بیشتر بخوانید

جزیره تیومان تیومن Tioman Island Pulau Tioman), Malaysia در مالزی جنگل و ساحل تیومان

جزیره تیومان مالزی بهشتی زیبا در جنوب دریای چین

جزیره تیومان (Tioman Island) یکی از بهترین جزایر در مناطق استوایی مالزی شما را فرا می خواند. جزیره تیومن بخاطر برگزاری فستیوال های موسیقی در اقیانوس آرام جنوبی معروف است.

پاهانگ بزرگترین ایالت شبه جزیره مالزی است و جزیره در یکی از بخش های این ایالت می باشد که با زیبایی خود در دریایی چین و خلیج تایلند می باشد.

نقشه و محل واقع شدن جزیره تیومان مالزی در دریا

 

خط ساخلی زیبا برای علاقه مندان به آفتاب استوایی از موهبت های ویژه تیومن می باشد. البته جزیره تیومان بزرگترین و پیشرفته ترین جزیره آتشفشانی منطقه می باشد که دارای پارک آبی و دریایی است. بر اساس افسانه ها جزیره آخرین محل استراحتگاه شاهزاده اژدهای زیبا بوده است.

سکوت و حس آرامشی که هنگام ورود مسافران تور مالزی در بازدید از جزیره تیومان را دارند مدیون سادگی آن می باشد.

غواصی در جزیره تیومان

شنا و غواصی و گردش در آبهای اطراف جزیره تیومان

آب های اطراف جزیره برای ورزش های آبی مثل شنا، قایق سواری و کایاک سواری و البته موج سواری ایده آل می باشد. آب های گرم و شفاف این منطقه را مناسب برای غواصی و کشف زندگی زیر آب دریا و اقیانوس کرده است. مناظر عجیبی مثل حضور مارماهی پروانه ای رنگارنک، مرجان های ساکن، ماهی پوزه کوتاه و اسفنج های زیبای دریایی را می توانید در اعماق آب کشف کنید.

موجودات دریایی از قبیل ماهی ناپولئون، تراولی طلائی راه راه، طوطی ماهی و دسته ماهی های دوکی شکل آب های کم عمق بازیگو شانه را نیز می توانید هنگام غواصی که در حال شنا می باشند را ببینید.

دلغک ماهی ها هنگام غواصی در آبهای اطراف جزیره تیومان مالزی

آنهایی که علاقه ای به غواصی و شنا و برقراری رابطه مستقیم با این موجودات زیبا را ندارند نیز می توانند مناظر زیبا را از قایق هایی که کف آنها شیشه ای است نظاره کنند. علاقه مندان به غواصی در زیر آب نیز می توانند به مناطق دورتر از جزیره بروند و شانس این را داشته باشند که کوسه های بی آزار نوک سیاه، سفره ماهی ها و انواع دیگر ماهی های آزاد منطقه را ببینند.

 

سواحل و دهکده های ساحلی در جزیره تیومان مالزی

سواحل و دهکده های ساحلی جزیره تیومن مالزی

در اطراف خط ساحلی روستا های زیادی بصورت پراکنده وجود دارند که بزرگترین آنها دهکده سالانگ، تکک، پیام و جورا می باشند. هر دهکده محیط خاص خود را دارد که تجربه ای لذت بخش را برای گردشگران به ارمغان خواهد آورد.

دهکده سالانگ واقع در شمال غربی جزیره می‌باشد، و شهرتش را مدیون از آب شفاف و مرجان های خط ساحلی خود دارد. قدم زدن در غروب ساحل فرصت دیدن مناظر خارق العاده غروب آفتاب را از این منطقه برای گردشگران تور مالزی ایجاد می کند.

دهکده تکک نیز بزرگترین ساحل را در جزیره دارد. این روستا راه ورودی دریایی و هوای به جزیره و همچنین نزدیکترین روستا به ساحل براجایا تیومان می باشد و هتل Golf & SPA تنها هتل ۵ ستاره در Tioman Island است.

روستای گنتینگ در نقطه جنوبی روستای تکک که با مناظر زیبا احاطه شده قرار دارد. ساحل آرام با ماسه های طلایی این فرصت را برای قدم زدن و آفتاب گرفتن و شنا در کنار ساحل ایجاد برای مسافران محیا می کند.

منظره غروب و طلوع دیدنی خورشید در سواحل جزیره تیومن مالزی

دهکده یا همان روستای جوارا نیز در ساحل شرقی جزیره مخفی گاهی دور افتاده با ساحلی پهن نقطه مناسب دیگری برای شنا، حمام آفتاب یا کمپ زدن می باشد. منظره طلوع آفتاب از جورا برای علاقه مندان به طلوع خورشید در  جزیره تیومان بسیار لذت بخش خواهد بود.

جنوبی ترین روستای جزیره موکات نام دارد که در محیطی کاملا طبیعی و آرام و بکر محاصره شده است. قله های دو قلوی سر به فلک کشیده مانند دو شاخ اژدها از مهمترین مکان دیدنی این منطقه می باشد. در روستای موکات قدم بزنید تا زیبایی ها و آراستگی های منازل به سبک مالائی را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید