بیشتر بخوانید

سامویی و 8 دلیل برای بازدید از این منطقه جذاب با تور تایلند

جزیره سامویی و 8 دلیل برای بازدید از این منطقه جذاب

جزیره سامویی دومین جزیره بزرگ تایلند می باشد که در خلیج تایلند در ساحل شرقی کراستیستموس واقع شده است. از ویژه گی های شاخص آن سواحل دست نخوره و زیبا مملو از درختان نخل، جنگلهای متراکم و کوهستانی در کنار استراحتگاه های لوکس یکی از مقصدهای محبوب برای گردشگران در منطقه آسیای شرقی است.

قصد داریم در ادامه 8 کاری که هر گردشگری باید در جزیره ساموئی پس از رسیدن به آنجا انجام دهد را برایتان در بلاگ چکاوک تراول معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

معمولا توریست ها یا گردشگرانی که با تور سامویی به این جزیره می آیند از برنامه ای که راهنمای تور آنها برنامه دیدن از یک یا چند تا از مکانهای توریستی را برایشان برنامه ریزی پیروی می کنند ولی سعی کنید در ساعات آزاد خود در این حزیره از دیگر مناطقی که براینان معرفی می کنیم حتما دیدن نمایید تا شگفت زده شوید.

 

1 - پارک ملی آنگ تونگ مرواریدی درخشان در جزیره سامویی

1 – پارک ملی آنگ تونگ مرواریدی درخشان در جزیره سامویی

اگر از علاقه مندان سواحل سفید شنی و جنگل های مملو از درختان متنوع و درخت نخل و آبشارهای جنگلی هستید پارک ملی آنگ تونگ که به معنای ظرف طلایی است یکی از شگفت انگیزترین مناطق در جزیره سامویی می باشد که از 42 جزیره فوق العاده زیبا تشکیل شده است و اولین مقصد هر گردشگری با تور ساموئی باشد.

در امتداد منظره کوه ساموئی در این جزیره، پارک Ang Thong که یک منطقه حفاظت شده می باشد که بیش از 100 کیلومتر مربع از زمین و دریا را تشکیل میدهد و زیستگاه طبیعی انواع موجودات وحشی و دریایی عجیب و غریب است را حتما ببیند.

 

2 - معبد بودای بزرگ

2 – معبد بودای بزرگ

در منطقه کو سامویی یک معبد بودای بزرگ وجود دارد که نام آن معبد Wat Phra Yai می باشد. داخل این معبد یک مجسمه بودا به ارتفاع 12 متر وجود دارد که در سال 1972 میلادی بنا شده است.

از جاذبه های دیدنی دیگر این معبد، مراسم و آیین های مردم محلی آن است که مردم روزانه به مجسمه بودا میوه و گل هدیه می دهند و به روشن کردن عود میپردازندکه برای گردشگران بسیار جالب است. بازدید کنندگان در این معبد می توانند از روی سکوی بودا، منظره زیبای ساحل و دریا را مشاهده کنند و در تاریکی شب نیز با نور چراغهای طلایی مجسمه را روشن میکنند که تصویری زیبا و تماشایی را ایجاد میکند لذت ببرند.

 

3 - روستای ماهیگیری بوفوت سامویی

3 – روستای ماهیگیری بوفوت سامویی

روستای ماهیگیر بوفوت در سامویی یک بخش محلی و تاریخی است که تعدادی از خانه های قدیمی چوبی تاریخی و اصیل در اینجا یافت می شود، که در قرن 19 و 20 توسط مهاجران چینی ساخته شده است. این خانه های روستایی، مغازه های محلی، رستوران های سنتی ساحل این منطقه را پوشش داده اند. هر جمعه کل منطقه به بازار ماهیگیران تبدیل می شود که می توانید تعداد زیادی از خریداران انواع ماهی را که از سراسر جزیره دو هم جمع می شوند و فضایی شگفت انگیز و پر جنب و جوش را تشکیل می دهند را به یکجا ببینید.

همه ساله جشنی پنج روزه به شکرانه روزی سالیانه در این روستا برگزار می شود که با انواع سرگرمی و موسیقی همراه بوده و خوردنی های متنوع و خوشمزه ای را مردم به مناسبت این جشن آماده می کنند.

 

4 - صخره های هین تا و هین یای به معنی صخره های پدربزرگ و مادربزرگ

4 – صخره های هین تا و هین یای

صخره‌ هین تا و هین یای که به معنی صخره های پدربزرگ و مادربزرگ هستند نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری در جزیره سامویی تایلند هستند. در این ساحل سنگ‌های طبیعی به مرور زمان تغییر شکل داده اند تا امروزه به اشکال زیبایی که هستند درآمده اند.

افسانه های زیادی در مورد این مکان وجود دارد، اما معروف ترین آنها میگوید که در دوران باستان یک زن و شوهر مسن در دنیا زندگی می کردند تا وقتی که پسرش به سن ازدواج می رسد سوار به قایقی می شوند و برای صید ماهی می روند ولی آنها توسط یک طوفان وحشتناک در دریا غرق شدند. در نهایت پس از طوفان جسد آنها به ساحل رسيد و به مراسم ازدواج فرزندشان نمیرسند و در نهایت به سنگهاي شگفت انگيز این منطقه تبديل شده اند كه گویی در ساحل ایستاده اند.

دومین داستان محلی نه چندان معروف اینگونه دهان به دهان منتقل می شود که یک زن و شوهر عاشق از بلندای صخره خود بگونه ای که دستهای یکدیگر را گرفته بودند را به داخل دریا می اندازند زیرا والدین آنها اجازه نمی دهند که با هم باشند. در نهایت دریا و صخره ها از بقایای آنها این مجسمه های سنگی را ساخته. به همین دلیل است که نام این منطقه را سنگهای مادربزرگ و پدربزرگ یا همان صخره های هین تا و هین یای مینامند.

 

5 – جزیره تائو | کو تائو سامویی

کو تائو تایلند از گذشته تا به حال به بهشتی برای غواصی معروف بوده است، محلی فوق العاده زیبا برای غواصی با قیمتی ارزان و استاندارد های بالا میباشد. در دنیای زیر آب کو تائو زیباترین بخش زندگی زیر آبی را خواهید دید و باور آنچه که با چشم خود می بینید بسیار سخت و رویایی است. چشم انداز ساحل و خشکی جزیره تائو شما را غافل گیر خواهد کرد، اما این تنها جاذبه این محل نیست، یقینا زیبایی های فوق العاده تائو شما را به اعماق آب های جزیره خواهد کشید.

در طول سفرتان به حزیره تائو در سامویی حتی یک ساعت هم بیکار نخواهید بود زیرا از تفریحات آبی گرفته تا صخره نوردی برایتان محیا است در ادامه 8 دلیلی است که باید از این مکان دیدن کنید برایتان در بلاگ چکاوک تراول لیست کرده ایم:

  1. صخره‌نوردی و پیاده‌روی
  2. تفریحات آبی متنوع و پر هیجان در سواحل شیشیه ای جزیره
  3. پرش از صخره های ساحلی
  4. دیدن بچه لاک‌پشت‌های ساحلی در منطقه محافظت شده
  5. غواصی در آب های کریستالی جزیره
  6. شرکت در جشنواره‌ها و جشن‌ها
  7. تنوع غذایی
  8. اسکی، سقوط آزاد و غواصی (اسنورکِل)

 

6 - معبد وات پلای لائم

6 – معبد وات پلای لائم

معبد پلای لائم، یک مجموعه معبد بودایی در ساحل شمال شرقی منطقه سامویی است. این معبد یک مجسمه خیره‌کننده سفید رنگ با ۱۸ دست از گوان‌یین، الهه رحمت و شفقت را در خود جای‌داده است. معبد پلای لائم نزدیک به معبد بودای بزرگ قرار گرفته و به مسافران تور تایلند نیم‌نگاهی از باورهای چینی تایلندی و همچنین کارهای هنری و معماری مجلل و بسیار زیبا با موضوع‌های بودایی را ارائه می‌دهد.

معبد پلای لائم سامویی یک معبد زنده و فعال است؛ جایی که عبادت‌کنندگان هر روز به اینجا می‌آیند تا به بودا و گوان‌یین ادای احترام کنند. بودا نیز به صورت چندین مجسمه و نقاشی‌های دیواری در این معبد حضور دارد.

وات پلای لائم معبد نسبتا جدیدی است اما تکنیک‌های هنری به‌کار رفته در ساخت آن، مربوط به چندین قرن قبل بوده و بر اساس باورهای باستانی شکل گرفته است.

دریاچه احاطه‌کننده این معبد، حال و هوایی فوق‌العاده آرامش‌بخش و روحانی به آن داده است، دریاچه‌ای که پر از ماهی است. مسافران تور سامویی که به معبد کمک مالی می‌کنند یک کیسه غذا برای دادن به ماهی‌ها دریافت می‌کنند.

 

7 - آبشار ناموانگ سامویی

7 – آبشار ناموانگ سامویی

Namuang Waterfall یا آبشار ناموآنگ یا بهتر بگوییم آبشارهای ناموآنگ که به دو آبشار تقسیم می شود یکی دیگر از جاذبه های منطقه ساموئی است که مشخصات آبشار اول به ارتفاع 18 متر و آبشار دوم هم ارتفاع 80 متری دارد.

آبشار ناموآنگ زیباترین و جذاب ترین آبشار جزیره سامویی به حساب می آید و یکی از بهترین جاذبه های تفریحی برای علاقه مندان به طبیعت و دوست داران آن می باشند. به گردشگران با توجه به لغزنده بودن محیط توصیه می شود کفشهای مناسب همراه داشته باشند. در ضمن امکان فیل سواری نیز، جهت رسیدن به هر دو آبشار فراهم می باشد و در مسیر آبشار، علاوه بر مناظر بسیار زیبا و چشم نوازی که دارد، نمایش هایی نیز از برخی حیوانات همانند میمون ها اجرا می شوند.

در پایین هر یک از دو آبشار استخرهای کوچکی نیز موجود است که در صورت شلوغ نبودن آن ها، می توانید در آن ها شنا کنید و تجربه دل انگیزی را به دلیل آب تنی کردن در پایین آبشار، به همراه خود ببرید.

شایان ذکر است به غیر از همه این ها، امکان ها و خدمت های دیگری نیز در این جا وجود دارند، از قبیل خودروی جیپ برای دسترسی به آبشار اول از طریق دهکده ای که در نزدیکی آن قرار دارد و نیز غرفه های خرید اجناس مختلف تزیینی و رستوران که نسبت به سایر نقاط این جزیره، از قیمت های مناسب تری برخوردار هستند.

 

8 - باغ اسرار آمیز بودای سامویی

8 – باغ اسرار آمیز بودای سامویی

باغ بودای مخفی سامویی، در بالای تپه‌هایی از مناطق داخلی سامویی واقع شده و مناظری جادویی را پیش چشم مسافران تور تایلند قرار می دهد. در این باغ مجموعه‌ای غیر عادی از مجسمه‌ها در میان جنگلی انبوه و سرسبز جای گرفته‌اند. مجسمه‌های موجود در باغ، شامل مجسمه‌ حیوانات، خدایان تایلندی و بودایی و انسان‌ها در حالت‌های مختلف می باشد.

باغ بودای مخفی را همچنین با نام باغ بهشت یا باغ جادویی می‌شناسند. هر مجسمه‌ای که در این باغ می‌بینید داستانی برای بازگو کردن دارد. بسیاری از تایلندی‌ها افسانه و داستان اساطیری پشت هر کدام از آثار خیره‌کننده این باغ را می‌دانند.

مسیرهای پر شیب و پله‌های بسیاری در زمین‌های باغ وجود دارند، در نتیجه گشت و گذار در باغ برای آنهایی که مشکلات و محدودیت‌های حرکتی دارند چالش‌برانگیز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید