بیشتر بخوانید

آبهای فیروزه ای صباح و معرفی کامل جزیره صباح در مالزی

معرفی جزیره صباح در مالزی

این جزیره بکر در مالزی شرقی و جزوی از جزیره بورنئو واقع شده است و در گذشته برنئوی شمالی نامیده می شده و صباح بعد از ایالت ساراواک دومین ایالت بزرگ این کشور بحساب می آید.

منظره طبیعت زیبای صباح مالزی

صباح یکی از 13 جزیره ای می باشد که کشور مالزی را تشکیل داده است و جزیره صباح از لحاظ وسعت دومین منطقه بزرگ مالزی پس از سلانگور و جزیره جوهر محسوب می شود و مردم صباح به نام صباحان در مالزی و در بین مسافران تور مالزی شناخته می شوند.

این جزیره شگفت انگیز همانند گوهری است که جانداران مختلفی از جمله پرندگان گرمسیری خاص، خرچنگ های زیبا و لاکپشت های با مزه و متفاوت را در خود جای داده است که حتما شما را سر شوق خواهد آورد و با توجه به این که غذاهای مالزی اغلب حلال هستند شما می توانید از غذاهای دریایی و محلی که معمولا تازه هم صید و طبخ می شود را می توانید استفاده کنید و با طعم و مزه های جدیدی در مالزی آشنا شوید.

سواحل صباح مالزی

شهرت جزیره صباح مالزی در چیست؟

جزیره زیبای صباح متشکل از آب های صاف، جنگل های استوایی و شن های نرم و وجد آور می باشد. جالب است که این جزیره در اختیار سلطان برونئی بوده است و مدتی هم یک فرد آمریکایی آن را اجاره کرده بوده و هم اکنون در اجاره یک فرد انگلیسی به نام دنت می باشد.

در بین گردشگران جزیره صباح به عنوان بهشتی بسیار دیدنی و محبوب برای عکاسی نیز شناخته می‌شود.

ساحل زیبا و بکر در جزیره صباح مالزی

تماشای آب‌های لاجوردی زلال و شفاف، ماسه‌های سفید و نرم کف ساحل و درختان نارگیل تنومند بخشی از جذابیت‌های خیره‌کننده این جزیره محسوب می‌گردند که دیدنش برای هر بیننده‌ای تماشایی و خیره‌کننده است.

جمع الجزایر صباح یکی از عجیب ترین و زیباترین نقاط دنیاست، این جزیره هر ساله بازدید کنندگان بسیاری که غواصی علاقهمندن را به خود جلب می کند و بهترین نقاط غواصی جهان مانند سپیدان ( Spidan )، مبول ( Mabul ) و کاپالای ( Kapali ) همگی در این جزیره هستند.

جزیره صباح در جهان به خاطر گنجینه بزرگ طبیعی حیات وحش صباح ( Tabin ) نیز مشهور است.

نقشه توریستی جزیزه صباح مالزی

تفریحات رایج در جزیره صباح

تورهای دوچرخه سواری در دره دانوم و دوره های آموزش غواصی از دیگر تفریحات رایج در جزیره صباح می باشد.

در دهه 1970 این جزیره در ابتدا یک روستا برای ماهیگیری به شمار می‌رفت که بعدها یعنی در سال 1990 به یک محل بی‌نظیر برای غواصی و تماشای دنیای اعماق آب انتخاب شد.

یکی از زیباترین مساجد دنیا در صباح مالزی

کوه کینابالو ، پارک ملی سیپادان و موزه تاریخی سنداکان در زمره جاذبه های پر بازدید آن می باشد.

از دیگر مناطق گردشگری صباح می توان به مراکز نگهداری اوران گوتان سپیلوک، مرکز نگهداری خرسهای بورنین، پارک جزیره لاکپشت ها، مسجد کوتا کینابالو، موزه صباح استیت، یکشنبه بازار گایا استریت مرکز خرید ایماگو، مرکز خرید سوریا صباح، پارک تانجونگ آرو پردانو، بازار شبانه کوتا کینابالو و جزایر متعدد دیگر آن اشاره کرد.

در ضمن یک موزه از حشرات و باغ گیاه شناسی در منطقه مرتفع ” کوتاکنیابالو ” که در آن از قارچ های سمی گرفته تا گیاهان گوشت خوار را می توانید در باغ این باغ گیاه شناسی ببینید.

غواصی در آب های صباح در کنار گونه های زیستی و آبی مرجانها و ماهی های جزیره صباح مالزی

در آخر اگر به دنبال تجربه ای خاص برای فرزندانتان در تور مالزی در جزیره صباح هستید پیشنهاد ما  باغ وحش کوتاکنیابالو است که دارای حیوانات جالب و دیدنی مانند میمون های خرطوم دار و با گونه های متفاوت و … است که دیدن آن در کناز خانواده و فرزاندانتان خارج از لطف نیست.

میمون ها در جزیره صباح مالزی

آشنایی با گونه زیستی و حیوانات جزیره

در این جزیره می‌توانید از حیوانات دریایی همچون اسب آبی، ستاره دریایی بی‌نظیر، گاو ماهی‌های آتشین، تمساح ماهی، عقرب ماهیان، ماهی لوله‌ای، سپیداج، حلزون صدف‌دار و مار ماهی نیز دیدن کنید.

غواصی در آب های جزیره صباح مالزی

سوغاتی‌ های ایالت صباح

چای صباح، سس چیلی و روغن خالص نارگیل از سوغاتی‌های خوراکی این ایالت به شمار می‌روند. دست‌ساز‌های حصیری متنوع، پارچه‌های بافته بومی و صنایع دستی چوبی نیز از سوغاتی‌های محبوب صباح هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید