بیشتر بخوانید

آشنایی با جاذبه های دیدنی جزیره تاسوس در یونان

آشنایی با جاذبه های دیدنی جزیره تاسوس یونان و استخر طبیعی جیولا

تاسوس به لطف در اختیار داشتن گونه های زیادی از درختان کاج سرسبز، به عنوان جزیره سبز یونان (Green Island of Greece) و استخر طبیعی جیولا Giola شناخته می شود. این جزیره، به عنوان یکی از جزایر کشور یونان با طول ساحلی 100 کیلومتری خود، مهمترین منطقه گردشگری در این کشور به حساب می آید.

تاسوس (به لاتین: Thasos) جزیره ای در مقدونیه شرقی و تراکیه واقع شده‌است. تاسوس ۳۸۰٫۰۹۷ کیلومتر مربع مساحت و ۱۳٬۷۷۰ نفر جمعیت دارد و ۱٬۲۰۵ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌ است. اقتصاد این منطقه بیشتر وابسته به درختان جنگلی، سنگ مرمر، زیتون و عسلو البته گردشگری بنا نهاده شده است. پس از دههٔ ۶۰ میلادی گردشگری نیز تبدیل به یکی از قطب‌های درآمدزای این منطقه شده‌ است.

در زمان های باستان، این جزیره به دلیل طلا و سنگ های مرمر فراوانش مشهور بوده و امروزه نیز به خاطر سنگ های مرمر سفید رنگش که به اقصی نقاط جهان صادر می شود در دنیا شناخته می شود. اما تولید آب انگور قرمز رنگ و عسل در این جزیره یکی دیگر از نقاط قوت و شهرتش در زمان حال است.

در کنار این دو مورد سواحل زیبا و تر و تمیز را هم که اغلب گردشگران را به این منطقه می کشاند را باید به جاذبه های گردشگری جزیره تاسوس اضافه کرد.

 

نقشه جزیره تاسوس و محل قرارگیری استخر جیولا دسترسی به جزیره تاسوس و تفریحات آن

دسترسی به جزیره تاسوس و تفریحات آن

این جزیره با کشتی در دسترس می باشد و ورزش دوچرخه سواری و پدال زدن در میان روستاهای عجیب و جالب آن یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگران در این مکان زیبا است. همچنین تعدادی بنای باستان شناسی از جمله بقایای یک بازار قدیمی، سالن تئاتر و یک دژ از جمله دیگر جاذبه های دیدنی تاسوس محسوب می شوند.

 

استخر طبیعی جیولا Giola گیولا در جزیره تاسوس و شنا در آبهای دریای اژه

استخر طبیعی جیولا ‏‎(Giola)‎‏ در جزیره تاسوس

شنا در آب های شفاف این استخر طبیعی که در این منطقه به جیولا Giola مشهور است در جزیره تاسوس و کشور یونان یکی از تفریحات مسافرانی است که مقصدشان جزیره تاسوس است و قطعا سفری به یاد ماندنی برای آنها خواهد بود.

این نقطه یکی از منحصر به فردترین گودال های آب است که در نزدیکی روستایی به نام استریس Astris قرار دارد. افراد زیادی از این ‏منطقه برای شنا کردن استفاده می کنند. آب این تالاب از دریای اژه می آید، اما آب این نقطه گرمتر از آب دریا است که همین مورد باعث شده  که این استخر طبیعی یکی از مشهورترین نقاط برای شنا کردن در دنیا باشد. ‏

اگر تصمیم به بازدید از استخر گیولا و شنا کردن دارید، حتما به این نکته توجه داشته باشید که شما باید به اندازه کافی قبل از حرکت به سمت به این منطقه استراحت کرده باشید، زیرا هیچ مکانی برای نشستن و سایه ای برای استراحت در این مکان وجود ندارد پس کرم ضد آفتاب فراموش نشود.

 

مشخصات استخر طبیعی جیولا در جزیره تاسوس یونان

مشخصات استخر طبیعی جیولا

ارتفاع صخره ها از جایی که شناگران می توانند به درون آبهای شفاف آن شیرجه زنند به 8 متر می رسد. راه رسیدن استخر طبیعی جیولا در تاسوس ناهموار است و شما باید با پیاده روی به این مکان بروید. فاصله کلی از جاده اصلی حدود 2 کیلومتر است و در طول مسیر با علائم راهنما گردشگران را به این مقصد جذاب هدایت می کنند. ابعاد این گودال زیبا تقریبا 20 در 15 متر می باشد.

تور جزیره تاسوس یونان و بازدید از استخر جیولا

این استخر زیبا و چشم نواز از هر استخر طبیعی و سنگی دیگری زیباتر است وجود صخره کف تالاب و درخشان فیروزه ای آب در مقابل نور خورشید این استخر را دو چندان جذاب را کرده است و این محل در جزیره تاسوس مکانی باشکوه برای شنا کردن و لذت بردن از دریای مدیترانه است.

این استخر طبیعی، بهترین مکان برای ریلکس کردن میباشد و از نظر غرق شدن، خطر کوسه ها و یا نیش خوردگی از عروس های دریایی در امان هستید پس پیشنهاد میکنیم در تور یونان حتما به استخر گیولا سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید