بیشتر بخوانید

بندر پاتایا رتبه نخست جذاب ترین ساحل قاره آسیا

بندر پاتایا رتبه نخست جذاب ترین ساحل قاره آسیا

بندر پاتایا در ١۴٧ کیلومتری جنوب شرقی شهر بانکوک و در ساحل خلیج تایلند قرار گرفته است. این مقصد بی نظیر سال هاست که رتبه نخست جذاب ترین ساحل قاره آسیا برای خانواده‌ها و زوج‌های جوان را از آن خود کرده است.

بندر پاتایا محیطی گرمسیری و آرامش‌ بخشی است که با تمامی اجزای خود تعطیلاتی به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم می‌زند. طیف گسترده تسهیلات اقامتی از هتل‌های مجلل تا میهمان خانه های ساده برای راضی نگهداشتن هر سلیقه‌ای موحود است. فرصت‌های بی‌نظیری در این مقصد برای علاقه مندان به ورزش مهیاست. گلف، ماهیگیری و غواصی از آن جمله ورزشهای محبوب می باشند.

گردش در پارک های محلی، موزه های عجیب و غریب، باغ های گیاه شناسی گستره‌ای از جمله فعالیت های متنوع فراغتی است که برای تمامی اعضای خانواده در بندر پاتایا محیاست.

معبد پناهگاه حقیقت در بندر پاتایا | Sanctuary of Truth

معبد پناهگاه حقیقت در بندر پاتایا | Sanctuary of Truth

این معبد که به پناهگاه حقیقت مشهور است در واقع سازه چوبی بسیار عظیمی است که مساحتی بالغ بر ٣٠٠٠ متر مربع دارد. ارتفاع بنا به ١٠۵ متر می رسد و سازه در برابر باد و آفتاب تند ساحلی کاملا مقاوم است.

بنا مطابق با معماری اعجاب انگیز تایلند باستان احداث شده و جای جای آن با مجسمه های چوبی حکاکی شده است. هدف از کاربرد این حکاکی های چوبی در بنا انعکاس نگرش باستانی به زمین دانش باستان و فلسفه مشرق زمین بوده است.

در داخل معبد حقیقت بازدیدکنندگان درکی کلی از سبک زندگی باستان عملکرد انسان های کهن و اندیشه عمومی آن دوران که با چرخه زندگی و ارتباط میان زندگی و جهان پیرامون و هدف مشترک از زندگی در مسیر آرمان شهر را به دست خواهند آورد.

ساحل جامتین پاتایا | Jomtien Beach

ساحل جامتین پاتایا | Jomtien Beach

این ساحل ماسه ای به طول ۶ کیلومتر در فاصله نزدیکی از جنوب بندر پاتایا واقع شده است و تنها چهار کیلومتر با مرکز شهر پاتایا فاصله دارد. نقطه ایده آل برای افرادی که از آرامش لذت می برند و در جستجوی محلی برای گریز از هیاهوی تفریحگاه های پر سر و صدا می باشند است.

علیرغم برج های زیبا و ساختمان های سر به فلک کشیده با انواع هتل‌هایی که در دست ساخت می باشند، ساحل جامتین همچنان آرامش رویایی داشته و در میان مردم محلی ساکنین بانکوک و به خصوص خانواده هایی که به قصد گذران اوقات فراغت به این منطقه سفر می‌کند از محبوبیت های بالایی برخوردار است.

مزرعه کروکودیل ها و پارک سنگ های چند میلیون ساله | Stone Park Pattaya Crocodile Farm

مزرعه کروکودیل ها و پارک سنگ های چند میلیون ساله | Stone Park Pattaya Crocodile Farm

پارک سنگ های چند میلیون ساله و مزرعه کروکودیل ها توسط خون سوان مردی تاجر که علاقه بسیار زیادی به طبیعت و حفاظت از عناصر طبیعی و فرهنگی به تایلند داشت احداث شده است.

خون سوان از دوران جوانی به مدت ۳۰ سال تمامی تلاش خود را برای جمع‌آوری اشیای طبیعی و عجیب و غریب کمیاب به کار بست. مواردی مانند درختان کهن با قدمت بیش از ۲۰۰ سال به جای مانده از عصر راتاناکثین تنه های درخت فسیل شده با قدمت میلیون ساله و سنگ های چند لایه با رنگ های خیره کننده که با هدف تاسیس محلی برای گردشگران و بازدیدکنندگان دور و نزدیک و حفظ این آثار برای نسل‌های آینده جمع آوری شدند.

باغ نونگ نوچ | Nong Nooch Tropical Garden

باغ نونگ نوچ | Nong Nooch Tropical Garden

نونگ نوچ در دنیا به خاطر فیل های استثنایی و شوهای فرهنگی تایلندی خود معروف است. البته همه اینها در باغ وسیعی واقع شده که لقب بزرگترین و زیباترین باغ گیاه‌شناسی آسیای شرقی را یدک می‌کشد.

نونگ نوچ پیوسته در حال توسعه و تحول بوده و سعی دارد جاذبه های جدیدی برای بازدیدکنندگان وفادار خود ایجاد نماید. شایان ذکر است که باغ نونگ نوچ به عنوان یک مرکز آموزشی پژوهشی نیز فعالیت دارد و منطقه حفاظت شده ای برای بزرگترین نخلستان دنیا، بیشترین تنوع گونه‌های گل ارکیده و سایر گونه‌های حیات گیاهی و جانوری مناطق گرمسیری هم می باشد.

دهکده فیل ها | Pattaya Elephant Village

دهکده فیل ها | Pattaya Elephant Village

دهکده فیل های بندر پاتایا در سال ۱۹۷۳ به عنوان جایگاهی برای نگهداری فیل های کهن سال و از کار افتاده گشایش یافت.

این فیلم ها عموما به دلیل صدمه دیدن و یا بیماری دیگر قادر به کار سخت در جنگل‌های تایلند نبوده‌اند و به دلیل از بین رفتن تدریجی زیستگاهشان امکان رهاسازی آنها در طبیعت نیز وجود ندارد.

بازدید از این دهکده نه تنها تجربه منحصر به فرد محسوب می‌شود، بلکه به نوعی مشارکت در نجات حیات وحش می‌باشد، چرا که هزینه بلیط ورود هر فرد صرف بقا فیل های موجود و نسل‌های آینده آنها می‌شود.

مینی سیام | Mini Siam

مینی سیام | Mini Siam

مینی سیام در حقیقت سرزمینی از شگفتی هاست. گردشگران می توانند آثار باستانی و سایت های مشهور توریستی تایلند را در ابعاد مینیاتوری که در خود جای داده است را به همراه آثار و ابنیه ای مانند معبد بودایی زمردین، بنای یادبود دموکراسی، پل رودخانه کوای و معبد باستانی پر است.

همچنین در بخش مینی ورلد مینی سیام بندر تایلند بناهای مشهور جهان مانند برج ایفل پاریس، کولوسئوم در رم، برج مشهور پیزا و پل لندن را می‌توان تماشا کرد.

نمایش تایلندی آلانکارن | Alangkarn Theater

نمایش تایلندی آلانکارن | Alangkarn Theater

این تئاتر عظیم محلی است برای نمایش های سنتی و فرهنگی خیره‌ کننده‌ای تایلندی که در مساحتی به وسعت ۳۲ هکتار برگزار می‌شود.

این تئاتر از ۶ سن متغیر و رستورانی با بیش از هزار صندلی برخوردار است. در این محل تئاتر های برآمده از دل فرهنگ غنی تایلند با موضوعات مختلف مرتبط با سبک زندگی برای گردشگران به نمایش در می آید.

سالن نمایش مجهز با کیفیت ترین سیستم های صوتی، تجهیزات آتش بازی و نمایشگرهای لیزری سه بعدی بوده که دکوری زیبا و مجلل مطابق با سبک و سیاق تایلندی دارد.

نمایش اصلی این تاتر تایلندی آلانکارن در ۹ پرده به اجرا در می‌آید و دوره‌های تاریخی مختلف را در ترکیبی از واقعیت و خیالات را برای گردشگران و توریستها به تصویر می‌کشد.

پارک آبی پاتایا | Ramayana Water Park

پارک آبی پاتایا | Ramayana Water Park

این پارک آبی که در منطقه جامتین قرار گرفته است با کنار هم قرار دادن انواع تفریحات آبی در فضای بسیار بزرگ اوقاتی خوش و سرشار از هیجان را برای بازدیدکنندگان خود رقم زده است.

این پارک همچنین دارای یک رستوران گردان زیبا می باشد که منظره زیبا از شهر پاتایا را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

اولین آکواریوم مدرن تایلند با نام دنیای زیر آب | Underwater World Pattaya

اولین آکواریوم مدرن تایلند با نام دنیای زیر آب | Underwater World Pattaya

آکواریوم دنیای زیر آب تایلند در ۴ ژولای ۲۰۰۳ افتتاح شد و اولین آکواریوم مدرن در تایلند لقب گرفت.

نمای کلی آکواریوم شبیه تونلی به درازی صد متر در زیر آب می باشد که ٨/٣ میلیون لیتر گنجایش داشته و بیش از ۵ هزار ماهی از ۵۰۰ گونه مختلف را از تایلند و مناطق اطراف در خود جای داده است.

آکواریوم بندر پاتایا علاوه بر آنکه بازدیدکنندگان را باشکوه و گوناگونی دنیای زیر آب آشنا می‌سازد کاربردی آموزشی به همراه حفاظت از زیستگاه‌های آبی را نیز بر عهده دارد.

پردیس هنرهای زیبا | Art in Paradise Pattaya

پردیس هنرهای زیبا | Art in Paradise Pattaya

پردیس هنرهای زیبا در دسته اماکن دیدنی بسیار جذاب و هیجان انگیز بندر پاتایا جای می گیرد.

این موزه هنرهای تصویری از اعجاب انگیزی را در معرض نمایش گذاشته است. تمامی بازدیدکنندگان می توانند با نقاشی های سه بعدی موزه عکس بگیرند و از تماشای نقاشی های عجیب و غریب آن لذت ببرند.

این موزه به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر پاتایا دارای دسترسی بسیار خوبی بوده و برای تمامی اعضای خانواده به خصوص کودکان بسیار جذاب است.

 

اطلاعات مرتبط با این مقاله:

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تایلند

دیدگاهتان را بنویسید