بیشتر بخوانید

ساراواک مالزی سرزمین پرندگان نوک‌شاخ کرگدنی و میمون دماغ دراز

ساراواک مالزی سرزمین پرندگان نوک‌شاخ کرگدنی و میمون دماغ دراز

ساراواک معروف به سرزمین پرندگان منقارشاخیها محل سکونت و زندگی مرغان نوک ساخی گونه نوک‌شاخ کرگدنی است که بزرگترین ایالت در کشور مالزی است.

یکی دیگر از مهمترین خصلت های ایالت ساراواک محیط سرسبز و زیبای آن در کشور مالزی است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. این ایالت در شرق مالزی و در شمال غربی جزیره بورنئو قرار گرفته است و مرکز آن شهر کوچینگ است. جاذبه های جالب در کنار فرهنگ و تاریخ غنی سبب شده تا بتوانید در سفرتان به این منطقه دنیایی از هیجان و شگفتی را به طور یکجا تجربه کنید.

ساراواک معروف به سرزمین پرندگان منقارشاخیها محل سکونت و زندگی مرغان نوک ساخی گونه نوک‌شاخ کرگدنی است که بزرگترین ایالت در کشور مالزی است.

همانطور که قبلا اشاره کردیم ایالت ساراواک  زیبا و مملو از جاذبه های گردشگری است. بیشترین بخش این ایالت را جنگل های انبوه پوشانده اند. دولت مالزی بخش های جنگلی را به پارک های ملی تبدیل کرده است تا گردشگران از زیبایی های آنها لذت ببرند.

در واقع تاریخ رنگین آن تحت فرمانروایی وایت راجاس با ترکیب غنی فرهنگی و سنتی در کنار جاذبه های طبیعی خارق العاده و حیات وحش جالب ساراواک را به سرزمین ماجراجویی تبدیل کرده است.

ساراواک دارای ٧٠٠ کیلومتر خط ساحل در طول بخش شمال غربی کشور برونئی است. ساحل دامای در سانتوبونگ مناسب ترین محل برای کشف زیبایی‌های این ایالت است. این نقطه تفریحی با دریای چین جنوبی در برگرفته شده و در پشت زمینه دارای کوهستان جنگلی شکوهمند سانتوبونگ است.

 

آب و هوای ایالت ساراواک - غار در دل جنگل در پارک ملی ساراواک مالزی

آب و هوای ایالت ساراواک

ایالت ساراواک، آب و هوای استوایی دارد. دمای آن در طول فصل های مختلف سال، بین 23 تا 32 درجه سانتی گراد متغیر است. هوا، بین ماه های مارس تا سپتامبر کمی گرم و خشک است. رطوبت هوا بین 85 تا 95 درصد متغیر است. میزان بارندگی در این ایالت در طول سال، بین 3,300 و 4,600 میلی متر متغیر است. بیشترین میزان بارندگی بین ماه های نوامبر تا فوریه صورت می گیرد که باید گردشگران تور مالزی به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

 

مکانهای تفریحی ساراواک مالزی

برخی از بهترین اقامتگاه های ساحلی در این محل واقع شده اند که می توان از آن جمله به اقامتگاه ساحلی دامای هالیدی و این هالیدی این . دامای لاگون. سانتوبونگ کوچینگ و اقامتگاه جنگل های بارانی دامای اشاره کرد. کمی دورتر از این ساحل دهکده فرهنگی ساراواک قرار گرفته که موزه زنده فرهنگ های قومی مختلف در آنجاست.

در فاصله ٩٠ کیلومتری ساحل کوچینگ، سواحل دست نخورده سییار، سمانتان، گنیوک و بندونگ واقع شده اند که محل های مناسبی برای شنا و حمام آفتاب هستند. با ۳۰ دقیقه قایقرانی نیز از ساحل دامای به جزایر ساتانگ بسیار و ساتانگ کسیل می‌رسید. این دو جزیره حفاظت گاه لاک پشت های دریایی سبز هستند.

میمون دماغ دراز در ساراواک مالزی میمون دماغ خرطومیمعرفی سواحل و پارک های ملی ساراواک

پارک ملی تانجونگ داتو در قله غربی ساراواک واقع شده است که دارای زیباترین سواحل ایالت و دریای مرجانی است.

پارک ملی سیمیلاجائو در شمال شرقی نیز دارای سواحلی با ماسه های طلایی رنگ است.

در پارک ملی باکو میتوانید خط ساحلی ماسه ای را بیابید که برای شنا و تماشای غروب آفتاب بی نظیر است.

مشاهده میمون دماغ خرطومی، گونه ای که تنها به منطقه بورنئو منحصر است می تواند تجربه بیاد ماندنی در مسافرت تور مالزی برای گردشگران باشد.

ردیف های مغازه ها در بازار اصلی کونچینگ ، مجموعه ای از حرفه ها و صنایع دستی فومی، زیورآلات ، پارچه ها حصیرهای ساخته شده از بامبو و سفالینه ها را عرضه می دارند. در جنوبی ترین گوشه ساراواک خط ساحلی طولانی میری مکان محبوبی برای تعطیلات آخر هفته است.

حتما در پارک ملی باکو مرکز زندگی انواع حیوانات وحشی است گردش کنید و از گنجینه طبیعی سارواک لذت ببرید. البته این پارک قدیمی ترین پارک ملی ساراواک نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید