بیشتر بخوانید

خانه جیم تامپسون بانکوک

خانه جیم تامپسون بانکوک

Jim Thompson’s House

بانکوک پایتخت تایلند و از شهرهای توریستی پرجمعیت در این کشور است و یکی از بهترین ایستگاه ها برای گردشگران است که از آن به شهرهای دیگر بروند. در این شهر جاذبه های زیادی وجود دارد که توجه خیلی از علاقه مندان به تور جنوب شرق آسیا را جذب کرده است و هر سال تعداد زیادی مسافر وارد این شهر می شوند. خانه جیم تامپسون یکی از معروفترین دیدنی هایی است که در این شهر وجود دارد  و هر سال مورد بازدید تعداد زیادی از گردشگرن داخلی و خارجی قرار می گیرد.

خانه-جیم-تامپسون-بانکوک

خانه جیم تامپسون که از جاذبه های توریستی بانکوک است متعلق به یکی از کارخانه دار های آمریکایی می باشد که در سفری که به کشور تایلند به طور ناگهانی ناپدید شد. این شخص از اواخر جنگ جهانی دوم در تایلند به کارهای خدماتی مشغول بود و این خانه تاریخی که امروزه از مکان های توریستی در این کشور تبدیل شده جزو بناهایی است که صاحب سبک می باشد و به شکل قدیمی در شهر بانکوک ساخته شده است.

خانه-جیم-تامپسون-بانکوک1

جیم تامپسون یک فرد مشهور در صنعت ابریشم تایلند شد و جایزه فیل سفید را دریافت کرد که به خارجی‌هایی تعلق می‌گیرد که در تایلند فعالیت کرده باشند. در این شهر خانه جیم تامپسون تبدیل به یک موزه شده است و لوازم زندگی و کار او که در داخل خانه قرار داشت نگه داشته شده است و هر سال مورد بازدید تعداد زیادی از مسافران تور تایلند قرار می گیرد. بد نیست بدانید که جیم تامپسون یک شخص بد نام بوده است که با سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) همکاری داشته است که  بعد از سالها صنعت ابریشم تایلندی را دوباره راه‌اندازی کرد. وقتی که تامپسون کمپانی ابریشمش را راه‌اندازی می‌کرد، هم‌زمان، اصلی‌ترین کلکسیونر هنری در جنوب ‌شرقی آسیا بود.

خانه-جیم-تامپسون-بانکوک2

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید