بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی کوش آداسی

کوش آداسی یکی از محبوب ترین بندرگاه های کشور ترکیه هست. در این بندر هر نوع تفریح دریایی و سرگرم کننده در کنار حمام آفتاب برای توریستها موجود است. یکی از دلایل شکوفایی این بندرگاه نزد گردشکران در کنار سرگرمی های جذاب خرید ارزان می باشد.

اما کوش آداسی تنها یک شهر و تفرجگاه ساحلی نیست. در آن نزدیکی مکان های با عظمت باستانی مانند شهر تاریخی Priene و شبه جزیره زیبایی طبیعی Dilek را میتوانیم از دیگر جاذبه های توریستی این منطقه بنامیم که حتی طرفداران سرسخت برنزه شدن را متقاعد خواهد کرد که از سواحل شنی   ها فاصله یگیرند تا و از این مناظر دیدن کنند.

جزیره کبوتر یا گورچین آدا کوش آداسی | Pigeon Island, Güvercin Ada

جزیره کبوتر یا گورچین آدا | Pigeon Island, Güvercin Ada

کمی دورتر از بندر کوش آداسی که به جزیره کبوتر ختم می شود که بقایای قلعه ای از قرن سیزدهم متعلق به امپراتوری روم شرقی است را میتوانید بیابید؛ دیوارهای محافظ این قلعه قدیمی که تقریبا دور تا دور جزیره را فرا گرفته اند در قرن نوزدهم ساخته شده اند. جزیره کبوتر یک منطقه محبوب برای علاقمندان به پیاده روی در کنار خط ساحلی دریا است. شما می توانید از اوایل غروب در این مکان تفریحی شاهد غروب زیبای خورشید باشید.

منطقه بندرگاه کوش آداسی | Harbor Area

منطقه بندرگاه کوش آداسی | Harbor Area

بیشتر جاذبه های توریستی کوش آداسی در منطقه بندرگاه قرار گرفته اند؛ یکی از این جاذبه ها کاروانسرا نام دارد که در سال 1618 توسط اوکوز محمد پاشاساخته شده است. از زمان بازسازی نمای خارجی کنگره های این بنا در دهه شصت میلادی تا به حال به نام هتل کلاب کاروانسرا شناخته می شود.

در قسمت جنوب شرقی منطقه بندرگاه کوش آداسی هم تعدادی از خانه های نیمه چوبی از قرن نوزدهم قرار دارند که مطابق با سبک سنتی این ناحیه ساخته شده اند؛ دروازه جنوبی این شهر قدیمی هنوز هم پا برجاست. روبروی اسکله این منطقه یک بازار بسیار زیبا بنا شده است که گردشگران می توانند انواع سوغات ترکی را در بیابند.

ساحل بانوان یا کادینلار دنیزی کوش آداسی | Ladies Beach, Kadınlar Denizi

ساحل بانوان یا کادینلار دنیزی | Ladies Beach, Kadınlar Denizi

در دو کیلومتری شهر ساحل بانوان یا ladies beach قرار دارد که مشهورترین خط ساحلی شنی در اطراف کوش آداسی است. تفریحات آبی متنوع، کافه های زیبا و امکان اجاره کردن نیمکت و چتر برای آفتاب گرفتن یک خاطره به یادماندنی را در ذهن شما از این ساحل باقی می گذارد و این یکی  دلایل است که در تابستان ساکنین محلی و توریست های خارجی به این ساحل زیبا می آیند. در طول هفته و خارج از فصل های توریستی این منطقه خلوت تر است اما انتظار نداشته باشید که در ماه های تیر و مرداد بتوانید یک جای خلوت برای خودتان در این ساحل پیدا کنید.

بقایای شهر پرین | Priene

بقایای شهر پرین | Priene

بقایای شهر پرین که توسط یک چشم انداز کوهستانی احاطه شده، یکی از خوش عکس ترین جاذبه های کوش آداسی محسوب می شود. که متعلق به 300 تا 450 سال بعد از میلاد مسیح می باشد و در نهایت در قرن دوم بعد از میلاد مسیح، پرین به یک شهر متروکه تبدیل شد.

مناظر پرین یک گردش روزانه بسیار عالی را برای شما فراهم می کند مخصوصا اگر که بعد از این شهر، از شهر میلتوس هم بازدید کنید.

شهر باستانی میلتوس کوش آداسی ترکیه| Miletus

شهر باستانی میلتوس | Miletus

میلتوس هم مثل پرین یک شهر بندری بزرگ از دوره هلنیستیک است با این تفاوت که لنگرگاه های آن تخریب نشد و رفت و آمد در آن تا قرن چهاردهم در دوره سلجوقیان هم ادامه داشت به همین دلیل می توان گفت که باقیمانده های این شهر در واقع ترکیبی از دوره های زمانی مختلف است.

آمفی تئاتر 15000 نفری بزرگ میلتوس، یک قلعه قدیمی از روم شرقی و در شرق آن بقایای معبد آپولو، حمام های فائوستینا در قسمت جنوبی آن، کاروانسرای سلجوقی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر کهن میلتوس هستند.

معبد دیدیما | Didyma

معبد دیدیما | Didyma

مرکز مذهبی هلنیستیک، خانه الهه افسانه ای دیدیما و دومین معبد بزرگ جهان باستان است. معبد آپولو از جمله زیبایی های این منطقه با 122 ستون بلند، یکی از سالم ترین معبدهای یونانی ترکیه محسوب می شود. الهه دیدیما در دنیای باستانی کلاسیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود و بعد از الهه دلفی بیشترین قدرت را داشت اما در نهایت فروانروایی کنستانتین بزرگ و گرایش این شاه به مذهب مسیحیت از اهمیت این الهه کم کرد.

روستای کیرازلی ترکیه کوش آداسی | Kirazli

روستای کیرازلی | Kirazli

روستای زیبا و عجیب کیرازلی که در باغ ها و تاکستان های زیادی احاطه شده، هر گردشگری را از بند زمان رها می کند. کیرازلی در حقیقت زیباترین مکان برای داشتن گردش های بعداز ظهر است. این مکان شما را به میان خانه های روستایی سفید می برد و آرامش یک زندگی روستایی ترکی را به شما نشان میدهد.

این روستا کافه ها و رستوران های زیبایی را هم در خود جای داده است. بازار کشاورزان این روستا، در روزهای شنبه مکانی رویایی برای طرفداران حرفه آشپزی به ارمغان می آورد.

شبه جزیره دیلک | Dilek Peninsula

شبه جزیره دیلک | Dilek Peninsula

شبه جزیره دیلک یک پارک ملی زیبا در 26 کیلومتری کوش آداسی است که مناظر کوهستانی و ساحلی بسیار زیبایی دارد. این پارک، سواحل زیادی را برای شنا کردن و آفتاب گرفتن در خود جا داده که می توان ساحل آیدین لیک و ساحل کاراسو کویو را بعنوان بهترین آنها معرفی کرد.

غار زئوس یکی از جاذبه های اصلی توریستی شبه جزیره دیلک و مکانی بسیار زیبا برای داشتن یک پیاده روی جنگلی عالی است. شبه جزیره دیلک برترین مکان برای علاقمندان به طبیعت محسوب می شود که می خواهند مدتی از شهر فاصله بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید