بیشتر بخوانید

بنای یادبود ملی کوالالامپور

بنای یادبود ملی کوالالامپور

National Monument kuala lumpur

کوالالامپور شهری توریستی و پایتخت مالزی است که در بین شهرهای جنوب شرق آسیا طرفدران زیادی دارد و با جاذبه های بسیاری که دارد هر سال تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی وارد آن می شوند. در این شهر دیدنی های زیادی وجود دارد که هر کدام بخشی از جاذبه های ترویستی کوالالامپور هستند مانند بنای یاد ملی که در این شهر وجود دارد و خیلی از مسافران تور کوالالامپور در سفر خود از آن دیدن می کنند.

بنای-یادبود-ملی-کوالالامپور

ساخت نای یادبود ملی کوالالامپور در سال 1963 میلادی  آغاز شد که نهایتا بعد از 3 سال در سال 1966 میلادی ساخت ان به پایان رسید. این بنای زیبا در خیابان جالان پارلیمن که اسم خیابان مجلس در شهر کوالالامپور معروف است قرار دارد. در این اثر مجسمه هفت سرباز وجود دارد که هر یک از آنها معنی خاصی دارند و نشان دهنده رهبری، رنج، مقاومت، شجاعت و اتحاد، از خود گذشتگی هستند.  در قسمت پای این مجسمه از یک نوع سنگ استفاده شده است که از سواحل جنوبی در کشور سوئد آورده شده است و بر روی آن نماد دولت مالزی حک شده است . بر پای این مجسمه نوعی سنگ به کار رفته است که از سواحل جنوبی سوئد آورده شده است که آرم دولت مالزی در آن حک شده است، در کنار این سنگ یک جمله نوشته شده است که معنی آن تقدیم به تمام جنگجویان قهرمان راه صلح و آزادی می باشد.

بنای-یادبود-ملی-کوالالامپور1

خیلی از مسافران تور مالزی در مدت زمانی که در این شهر اقامت دارند این بنا را از نزدیک مشاهده می کنند و بعضی ها هم عکس یادگاری می گیرند. بنای یاد بود ملی کوالالامپور توسط فردی به نام فلیکس دو ولدون ساخته شده است که اهل کشور ایتالیا بوده است، این مجمسه های در این یاد بود نزدیک به 15 متر ارتفاع دارند که از جنس برنز هستند. هدف از ساخت بنای یادبود کوالالامپور گرامی داشتن یازده هزار سربازی هستند که در جنگ جهان اول و همچنین جنگ جهانی دوم  سایر جنگهایی که برای رسیدن به آزادی در کشور مالزی بوده است. هر سال در کشور مالزی در روز 31 ژانویه این مراسم بزرگداشت سربازان انجام می شود که به روز بزرگداشت جنگجویان و دلاوران یاد می شود.

 

 

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید