بیشتر بخوانید

شهرهای تایلند سفر به تایلند تور تایلند کشور تایلند مسافرت با تور تایلند

بررسی سفر به کشور تایلند از نگاهی دیگر

کشور تایلند در جنوب شرقی قاره آسیا در شبه جزیره هندوچین واقع است. زبان رسمی کشور تایـلندی و دین اکثریت مردم آن بودایی و اسلام می باشد. این کشور دارای ۵۱۷۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت و 63 میلیون نفر جمعیت است، پایتخت این کشور و همچنین پر جمعیت ترین شهر آن بانکوک است که در جنوب آن کشور واقع می باشد.

Thailand هم نام با نام پادشاهی تایلـند و نام سیام است نام تایلند مشمول دو لغت “تای” و”لند” می باشد که به معنای سرزمین حوری است. این سرزمین در گذشته فراز و نشیب های زیادی را پشت سرگذاشته و جنگ های زیادی را سپری کرده است با این حال امروزه کشور تایلند یکی از امن ترین کشورها برای سفر و گردشگری در قاره آسیا میباشد و به همین خاطر سرمایه گذاران، تجار و جهانگردان  زیادی تمایل دارند که در تایلند  سرمایه گذاری و گشت و گذار کنند.

سفر با تور به تایلند

مردم تایلند انسان هایی بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند. تور تایلند بیشترین تعداد توریست را در بین کشورهای شرق آسیا دارد اما ورود مهمانان خارجی به تایلند تاثیر محسوسی بر فرهنگ مردم نداشته و ندارد چراکه آنها تمایل دارند فرهنگ و سنت خود را حفظ کنند. تایلند دارای جشنها و رسوم ملی و فرهنگی زیادی است که هر ساله در موقع خاص بر گزار میشود. اما مهمترین آنها جشن آب پاشی است که حقیقتا توجه افراد زیادی را به خود جلب می کند و از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار است. این جشن هر ساله آخر فروردین ماه  به مدت ۳ روز پشت سر هم برگزار میشود و تمام مردم تایلند حتی مسولین نیز در این جشن شرکت می کنند. در هر  کوچه و خیابان بر سر هر گذر و راهی و همه جا مردم بر روی همدیگر آب می پاشند که نشانه پاکی و شادابی زندگی است. مردم از کوچک و بزرگ بر روی یکدیگر آب می پاشند و همه شاد و خندان هستند. هر ساله صد ها هزار مسافر خارجی در این ایام برای شرکت در این جشن بب تور تایلند به این کشور سفر می کنند.

ساعت رسمی تایلند ۷+ گرینویچ و ۳:۳۰+ با ایران اختلاف دارد. فاصله هوایی تهران تا بانکوک مستقیم ۷ ساعت است و با توجه به ۳:۳۰+ ساعت اختلاف ساعت، اگر از فرودگاه امام تهران ساعت ۸ صبح پرواز داشته باشیم ساعت ۶:۳۰ عصر همانروز در فرودگاه بانکوک فرود خواهیم آمد. و تا خروج از فرودگاه و تحویل اتاق هتل در بانکوک ساعت ۸ شب خواهد شد.

کد مخابراتی تایلند ۰۰۶۶ است. این کشور دارای سیستم تلفن همراه پیشرفته است و مکالمات با نرخ ارزانی صورت میپذیرد.

همچنین قیمت خرید سیم کارت در این کشور بسیار پاییین است و با قیمت خرید یک ساندویچ برابری می کند.

چند شرکت بزرگ در تایلند در کار تولید سیم کارت فعالیت میکنند اما بهترین نوع سیم کارت (ارنج) است.

واخد پولی تایلند پول تایلند ارز تایلند اسکناس در تایلند سکه در تایلند بات تایلندی

بات از اواخر قرن ۱۹ تاکنون واحد پول تایلند بوده است و هر بات به صد ستنگ تقسیم می شود و تقریبا برابر یک چهلم دلار امریکا است. اسکناس های رایج در این کشور از بیست تا هزار بات متغیر است و بر روی تمامی آنها تصویری از پادشاه کنونی تایلند به همراه نمادهای دیگری همچون مهر سلطنتی وجود دارد. اسکناس های رایج در این کشور شامل ۱۰۰۰ بات (خاکستری)، ۵۰۰ بات (بنفش)، ۱۰۰ بات (قرمز)، ۵۰ بات (آبی) و ۲۰ بات (سبز) می شوند و اسکناس ۱۰ بات (قهوه ای) نیز ممکن است گاهی دیده شود ولی این اسکناس پس از دوران بحران اقتصادی آسیا از رده خارج شده است. سکه های مضروب در این کشور نیز شامل ۲۵ و ۵۰ ستنگ، یک، پنج و ده باتی می شوند.

اطلاعات جغرافیایی تایلند

تایلند در نزدیکی خط استوا واقع شده و دارای آب و هوای گرم و مرطوبی است. این کشور برای مردمی که در تایلند زندگی میکنند دارای ۳ فصل است اما برای ما این فصل ها محسوس نیست و در بیشتر مواقع گرم است البته گرمای تایلند گرمای سوزنده و داغی نیست. دمای هوا در تایلند همیشه بین ۲۹ تا ۳۵ درجه است و بارندگی در آنجا یک دوره تقریبا ۵ ماهه دارد و در فصل بارندگی که در بین ماه های خرداد تا آبان است تقریبا هر روزه در تایلند باران میبارد که در اکثر اوقات بسیار شدید و با رعدوبرق همراه است. اما باران های Thailand هم دیدنی و لذت بخش است. سرد ترین ماه سال در تایلند مربوط به دی ماه می باشد.

جابجایی و حمل و نقل در تایلند ناوگان حمل و نقل تایلند سفر شهری در تایلند تاکسی تایلند

حمل و نقل در تایلند

تایلند دارای ناوگان حمل و نقل مجهزی است که شامل ناوگان هوائی برای پروازهای بین المللی و پروازهای داخلی می باشد. در طول ۲۴ ساعت شبانه روز صدها هزار دستگاه تاکسی در شهر بانکوک مشغول جابجائی مسافران اند، اکثر  تاکسی های بانکوک تویوتا و مدلهای جدید هستند که رنگهای مختلفی دارند اما اغلب آن ها گلگیر های سبز سیر و بدنه زرد رنگ هستند. بیشتر تاکسی ها دارای تابلوئی با عنوان تاکسی متر بر روی سقف ماشین خود  هستند که نشان می دهد ترجیچ یشتر افراد استفاده از تاکسی متر است.

در شهر بانکوک تعداد بسیار زیادی اتوبوس بصورت شبانه روز به جابجائی مسافران مشغول هستند و در هر ساعت ار شبانه روز و در هرجای شهر که باشید میتوانید از این اتوبوسها استفاده کنید، البته یادگرفتن مسیر ها کمی مشکل است  که با همراه  داشتن نقشه شهر این مشکل حل شدنی است. بعضی نقاط پر رفت و آمد شهر بانکوک دارای قطار هوائی است که بسیار راحت و سریع است. در بعضی مسیر ها که با ترافیک بالایی همراه است اگر بخواهید با اتوبوس یا تاکسی بروید حدود ۲ ساعت طول خواهد کشید اگر  قطار هوائی را جایگزین آن کنید تنها ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به مقصد خود خواهید رسید.

رزرو هتل در تایلند هتل ارزان در تایلند

هتل های تایلند

هتل های تایلند از نظر استانداردهای بین المللی از درجه واستاندارد قابل قبولی برخوردار هستند. تقریبا اکثر توریست هایی که به تایلند سفر میکنند از هتل های تایلند رضایت کافی را دارند. نکته بسیار مهم در خصوص انتخاب هتل در تایلند خانوادگی بودن و یا مجردی بودن هتل است. شاید این نکته که هتل خانوادگی و مناسب سفر به تایلند با خانواده است در هیچ هتلی مشخص نباشد، اما جالب است بدانید برخی هتل ها با توجه به شرایط هتل مناسب و افراد مجرد و برخی هتل ها مناسب جهت سفر خانوادگی میباشد.

نکته دیگر در خصوص انتخاب هتل موقعیت هتل و محل قرار گرفتن آن است که از اهمیت بالایی برخوردار است، توجه کنید هتل مورد انتخاب شما در مجاورت مراکز تجاری و تفریحی و همچنین رستوران ها باشد.

برای ثبت نام انواع تور تایلند در آژانس هواپیمایی چکاوک آسمان آبی و اطلاع از قیمت تورهای تایلند میتوانید صفحه مورد نظر را رویت کنید و یا با شماره تماس های بالای سایت تماس بگیرید تا از اطلاعات دقیق زمان تور سفر به تایلند را بدست آورید. درضمن میتوانید برای اطلاع از تور های لحظه آخری تایلند میتوانید در قسمت خبرنامه عضو سایت چکاوک آسمان آبی عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید