در سفر هستند و هر ساله هزاران نفر بازدید کننده از این منطقه دیدن می‌کند.

علاوه بر گردشگران جمعیتی ۴۰ هزار نفری از زندگی سرشار از فرهنگ و هنر و تئاتر و موسیقی در این جزیره برخوردارند که مهمترین ویژگی اینجاست. به علت وجود بنادر عمیق فاماگوستا بیش از ۸۰ درصد از محموله جزیره قبرس را جابجا می کند که بیشتر از آنها شامل مرکباتی هستند که از باغ های محلی چیده شده اند.

 

شهر باستانی سالامیس در فاماگوستا

شهر باستانی سالامیس در فاماگوستا

شهر باستانی سالامیس ۱۱۰۰ سال قبل از میلاد پایتخت کشور قبرس شد. این شهر در پی تصرفات متوالی توسط کشورهای آسیای غربی یعنی آشوریان، مصریان، ایرانیان و رومی ها شهرت دارد.

این مکان باستانی منطقه‌ای را با مساحت ۵.۱ کیلومتر مربع که در امتداد ساحل دریا گسترده است را پوشش می‌دهد.

یکی از جذابیت های سالامیس محوطه پوشیده از گل های ابریشم، درختان کاج و اکالیپتوس است.

یک تئاتر با ۵۰ ردیف صندلی و گنجایش ۱۵۰۰۰ نفر دومین چشم انداز دیدنی و جذاب در شهر باستانی سالامیس در فاماگوستا است.

کلیسای سنت نیکولاس قبرس

کلیسای سنت نیکولاس قبرس

کلیسای جامع سنت نیکلاس مسجد لاله مصطفی پاشا از بزرگترین ساختمان های قرون وسطی در فاماگوستا است و در سال ١٣٠٠ میلادی بنای آن آغاز شده است.

لازم به ذکر است که این کلیسای بزرگ قرون وسطی بیش از صد سال زمان برده است تا تکمیل شود. بنابراین کلیسای نیکلاس در سال ۱۴۰۰ ساخته شده و سبک معماری گوتیک آن شباهت زیاد به کلیسای بزرگ RHEIMS در پاریس دارد.

 

دروازه دریایی فاماگوستا

دروازه دریایی شهر فاماگوستا

دروازه دریایی یکی از دو دروازه اصلی شهر محصور شده با دیواره است که در سال ١۴٩۶ توسط کاپیتان های ونیزی آن ساخته شده است.

دروازه های چوبی پوشیده از آهن آن از زمان ترکیه وجود داشته اند و دروازه های بزرگ آهنی در طول تاریخ و از دوران حمکرانی ونیزی ها به آن اضافه شده اند.

 

دیوارهای شهر کهن فاماگوستای قبرس

دیوارهای شهر کهن فاماگوستای قبرس

شهر قدیمی فاماگوستا توسط دیوارهای تاریخی و عظیمی که به طور متوسط ۶۰ فوت ارتفاع و ۳۰ فوت ضخامت دارند و به دوران قرون وسطی مربوط می‌شوند احاطه شده است که تا به امروز دیوارها دست نخورده باقی مانده اند و به خوبی از آنها حفاظت شده است.

دیوارهای شهر در ابتدا بسیار بلند و باریک بودند و بعد از اینکه ونیزیها این جزیره را تصرف کردند، متخصصانی از ونیز آوردند تا دیوار ها را در برابر شلیک گلوله توپ و برای محافظت از خود در برابر عثمانی ها مقاوم کنند.

 

ساحل نقره ای فاماگوستا

ساحل نقره ای فاماگوستا

ساحل نقره‌ای مکانی ایده‌ال برای لذت بردن از یکی از منحصر به فرد ترین راه حل های دنیاست. از آنجاییکه این ساحل تالاب مخصوص خود را دارد که دارای تپه های کوچک آب گرم و کم عمق است، شما می توانید با کمک لوله تنفس به تماشای صحنه های رویایی شنای ماهی ها در طول خط ساحلی و اسکله های قدیمی جا مانده در زیر آب بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید