بیشتر بخوانید

تور جشن آب تایلند جشن سال نو تایلند

معرفی کوتاه تور جشن آب تایلند یا جشن Songkran

سال نو و یا جشن آب تایلند یا جشن Songkran نامیده میشود. این جشن در ابتدا به این صورت بود که مردم تایلند برای خوش‌شانسی و ادای احترام به بودا بر روی اعضای خانواده خود و افراد سالمند آب می‌پاشیدند. امروزه این جشن به‌مدت سه‌ روز برگزار می‌شود و شامل آب‌بازی، آب‌پاشی با سطل، شلنگ و تفنگ‌های آب‌پاش بر روی مردم محلی و توریست‌هایی است که در خیابان دورهم جمع شده‌اند.

زمان برگزاری جشن آب تایلند

این جشن به طور رسمی از ۱۳ تا ۱۵ آوریل (25 تا 27 فروردین) است اما جشن ها معمولا یک هفته طول می کشد. اگر می خواهید درباره جشن آب تایلند بیشتر بدانید در ادامه با چکاوک تراول همراه باشید.

سونگکران یا جشن آب چیست؟

 

سونگکران یا جشن آب چیست؟

سونگکران مراسمی برای دید و بازدید اقوام و خانواده ها، رفتن به عبادتگاه ها و خانه تکانی سالانه است. خیلی از  تایلندی ها این تعطیلات را در کنار خانواده و دوستان خود می گذرانند.

مردم در روز اول جشن سونگکران که روز ملی سالمندان است مراسم خاصی را برگزار می کنند و در آن افراد جوان آبی خوشبو را به نشانه فروتنی بر روی کف دست سالمندان می ریزند و از آن ها می خواهند که برای خوشبختی آن ها دعا کنند.

در بعد از ظهر این روز، پس از ادای احترام به بودا و شستن آن، همه مردم از پیر و جوان به یکدیگر آب می پاشند. معروف ترین جشن آب در تایلند، در ایالت چیانگ مای در شمال تایلند برگزار می شود.

مردم زیادی در این روزها از مناطق مختلف کشور برای شرکت در این جشن به چیانگ مای می روند. روز دوم سونگکران روز ملی خانواده است. خانواده ها صبح زود از خواب بیدار شده و به رهبران مذهبی خود صدقه می دهند و بقیه روز را در کنار خانواده های خود می گذرانند.

مراسم مذهبی مهم در سونگکران شستن مجسمه های مذهبی با آب های خوشبو است.

چرا به تور جشن آب تایلند برویم؟

چرا به تور جشن آب برویم؟

  • جشن آغاز سال نو به سبک تایلندی است.
  • بزرگترین جنگ با استفاده از تفنگ های آبی در سراسر جهان است که در گینس نیز با همین عنوان نامش به چشم می خورد.
  • بزرگترین جشنواره آب بازی در سراسر دنیا به شمار می آید.
  • با شرکت در آن با بسیاری از عقاید مردمان تایلند آشنا خواهید شد.
  • مهم ترین جشن در تایلند است.

مدارک مورد نیاز ویزای تایلند

دیدگاهتان را بنویسید