بیشتر بخوانید

بررسی سفر به بانکوک پایتخت تایلند از نگاهی دیگر

بررسی چگونگی سفر به بانکوک پایتخت تایلند از نگاهی دیگر

سفر به بانکوک تایلند مجموعه ای از پویایی و جنب و جوش است که مملو از موتورسیکلت و موتورهای سه چرخ، معابد بودایی با راهبان نارنجی پوش و بومیانی که صنایع دستی می فروشند، مناظر سرسبز و روستاهای کشاورزی سنتی، آثار باستانی، سواحل خیره کننده و تالاب های آبی است و به تنها دلیل اینکه تایلند محبوب ترین مقصد برای مسافران در جنوب شرقی آسیا است.

با وجود مراجعه خیل عظیم مسافران به تایلند هنوز این کشور هویت خود را حفظ کرده است. هویتی متشکل از فرهنگ منحصر به فرد و تاریخچه غنی با مردم آسوده ای که لبخندشان شهرت جهانی دارد.

البته قبل از سفر به تایلند حتما نسبت به تهیه ویزای تایلند اقدام نمایید. کارشناسان ما در موسسه چکاوک آسمان آبی پاسخگوی شما هستند.

بانکوک

در سفر به بانکوک در تایلند میزبان بیشترین تعداد گردشگر در مقایسه با شهرهای دیگر این کشور میباشد. طولی نخواهد کشید که دلیل آن را در ادامه این مقاله در وبسایت چکاوک آسمان آبی متوجه خواهید شد.

بانکوک شهری است که گردشگران در هر گوشه از آن کاری برای انجام دادن پیدا می کنند. شما می توانید از درخشش معابد آن متحیر شوید. در هیاهو و شلوغی چایناتاون سوار یک توک توک شوید و یا برای گذر از بازارهای شناور سوار بر یک قایق شوید.

غذا یکی دیگر از ویژگی شهر بانکوک به حساب می‌آید. انواع غذاهای محلی که در خیابان‌های سطح شهر عرضه می‌شوند و یا غذاهایی با کیفیتی بسیار بالا با سبک فرانسوی که بر روی بام رمانتیک رستوران ها سرو می شوند.

 

وات آرون یا معبد سپیده دم بانکوک تایلند

وات آرون یا معبد سپیده دم

وات آرون که به زبان محلی آن را وات چائه می نامند در ساحل غربی سونبوری رودخانه چائو پرایا واقع شده. این معبد به زبان ساده یکی از زیباترین معابد بانکوک است و این تنها به دلیل مجاورت آن با رودخانه نمی باشد بلکه طراحی آن در مقایسه با معابدی که در بانکوک می بینید بسیار متفاوت است.

بخش هایی از وات آرون یا معبد سپیده دم با مناره‌های رنگارنگ تزئین شده و به طرز شگفت آوری بر روی آب شناور هستند.

کاخ بزرگ بانکوک

کاخ بزرگ بانکوک

یک جاذبه دیدنی که حتما باید در بانکوک از آن دیدار کنید و دیدار شما از جاهای دیدنی بدون آن کامل نمی‌شود کاخ بزرگ تماشایی و خیره کننده است که بدون شک مشهور ترین نماد این شهر بحساب می آید.

این کاخ در سال ١٧٨٢ ساخته شد و برای ۱۵۰ سال محل زندگی تای کینگ شاه تای و دربار شاهنشاهی و مقر اداره حکومت بوده. کاخ بزرگ بانکوک در واقع بانوی پیر بزرگ است که ه وسیله معماری زیبا و جزئیات پیچیده خود بازدیدکنندگان را متعجب کرده.

 

سفر به بانکوک و محله چینی ها

محله چینی ها

در سفر به بانکوک سعی کنید از محله چینی های بانکوک یک جاذبه گردشگری محبوب و محلی برای تغذیه متخصصین خوراکی های نسل جدید است دیدن نمایید. پس از غروب آفتاب اغذیه فروشی ها در این مکان جمع شده و در اغلب مردم کنار خیابان به جستجوی بهترین انتخاب برای خوردن می‌پردازند.

اصلا فکر نکیند که این مکان در طول روز نیز خلوت است. زیرا گروه بیشماری مغازه دار به این باریکه یک کیلومتری و جاده چاروئنکرانگ همجوار آن می‌آیند تا نیاز روزانه غذایی خود را تامین کرده و تجارت طلا انجام دهند.

 

معبد بودایی وات فو

معبد بودایی وات فو

وات فو معبد بودایی به خواب رفته یا وات فرا چیتوفون در پشت معبد بودایی زمردین واقع شده و برای بازدید کنندگانی که برای بار اول با سفر به بانکوک می‌آیند بازدید از آن ضروری است. این معبد دارای یکی از بزرگترین ساختمان‌های معابد در شهر است. شهرت آن به دلیل بودایی غنوده بزرگ آن است که ۴۰ متر طول داشته و با ورقه‌های طلا پوشیده شده است.

یک پیاده روی در حدود ۱۰ دقیقه‌ بین معبد بودایی وات فو و کاخ بزرگ فاصله دارد. پیشنهاد می کنیم بعد از بازدید کاخ به اینجا بیایید، زیرا بودایی طلایی دارای محبوبیت است و اغلباز مردم زمان زیادی صرف گردش در بقیه جاهیا این مجتمع نمی کنند.

این مکان همچنین به محل ماساژ سنتی تای تایلندی مجهز می باشد که به عنوان مدرسه پیشرو و ماساژ در تایلند در نظر گرفته می‌شود. بنابراین خودتان را با دستان ماساژور های آن بسپارید.

 

نقشه پارک شهر سیام در تایلند

پارک شهر سیام

اختصاص یک روز کامل برای بازدید از این پارک در سفر به بانکوک کافی است. فضای زیادی از پارک آبی آن به سرسره های هیجان انگیزش اختصاص داده شده و در پارک شهر سیام یک پارک تفریحی فوق العاده به صورت مجزا یا جداگانه برای بازی نونهالان و کودکان وجود دارد.

هر چند این پارک ممکن است بزرگسالان را زیاد تحت تاثیر قرار ندهد ولی مطمئنا کودکان از حضور یک روزه خود در اینجا لذت می برند و علاوه بر این قیمت ورودی مناسب و تنوع غذایی بالا که از قیمت مناسبی برخوردارند می تواند روز فوق العاده ای برای کودکان و خانواده آنها در این مکان رقم بزند.

 

باغ وحش دنیای سافاری

باغ وحش دنیای سافاری

دنیای سافاری مناسب افرادی است که در سفر به بانکوک به نحوه نگهداری حیوانات در فضای بسته در باغ وحش علاقه‌ای ندارند. البته همانند باغ وحش های دیگر دارای جنبه های مثبت و منفی نیز است. اما حیوانات در باغ وحش دنیای سافاری در فضای بزرگ و ناسبی برای گردش آزادانه در اختیار دارند.

از زمان افتتاح آن در سال ۱۹۸۸ این محل به دو بخش مجزا تقسیم شده است. فضای باز پارک سافاری بگونه ای است که می توانید با ماشین خود در آن رانندگی کنید یا با اتوبوس در آن به گشت و گذار بپردازید.

از فضای ۴۸۰ هکتاری که برای باغ وحش فضای باز درنظر گرفته شده ۱۸۰ هکتار آن برای پارک پرندگان مورد استفاده است. در کنار اینها پارک آبی آن نیز چیزی فراتر از باغ وحش های معمول است که هر گردشگری را به خود جذب می کند.

بازارهای شناور تایلند

بازارهای شناور

در حالیکه این روزها بیشتر گردشگران معاملات خود را در مراکز خرید انجامی میدهند ولی هنوز مردم محلی هم به عرضه محصولاتشان با قایق‌های خود در بازارهای شناور مملو از میوه های گرمسیری سبزیجات و آب نارگیل می پردازند. حتی غذاهای محلی نیز در آشپزخانه های شناور موجود در قایق طبخ می شوند.

برای لذت بردن از این فضا یک تور قایقی بازار داننوئن ساواک را امتحان کنید تا آرامش را تجربه کنید. بازارهای شناور در سفر به بانکوک در یک امتداد قرار گرفته اند که به ترتیب بازار چان، بازار بانگ کو ویانگ، بازار تا کا و بازار دامنئون ساواک می باشند.

 

کلاس های آشپزی تای در سفر به بانکوک تایلندی

کلاس های آشپزی تای در سفر به بانکوک تایلندی

اگر شما از علاقه مندان به آشپزی یا جز میلیون‌ها آشپز تازه کار در سراسر دنیا هستید که می خواهید خودتان غذای تایلندی برای خود طبخ کنید، این کلاس های آشپزی در سفر به بانکوک آماده پذیرش شماست.

در این دوره های آموزشی آشپزی را مستقیما از آشپزهای حرفه ای تایلندی بیاموزید که طرز استفاده از چاشنی ها مواد تشکیل دهنده و تکنیک‌های آشپزی تایلندی را به شما آموزش میدهند. شما در خلال آموزش، غذاهایی را می چشید و طبخ می کنید و سرانجام در پایان کلاس گواهینامه دوره و پیشبند با خود به خانه می برید.

آکواریوم پاراگون در مرکز خرید سیام

آکواریوم پاراگون

این آکواریوم که دو طبقه زیر بازار پر زرق و برق و جذاب خرید پاراگون سیام واقع شده در اصل یک سرزمین عجایب آبی می باشد که به اندازه ۳ استخر شنای المپیک وسعت دارد.

آکواریوم پاراگون انتظار شما را می کشد که در دنیای اقیانوس سیام دست به اکتشافات بزنید. این اقیانوس زیرزمینی یکی از بزرگترین آکواریوم ها در منطقه آسیای جنوبی است که شما را با نمایش های جهانی خود که شامل بیش از ۳۰ هزار گونه جذاب از اعماق مختلف نواحی آبی در سراسر جهان می باشند متحیر می کند.

زمین های گلف بانکوک

زمین های گلف بانکوک

زمین های گلف بانکوک ارزش مالی بالایی دارند و دارای بهترین باشگاه های گلف هستند که سطح بالایی از خدمات با قیمت‌های رقابتی را عرضه می کنند.

تورهای گلف و تعطیلات با سرعت بالایی در تایلند خصوصا در سفر به بانکوک رواج پیدا کرده اند که زمین ها و باشگاه‌های گلف دلپذیر آن به سادگی در مرکز شهر قابل دسترس هستند. البته قابل توجه است که بسیاری از این زمین های گلف دست به نوسازی زده و خود را به سطح استانداردهای جهانی رسانده اند.

دیدگاهتان را بنویسید