بیشتر بخوانید

تور اسپانیا رزرو هتل و بلیط هواپیما

اسپانیا کشوری بسیار زیبا و مناسب برای دیدن

سفر به اسپانیا برای افرادی که اولین بار است می‌خواهند این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند، بسیار جذاب خواهد بود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای اولین بار است می‌خواهید با تور به اسپانیا و یا با تور اروپا به اسپانیا سفر کنید، شاید اطلاعات زیادی درباره این کشور نداشته باشید. البته جای نگرانی وجود ندارد. شما در این مقاله می‌توانید با این کشور و شرایط سفر به اسپانیا بیشتر آشنا شوید.

درباره اسپانیا گفتنی بسیار است، این کشور در جنوب غربی اروپا و شبه جزیره ایبریا واقع شده است. پرتغال تنها کشور همسایه در این شبه جزیره است. کوه های پیرنه در شمال شرقی اسپانیا مرز طبیعی این کشور با فرانسه و سایر کشورهای اروپایی است؛ همین امر باعث شده که بسیاری از حوادث و وقایع قاره اروپا دور بماند.

اسپانیا یکی از کشورهای بسیار دیدنی و زیبا است. تقریباً می‌توان گفت کمتر کسی است که با این کشور پر جاذبه آشنایی نداشته باشد. اسپانیا دارای آب و هوای بسیار خوب و مناطق طبیعی و گردشگری بی نظیری می باشد. جاذبه های گردشگری این کشور بسیار متنوع و جذاب هستند و هر ساله گردشگران بسیاری با رزرو تور اسپانیا و یا تور اروپا برای بازدید از این کشور به اسپانیا سفر می کنند. یکی دیگر از عوامل اصلی سفر به اسپانیا، شرکت در جشنواره های مختلف این کشور می باشد که شهرت جهانی نیز دارد.

آب و هوای اسپانیا

شما در سفر به این کشور حتما با تنوع آب و هوایی در نقاط مختلف این کشور مواجه خواهید شد. اسپانیا تنوع اقلیمی و آب و هوایی بسیار زیادی دارد، تا جایی که این کشور در حال حاضر اولین کشور اروپایی از نظر تنوع آب و هوایی می باشد. در بخش هایی از اقلیم اصلی آب و هوای مدیترانه ای می باشد.

آب و هوایی که در آن تابستان ها گرم و زمستان ها سرد و پربارش است. در بخش های شمالی این کشور با اقلیم اقیانوسی روبرو خواهید شد. در قسمت جنوب شرقی اسپانیا آب و هوای نیمه خشک را داریم که گرمی تابستان حتی تا پاییز هم به طول می انجامد. دیگر اقلیم اصلی در اسپانیا آب و هوای قاره ای است که با تابستان های فوق العاده گرم نمود پیدا می کند. این نوع آب و هوا را در مناطق شمال شرقی می‌توانید پیدا کنید. در کل شاید برای طبع ما ایرانی ها سفر به اسپانیا آن هم به مناطق غربی جذاب تر و سازگارتر باشد.

بارسلونا اسپانیا مناطق توریستی و گردشگری

گردشگری

در طول چهار دهه گذشته صنعت گردشگری اسپانیا بسیار پیشرفت کرده‌ است به‌طوری‌که به دومین صنعت گردشگری بزرگ دنیا بدل شده‌است. امروزه اقلیم، آثار تاریخی و فرهنگی، موقعیت جغرافیایی و امکانات رفاهی باعث شده تا گردشگری به یکی از صنایع اصلی و همچنین منبع درآمد و اشتغال ثابت برای این کشور بدل شود. سازوکار رتبه‌بندی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در اسپانیا بسیار سختگیرانه‌تر از دیگر کشورهای اروپایی است و به همین دلیل هتل‌های اسپانیایی سطح بالاتر و گرانتر از دیگر کشورهای اروپایی است.
اسپانیا هنرمندان و افراد سرشناسی زیادی را به دنیا معرفی کرده است. بطور مثال می توان به پیکاسو، دالی و سروانتس اشاره کرد. در دوران حکومت مسلمانان، فرهنگ ایران در آن سرزمین تأثیر و نفوذ داشته، بطوری که برخی آثار آن هنوز موجود است.

برای بازدید از جاذبه های گردشگری از مهم ترین شهر ها شروع کنید. پایتخت اسپانیا، مادرید است. بزرگ ترین شهر اسپانیا. از نظر جغرافیایی در قلب این کشور واقع شده است. از این شهر می توان به عنوان یک پایگاه برای بازدید از شهر های مجاور نام برد. بارسلونا، از دیگر شهر های جذاب است که از لحاظ معماری و سبک شهرت جهانی دارد.

ساحل هایی که با آب و هوای عالی که برای ریلکس کردن در سفر به اسپانیا مناسب هستند

  • ساحل Costas
  • ساحل Verde
  • جزایر بالئاری
  • جزایر آتشفشانی قناری

از جمله مشهورترین جاذبه های گردشگری اسپانیا می‌توان به سن لورنزو د ال اسکوریال، میدان پلازا مایور، کلیسا سویا، مسجد قرطبه، موزه پرادو، کلیسا ساگرادا فامیلیا، کاخ الحمرا، باغ جنر الیف، موزه گوگنهایم، کلیسا سنت جیمز، خیابان رامبلا، شهر تولدو و شهر سفید آندلس اشاره کرد.

سن لورنزو د ال اسکوریال: سن لورنزو یکی از جاذبه های طبیعی است که به شما نیز توصیه می کنیم در سفر از این جاذبه گردشگری دیدن کنید. این روستا در قسمت شمال غربی شهر مادرید واقع‌ شده است و شامل بخش های متنوعی نظیر کلیسا، کتابخانه، تفریحگاه و موزه می باشد.
میدان پلازا مایور: میدان پلازا مایور مرکز شهر مادرید و از اصلی ترین میدان های این شهر می باشد که قدمتش به قرن شانزدهم میلادی باز می گردد. در حال حاضر این منطقه یکی از جاذبه های گردشگری است و دسترسی به آن بسیار آسان می باشد.

مناطق گردشگری اسپانیا

بهترین زمان برای سفر به اسپانیا

با توجه به تنوع آب و هوایی کشور اسپانیا تقریباً می‌توان گفت هر موقعی از سال برای سفر به این سرزمین مناسب می باشد. اما اگر جزو آن افرادی هستید که آب و هوای بسیار سرد یا آب و هوای بسیار گرم را نمی‌توانید تحمل کنید، به شما توصیه می کنیم فصل بهار یعنی از ماه های مارس تا مه و در پاییز از ماه های سپتامبر تا نوامبر را برای سفر انتخاب کنید؛ تقریباً از اواسط شهریور تا اواسط آبان ماه؛ چرا که در این موقع از سال تعداد گردشگران کمتر است و علاوه بر این آب و هوا برای سفر به اسپانیا مناسب می باشد. اما این نکته را نیز بهتر است بدانید که معمولا شلوغ ترین فصل سال برای گردشگران فصل تابستان است. اما اگر می‌خواهید به مناطق شرقی و جنوب شرقی سفر کنید، بهتر است این زمان را برای سفر انتخاب نکنید.

علاقمندان به فستیوال و جشن می توانند روز ملی کاتالونیا را بعنوان بهترین زمان سفر به اسپانیا انتخاب کنند، تاریخ برگزاری این فستیوال ۱۱ سپتامبر است. لامرسه نیز از دیگر رویدادهای فصل پاییز است که بازدید از همه جاذبه ها را بصورت رایگان فراهم خواهد کرد. جشن روز ملی اسپانیا نیز از تعطیلات رسمی ست که در تاریخ ۱۲ اکتبر برگزار می شود.

 

تابستان فصل فستیوال و جشن های اسپانیا

تابستان فصل فستیوال و جشن های اسپانیا

در این بخش نیز رویدادهای فصل تابستان و تاریخ برگزاری آنها ذکر خواهد شد، اگر معیار شما برای انتخاب بهترین زمان سفر به این کشور، فستیوال ها و جشن هاست حتما این بخش را نیز مطالعه کنید.

فستیوال گرگ

علاقمندان به هنر تاریخ برگزاری فستیوال گرگ را بهترین زمان سفر به این کشور می دانند. بازه زمانی برگزاری این فستیوال ماه جولای است و یکی از طولانی ترین فستیوال های اسپانیا شناخته می شود. در این مراسم شاهد برگزاری تئاتر، موسیقی، رقص و برنامه های متنوع دیگر خواهید بود.

فستا میجر دی گراسیا

این رویداد یک فستیوال خیابانی ست که از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ آگوست برگزار می گردد، قدمت این رویداد به ۲۰۰ سال می رسد. در این جشن افراد با میلت ها و فرهنگ های متفاوتی کنار یکدیگر جمع می شوند. محل برگزاری آن نیز منطقه گراسیا ست که در فاصله ای نزدیک به بارسلون واقع شده است.

روز ۳ پادشاه

روز سه پادشاه نیز می تواند بعنوان بهترین زمان سفر به کشور اسپانیا انتخاب شود. در این روز ۳ مرد خردمند هدایایی را به کودکان می دهند و بر روی شتر سوار می شوند. اگر در فصل زمستان به این کشور سفر کردید حتما در این جشن شرکت کنید و با مراسم های خاص این روز آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید