بیشتر بخوانید

تور دبی و جاذبه های گردگشگری دبی راهنمیا سفر به دبی و راهنمای سفر به امارات متحده عربی تفریح و سرگرمی

راهنمای سفر به دبی

سعی داریم در این مقاله از سایت چکاوک به مواردی که قبل از سفر به دبی باید آنها را بدانید. در دبی شگفتی ها و جاذبه های گردشگری بسیاری برای دیدن وجود دارند. اما قبل از دیدن این شگفتی ها باید به نکات اولیه گردش در هر شهری آشنا باشید.

بصورت کلی آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی ، آب و هوا، فرهنگ مردم و مکانهای خرید مهمتر از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل یا تور به امارات متحده عربی حساب می آیند.

 

فرودگاه دبی حمل و نقل مترو تاکسی و اتوبوس دبی تور دبی

نحوه حمل و نقل به دبی

شهر دبی به راحتی توسط راه های هوایی، دریایی و زمینی قابل دسترس هستند و از هر مکانی می توانید با یکی از این سه روش خود را به این شهر برسانید.

این شهر را به راحتی میتوانیم یک تقاطع مهم بین مسیر های قاره های اروپا، آسیا و آفریقا دانست. اتصال زیرساخت بزرگراهی مناسب به فرودگاه بین المللی دبی و بندرگاه که ارتباط با کشورهای همسایه امارات را برقرار کرده یکی از مزایای آن بحاسب می آید که بستر سفر ساکنین و کشوهای مجاور را از زمین و دریا یا هوا محیا کرده است. جالب است بدانید که بیش از 125 شرکت هوایی بین المللی از نقاط مختلف دنیا به این شهر همه روزه در حال تردد هستند.

 

سیستم حمل و نقل پیشرفته شهری برای گردش در دبی

با سیستم حمل و نقل پیشرفته از هر نقطه ای از شهر که باشید می توانید به راحتی در سریعترین حالت به مقصد خود برسید. مثلا با توجه به کوچک بودن و کم ترافیک بودن شهر دبی حداکثر زمان بین فرودگاه DXB و هتل شما نیم ساعت بیشتر بطول نخواهد کشید.

تاکسی ها اغلب کارتهای اعتبار بین المللی را قبول می کنند. حتی از سرویس های بین المللی تاکسی های اینترنتی نظیر Uber یا Careem استفاده نمایید.

یکی از نقاط قوت سیستم حمل و نقل  این شهر مترو می باشد که تمامی نقاط حساس و پرکاربرد شهر را به هم متثل می کند. به شما پیشنهاد می کنیم برای استفاده از تمامی امکانات حمل و نقلی این شهر یک کارت NOL را تهیه نمایید تا از اتوبوس، مترو و ترانوا بتوانید به راحتی استفاده نمایید.

 

آب و هوای امارات و دبی گرما و سرما و رطوبت هوا در دبی

آب و هوای امارات و دبی

با توجه به نزدیکی به صحرای عربستان دبی در طول سال آب و هوای گرمی دارد. در فصل زمستان مقداری از شدت گرمی هوا کاهش می یابد و میتوان گفت درجه هوا به 20 تا 30 درجه سانتی گراد می رسد. در تابستان هم گرمی هوا به 30 تا 40 درجه سانتی گراد می رسد.

 

فرهنگ، آداب و رسوم و پوشش لباس در امارات متحده عربی و دبی

فرهنگ، آداب و رسوم

دبی یک شهر پر جنب و جوش می باشد که به راحتی می توانیم بگوییم که بیش از 200 ملیت مختلف با هم در کنار هم زندگی می کنند. در نهایت باید بدانید که شما به یک کشور مسلمان دارید سفر می کنید و در نقط مذهبی و دارای احترام باید به پوشش خود دقت نمایید.

روزهای کاری از یکشنبه تا پنجشنبه می باشد و روز های آخر هفته در امارات نیز جمعه و شنبه می باشد. اغلب شرکتهای خصوصی طبق قوانین خود ساعت کاری خود را مشخص می کنند ولی ادارات دولتی در حدود ساعت 14:30 تعطیل میشوند.

 

کسب و کار در دبی تجارت و نمایندگی های امارات

امروزه این شهر به یک تقاطع جهانی تبدیل شده است. بطوری که اکثر شرکتهای دنیا در آن یک دفتر و یا نمایندگی مهم دارند. در برنامه ریزی سفر خود به دبی و جلساتی که در این شهر می خواهید داشته باشید حتما این را در نظر بگیرید که در مسلمانان در طول روز برای فرایند های دینی و اقامه نماز 5 نوبت به ابادت می پردازند و زمان برنامه ریزی جلسات خود را در این ساعت ها تنظیم نکنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید