بیشتر بخوانید

سالن اپرای دبی

سالن اپرای دبی

Dubai Opera Hall

دبی از توریستی ترین و لوکس ترین شهرهای دنیا می باشد که در خاویمانه و در کشور متحده عربی قرار دارد. در این شهر جاذبه های توریستی فراوانی وجود دارد که باعث شده توجه بسیاری از گردشگران دنیا را جذب خود کند. وجود مراکز تفریحی و خرید و هتل های لوکس و آسمان خراش های بلند باعث شده تا محبوبیت زیادی در ین توریستهای داخلی و خارجی کسب کند. سالن اپرا از مراکز تفریحی و جاذبه گردشگری دبی می باشد که به شکل خیلی زیبا و خاص طراحی شده است و تعداد زیادی از مسافران تور دبی در سفر خود به این شهر از آن بازدید می کنند.

سالن-اپرای-دبی3

سال اپرا دبی را می توان یک شاهکار معماری دانست که به یکی از نشان های این شهر تبدیل شده است. طرح احداث این مجموعه در سال 2012 میلادی توسط شیخ محمد بن رشید آل مکتوم بیان شد که در نهایت در سال 2016 افتتاح گردید. این سالن با یک معماری بسیار عجیب و زیبا بنا شده است که موفق شد جایزه بهترین طراحی سال 2016 نیزا را کسب خود. سالن اپرا یکی از اصلی ترین جاذبه های دبی می باشد که گنجایش دو هزار نفر را دارد و در طول سال اجراها و رویدادهای مختلفی مثل تئاتر، باله، کنسرت، کنفرانس و نمایشگاه ساخته و توسعه در آن برگزار می شود. مسافران تور دبی که برای بازدید به این سالن میروند خواهند دید که شکل ظاهری آن به شکل یک کشتی می باشد که با شیشه های گوناگون طراحی شده است.جلوه ی بسیار زیبایی دارد و نمای خیره کننده ی آن نه تنها به تاریخ دبی اشاره می کند، بلکه ادای احترامی به تاریخچه ی آن نیز هست. زمانی که مردم این شهر به صید ماهی و ماهی گیری و غواصی می پرداختند و روزگار خود را از طریق تجارت های آبی می گذراندند.

سالن-اپرای-دبی2

سالن اپرای دبی نزدیک به 5.800 متر مربع مساحت دارد و برای ساخت آن نزیدک به 330 میلیون دلار هزینه شده است. این مجموعه از بخش های مختلفی تشکیل شده است که از مهمترین آنها برای استفاده مسافران تور دبی می توان به سالن اصلی مسطح با مساحت 2000 متر، سالن پرو سینیوم آرچ، سالن کنسرت های آگوستیک، اتاق تمرین هنرمندان، یک رستوران در فضای باز در پشت مجموعه و روبروی برج خلیفه و یک سالن کنفرانس با ظرفیت 1000 صندلی اشاره کرد.

سالن-اپرای-دبی1سالن-اپرای-دبی

codinoob

«پست قبلی

پست بعدی»

دیدگاهتان را بنویسید