بیشتر بخوانید

سفر به پکن شهری افسونگر در چین سرزمین خورشید متمدن در کشور اژدها و افسانه

سفر به پکن شهری افسونگر در چین سرزمین خورشید متمدن در کشور اژدها و افسانه

چین در حوزه شرق آسیا و کشوری شگفت انگیز است. تمدن چینی هزار سال شورش و هرج و مرج و هم چنین دورانی طلایی را پشت سرگذاشته است. به علت رونق اقتصادی که به خاطر اصلاحات دنگ شیائوپینگ وجود آمده چین دوباره یکی از کشورهای پیشتاز دنیا شده است.

این امر نیز ناشی از وجود مردم سخت کوش و منابع طبیعی فراوان این کشور می باشد. علت جذب گردشگران پیچیدگی‌های تمدن چینی است. حتی در قرون گذشته هم کسانی مانند مارکوپلو به این کشور مسافرت می کردند و هنوز هم این کشور برای توریست ها و جهانگردان جذاب و هیجان انگیز است.

مدارک مورد نیاز ویزای چین

پکن پایتخت چین

شهری پویا و شلوغ و پر از جمعیت و سر و صدا پایتخت چین شهری افسونگر است. که به سرعت در حال مدرنیزه شدن می باشد. اما نشانه‌هایی از تاریخ پرافتخارش را در دل خود حفظ کرده است. پیاده روی با پای پیاده در این شهر لطف خاص خودش را دارد.

در تور پکن می توانید از هوتانگ ها خانه های چوبی و سنتی چینی دیدن کنید و از غذا های لذیذ، بازار شبانه غذا لذت ببرید و از برترین جاذبه های توریستی این شهر که در ادامه در وب سایت چکاوک آسمان آبی به آن می پردازیم بازدید نمایید.

بادالینگ راهی به دیوار چین

بادالینگ راهی به دیوار چین

بادالینگ آسان ترین راه برای رسیدن به دیوار بزرگ چین است و از این رو همواره شلوغ می باشد. توصیه می‌شود برای برخورد نکردن با ازدحام جمعیت بعد از ظهر روزهای هفته از دیوار چین بازدید کنید.

همینطور از دشنگمن در دومین جاده کمربندی پکن ایستگاه اتوبوسی به مقصد بادالینگ وجود دارد. دولت چین بازدیدکنندگان رسمی خود را از این طریق به دیدن دیوار بزرگ چین می برد. منظره دیوار بزرگ که همچون مار عظیم الجثه در کوهستان‌ها پیچیده است واقعا خیره کننده می باشد.

در بادالینگ مسیرهای مخصوص ویلچر برای بازدید از برخی قسمت‌های دیوار وجود دارد. همچنین دیوار بزرگ چین با مجموعه بی نظیر ساختمان و برج های دفاعی اش در این قسمت می باشد.

معبد مینو (بهشت)

معبد مینو (بهشت)

معبد مینو یک تائوئیست محسوب می شود. هرچند تاریخچه آن به قبل از دوره تائوئیست برمیگردد. معبد بین سال‌های ۱۴۰۶ تا ۱۴۲۰ طی دوران حکمرانی امپراتوری یانگل ساخته شد. یانگل بنیانگذار شهرممنوعه نیز هست.

معبد از زیبایی ظاهری فریبنده برخوردار است به علاوه فضای سبز و دلپذیری آن را احاطه کرده که صبح‌ها و آخر هفته ها محل تمرین تای چی محلی هاست.

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه یکی از باعظمت ترین قصر های دنیاست و همردیف کرملین و باکینگهام و ورسای میباشد. شهرممنوعه محبوب ترین جاذبه توریستی پکن است و روزانه گروه‌های کثیری از علاقمندان از آنجا بازدید می‌کند.

نقشه شهر ممنوعه پکن چین

این قصر قرن ها تخت پادشاهی حکومت چین بود و در نتیجه عوام اجازه ورود آن را نداشتند. امروزه درب های آن به روی تمام کسانی که می‌خواهند در مورد میراث پادشاهی چین در دوران گذشته بداند باز است. قصر ممنوعه همیشه شلوغ است اما بازدید از سالن‌های دو طرف مجموعه برای کسب اطلاعاع بیشتر در مورد تاریخ چین خالی از لطف نیست.

اکثر مردم معمولاً مستقیم به سالن های بزرگ میانی می روند و از گنجینه ارزشمند سایر قسمت ها غافل می مانند.

قصر تابستانی پکن

قصر تابستانی پکن

قصر تابستانی در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز پکن قرار دارد و تپه لانجویتی که به معنی طول عمر و دریاچه کانمینگ را در خود جای داده است. قصر تابستانی همونطور که از اسمش پیداست اقامتگاه تابستانی حکم رانان امپراطوری چین بود و به عنوان استراحتگاهی دور از شهر ممنوعه بحساب می آید.

این ملک در سال ١٧۵٠ گسترش چشمگیری داشت و باغ ها و قصر های متعدد به سبک معماری سایر نقاط مختلف چین در آن ساخته شده و دریاچه کانمینگ نیز به تقلید از دریاچه غربی در هانگ ژو توسعه داده شد.

خیابان نانلو گوژیانگ

نانلو گوژیانگ جوان پسند ترین خیابان پکن از نظر سبک زندگی شبانه است که شامل کافه ها و رستوران های به روز است.

خیابان نانلو گوژیانگ جوانان را مانند آهن ربا به خود جذب می‌کند گاهی این شور و هیجان به خود این خیابان باریک نیز کشیده می‌شود. در طی روز خیابان ها آرام تر است و مردم در بوتیک های آن مشغول خرید جدیدترین البسه و پوشاک با مدهای روز دنیا می شود.

نانلو در نزدیکی خیابان گولودنگاجی، خیابان گولوی شرقی قرار دارد و تا برج درام مسافتی کوتاه در حد یک پیاده روی چند دقیقه ای فاصله دارد. در این خیابان در میان افرادی که به این محل تردد می کنند بازدید از هوتانگ ها بسیار طرفدار دارد، چرا که کوچه های باریک آن پر از خانه های سنتی چینی است.

گولو و ژونگلو

گولو و ژونگلو که به برج درام و با طبل و زنگ معروفند و در دوران سلسله یوان و مینگ محل متصدی اوقات رسمی شهر پکن بودند. گولو برج درام یا طبل در تقاطع خیابان های گولو و دی آن من قرار دارد و در سال ١٢٧٢ توسط کوبلای‌خان ساخت شده است.

در تور پکن بازدیدکنندگانی که زحمت بالا رفتن از پله های پرشیب آن را به جان بخرند از تماشای منظره های خیره کننده شهر پکن بهره مند می شود. ژانگلو برج بل یا زنگ در مسافت کوتاهی پشت برج درام برافراشته شده است.

میدان تیانانمن پکن

میدان تیانانمن

میدان تیانانمن بزرگترین میدان شهری دنیاست و با انبوهی از بناها و ساختمان‌های دولتی به سبک شوروی سابق محصور شده. بازدیدکنندگان چینی زیادی که شاید برای اولین بار به پایتخت آمده آند از این میدان دیدن می‌کنند.

در انتهای شمالی میدان تیانانمن  هر روز هنگام طلوع و غروب خورشید مراسم بالا بردن و پایین آوردن پرچم برگزار می‌شود. چهار مجسمه شیر مرمرین جلوی دروازه تیانانمن قرار دارد. در بدن مجسمه شمال غربی جای یک گلوله است که از کشتکار سال ۱۹۸۹ میدان در آن باقی مانده است.

معبد لاما

معبد لاما

معبد لاما یونگ کاخ آرامش و هارمونی در شمال شرقی پکن قرار دارد و یکی از بزرگترین عبادتگاههای بودایی تبتی است. این معبد توسط امپراطوران چین که شیفته آیین بودایی تبتی بودند ساخته شده است.

در طول زمان راهب های تبتی و مغولی زیادی در این مکان زندگی کردند و به تعلیم و عبادت  پرداختند و امروزه نیز این مکان محل زندگی راهب های بودایی است. یک مجسمه ۲۶ متری از بودایی میترایی که از دل یک قطعه چوب صندل سپید تراشیده شده در معبد قرار دارد.

منطقه هنر ٧٩٨ پکن در چین

منطقه هنر ٧٩٨ پکن

پس از دیدن منطقه هنر ۷۹۸ بخش هنرهای پیشرو آوانگارد پکن، حتی کسانی که به هنر علاقه خاصی ندارند با احساسی هنر دوستان آنجا را ترک می‌کنند.

بازدیدکنندگان می توانند از هنرمندانی که در استودیوی خود مشغول به کار هستند دیدن کنند. آثار هنری و یادگاری های مرتبط با هنر را خریداری نمایند. در این کافه در پیاده روها خستگی را از تن در کننده و یا از تماشای صدها مجسمه موجود در خیابان ها لذت ببرند.

برای اینکه از زیبایی های این منطقه کاملا بهره مند شوید حتما یک روز کامل را به این قسمت اختصاص دهید.

پارک بی های پکن

پارک بی های پکن

پارک بی های در مرکز پکن قرار دارد و دیدن آن در تمام طول سال لطف خاصی دارد. بی های محبوب ترین پارک پایتخت چین است.

در زمستان مردم به اسکی روی یخ در آن می پردازند و در بهار در میان درختان پر شکوفه قدم می زنند. معبد سپید داگوبا در جزیره کیون گوا که به سبک تبتی ساخته شده یکی از نمادهای بی مانند شهر پکن در این پارک هستند.

پارک بی های پکن به خاطر فاصله نزدیکش به شهر ممنوعه روزگاری محل تفریح و بازی خاندان سلطنتی نیز بوده است. در تور چین صبح ها در طول هفته زمان مناسبی برای بازدید از پارک برای گردشگران است.

 

بررسی پیشتر شهر پکن در ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید