بیشتر بخوانید

سنگاپور و معرفی 10 جاذبه گردشگری آن

سنگاپور و معرفی 10 جاذبه گردشگری آن

سنگاپور یکی از بزرگترین شهرهای دنیا با ترکیبی از فرهنگ آسیایی اروپایی می باشد. شهری که ساختمان های زیبایی دوران استعمار در کنار بازارهای قدیمی قرون گذشته و آسمان‌خراش های مدرن امروزی قرار گرفته اند. هرچند دولت در مورد ساکنین متخلف با شدت برخورد می‌کند، اما مسافرانی که قانون را زیر پا نمی گذارند، کاری به جز شگفت زده شدن توسط این شهر و زندگی چند فرهنگی ندارد.

 

ساحل شنی و هتل آسمان خراش مارینا

ساحل شنی و هتل آسمان خراش مارینا

هرچند هزینه های ساخت و ساز این بنا از مسافران و گردشگران تامین شده، اما یقینا از دیدن هتل پارک و ساحل شنی مارینا لذت می‌برند. محلی دیدنی که برای ساخت آن ۵/۷ میلیارد دلار آمریکا هزینه صرف شد و در زمان افتتاح آن در سال ۲۰۱۰ گران ترین سازه دنیا بود.

باغ های سنگاپور

هتل ساحل شنی مارینا یک مکان دیدنی و یک مجتمع چند منظوره می باشد. یک هتل لوکس و مجموعه رستوران‌های بی پایان از فروشگاه ها در کنار یک مرکز گردهمایی سنتی که یکی از بزرگترین ها در آسیا می باشد با تئاتر و موزه علم و هنر و یک استخر منحصر به فرد در بالاترین ارتفاع این ساختمان در کنار یک زمین اسکیت داخلی با یخ مصنوعی جزء موارد هیرت انگیز این مجموعه می باشد.

چرخ و فلک سنگاپور

چرخ و فلک سنگاپور

چرخ و فلک سنگاپور یکی از بزرگترین چرخ و فلک های دنیا است که دارای مزایای بسیاری برای بازدید است.

اولین آن مناظر چشم‌نواز زیر پای بازدید کنندگان آن می باشد. هر کابین آن می‌تواند تا ۲۸ نفر را بصورت هم زمان در خود جای دهد. چرخ و فلک سنگاپور تا زمانی که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد بزرگترین چرخ و فلک دنیا بود که به ارتفاع ۱۶۵ متری در آسمان سنگاپور می رسید.

جالب است بدانید که این چرخ و فلک پذیرایی افراد معلول نیز است که روی صندلی چرخ دار می نشینند. این جاذبه گردشگری سنگاپور در ساحل مارینا واقع شده و دارای سه طبقه رستوران فروشگاه و دیگر خدمات می باشد.

معبد یادگار دندان بودا

معبد یادگار دندان بودا

چینی ها معابد بسیاری برای خدایان گوناگون خود در جای جیا قلمرو حکومتشان در دوران مختلف ساخته اند. اما معبد یادگار دندان بودا کمی غیر معمول تر از بقیه آنهاست که در اواخر دهه ۱۹۸۰ در منطقه چینی های سنگاپور ساخته شده.

این معبد در مرکز منطقه چینی ها هنر و فرهنگ مرتبط با بودایی ها و چینی ها را یکجا به نمایش می گذارد.

سافاری شبانه

سافاری شبانه

مسافرانی که از زندگی شبانه لذت می برند ولی از کلوب های شبانه خسته شده اند باید به سافاری شبانه بروند. سافاری شبانه جایی که میهمانی در کار نیست و حیوانات در آن ایفای نقش می‌کنند.

از زمان افتتاح آن در سال ۱۹۸۴ سافاری شبانه یکی از برترین جاذبه های توریستی سنگاپور به شمار می رود. سالانه بیش از یک میلیون نفر از دیدن آن لذت می برند.

بازدیدکنندگان می توانند در این مکان به صورت دسته جمعی پیاده روی کرده و در مورد زندگی حیوانات اطلاعات کسب کنند یا فعالیت سازمان هایی را ببینند که در جهت حفظ گونه های در خطر انقراض از طریق برنامه‌های تولید مثل کار می کنند.

سه رستوران هم در این مکام موجودند که لیست غذا و سرگرمی هایی را برای گردشگران ارائه می کنند که محیط زندگی در جنگل های بارانی زا را به تصویر می کشند.

اسکله کلارک

اسکله کلارک

اسکله کلارک بخش دیگری از گذشته سنگاپور است که هنوز هم محل رخدادهای بسیاری است و یکی از جاذبه‌های گردشگری کلیدی در تور سنگاپور به شمار می رود.

اسکله کلارک در هر دهانه رودخانه سنگاپور قرار دارد هر چند در اواخر قرن نوزدهم قطب تجاری شهر به شمار می رفته اما هنوز هم شلوغی خود را حفظ کرده است با این تفاوت که نوع تجارت در آن فرق کرده است.

رستورانهای مد روز، بوتیک های منحصر به فرد، فروشندگانی که چرخ دسترسی دارند و ترکیب تمامی فرهنگ های اروپایی آسیایی را می‌توانید در اینجا تجربه کنید.

استراحتگاه جهانی سنتوسا

استراحتگاه جهانی سنتوسا

استراحتگاه جهانی سنتوسا به خودی خود یک مقصد محسوب می شود که در سنتوسا در سواحل جنوبی سنگاپور واقع شده است. این مکان دارای هتل ها رستوران ها یک کازینو و پارک های تفریحی می باشد. به طور خلاصه سن شما مهم نیست برای تمام افراد چیزی در اینجا وجود دارد که با توجه به این که محوریت جاذبه های گردشگری سنتوسا دریافت شما می تواند. پارک زندگی دریایی، جزیره دلفین ها و یک پارک آبی و آکواریوم را در اینجا می توانید تجربه کنید.

از دیگر جاذبه های این مکان استودیو های جهانی سنگاپور و سرگرمی های شبانه آن می باشد. ٢۴٠٠ بازی ماشینی را در اختیار شما قرار می دهد. اما به یاد داشته باشید که اینجا باید لباس رسمی بپوشید.

هتل رافلز سنگاپور

هتل رافلز سنگاپور

هتل رافلز با ساختار دوران استعماری زیبای خود وجهه سنگاپور به شمار می‌رود که از زمان افتتاح آن در سال ۱۸۸۷ سریعا تبدیل به مکان اقامت نویسندگانی مانند.

هتل رافلز در سراسر دنیا شناخته شده است. دربان های آن نیز که میهمان ها را بشمه ای از تاریخ آسیای جنوبی دعوت می‌کنند. در سراسر دنیا معروف هستند، لابی ساختمان اصلی آن به روی عموم باز است. ولی برای باز دید از موزه هتل که در طبقه سوم قرار دارد باید بلیت تهیه کنید.

باغ های خلیج سنگاپور

باغ های خلیج سنگاپور

باغ‌های کنار خلیج که به تازگی به جاذبه های گردشگری سنگاپور اضافه شده اند متشکل از سه باغ هستند مرکز خلیج که یک باغ با مکان پیاده روی در اسکله می باشد و در نهایت به دو باغ دیگر وصل می‌شود.

ضلع شرقی خلیج که در زمان تکمیل بخش‌های آن می‌باشد و ضلع جنوبی خلیج که بزرگترین باغ بوده و علم باغبانی را به نمایش می‌گذارد و شامل سازه های درخت مانند ۵۰ متری است که به چشم اندازهای باغ مسلط هستند.

خیابان اورچارد

خیابان اورچارد

اورچارد خیابان اصلی خرید در سنگاپور می باشد که معمولا مردم بومی به همراه توریست ها مرتبا در آنجا رفت و آمد دارند. اسم این خیابان از روی میوه ها ارچارد برداشته شده و جاده‌ای که به آن ختم می شود.

خیابان اورچارد مملو از بازارها رستوران های متعدد که در بالای فروشگاه ها قرار دارند. کافی شاپ کافه ها و هتل می باشد. تزئینات کریسمس خیابان ارچارد در دنیا معروف است. جایی که گوزن های شمالی در میان درخت‌های آن جست و خیز می کنند و مغازه‌های نان زنجبیلی آن مملو از برف مصنوعی می شوند.

باغ های گیاهی شناسی سنگاپور

باغ های گیاهی شناسی سنگاپور

مسافرانی که خواهان صرف هزینه کم هستند می توانند از باغ های گیاهی سنگاپور لذت ببرند. زیرا اکثر آنها مجانی بوده و تنها برای بازدید از باغ ملی ارکیده هزینه دریافت می‌شود که پر بازدید ترین بخش باغ است.

این باغ شامل ۶۰ هزار گونه گیاهی و جانوری می باشد و مکان اولین باغ کودکان در جهان می باشد.

جاذبه گردشگری سنگاپور

جاذبه های گردشگری سنگاپور

دیدگاهتان را بنویسید