بیشتر بخوانید

رودخانه کلورادو دریاچه پاول Lake Powell مقصدی جذاب برای تعطیلات آخر هفته

دریاچه پاول Lake Powell مقصد جذاب تعطیلات آخر هفته

دریاچه پاول Lake Powell و در مرز بین دو ایالت یوتا و آریزونا، دره زیبای پژواک قرار گرفته که یک شگفتی طبیعی و حیرت‌انگیز به شمار می‌رود. منطقه‌ای پهناور که خود در جنوب یوتا و شمال غربی آریزونا و در مجاورت صخره‌های سرخ (Vermilion Cliffs) قرار گرفته است.

برای رسیدن به این نقطه یا باید از قایق استفاده کرد و یا با طی‌کردن یک جاده طولانی تقریبا 88 کیلومتری خود را به آن رساند. سطح آب دریاچه پاول متغییر بوده و هر ساله نوسانات متعددی به خود می‌بیند اما معمولا بالاترین سطح آب آن را می‌توان در ماه‌های می تا جولای دید.

جاهای دیدنی دریاچه پاول lake powell

ساخت دریاچه پاول

پاول یک دریاچه آزاد است که در سال ۱۹۶۳ با ساخت سد روی دره گلن (Glen) به وجود آمد و پس از ساخت همانطور که در بالا گفتیم عنوان دومین دریاچه بزرگ ساخت دست بشر در کشور آمریکا را به خود اختصاص داد.

دریاچه پاول در انتهای رودخانه کلرادو قرار دارد و آب را برای نوادا، آریزونا و کالیفرنیا فراهم می‌کند.

غار سورفین دریاچه پاول آریزونا یوتا Cave Surfin Lake Powell Arizona Utah

بیشترین طول این دریاچه ۲۹۹ کیلومتر و بیشترین عرض آن ۴۰ کیلومتر با مساحت سطح روی آن  برابر است با ۶۵٬۳۱۰ هکتار که میانگین عمقی ۴۰ متری با بیشترین عمق ۱۷۸ متر را دارد.

 

وضعیت امروزه دریاچه

خشکسالی شدید در سال های اخیر، همراه با برداشت بیش از حد متعارف با عث گردیده حجم این دریاچه زیبا تنها حدود 42 درصد از ظرفیت واقعی خود باشد.

جت اسکی سواری در دریاچه پاول lake powell

گردشگری دریاچه پاول

این دریاچه درواقع یک مخزن آبی بزرگ بر روی رودخانه کلرادو در مرز بین یوتا و آریزونا است، این دریاچه یک مقصد جذاب برای عمده مردم در تعطیلات است که سالانه در حدود ۲ میلیون نفر گردشگر از آن بازدید می کنند.

این مکان در میان ماهیگیران و علاقه مندان به قایق سواری بسیار محبوب است که چشم انداز عکاسی رویایی را برای بازدیدکنندگانش با دره های عظیم  و صخره‌های قرمز رنگ و آب‌هایی به رنگ یاقوت کبود به ارمغان آورده است.

کایاک سواری در دریاچه پاول lake powell با آبهای فیروزه ای رنگ جادویی

دریاچه پاول در ایالت یوتا آمریکا یکی از تفریحگاه های این کشور است که آن را بهشتی برای قایقرانی، ماهی گیری و لذت بردن از چشم اندازهای طبیعی می خوانند.

تفریح در حوضچه های آب دریاچه پاول

فعالیت های گردگشری:

  • بازدید از موزه پاول
  • جت اسکی، قایق، کایاک یا تخته دستی و اکتشاف در دریاچه
  • بازدید از بناهای تاریخی ملی پل رنگین کمان

 

عکس ناسا از ایستگاه فضایی EarthKAM که از این دریاچه پاول Lake Powell

در بالا عکسی که ناسا از ایستگاه فضایی EarthKAM که از این دریاچه پاول Lake Powell را گرفته شده است را مشاهده می کنید.

 

رودخانه کلورادو قبل از سرریز شدن به دریاچه پاول

 

دیدگاهتان را بنویسید