بیشتر بخوانید

برج کی ال کوالالامپور

برج کی ال کوالالامپور

KL Tower

کوالالامپور شهری است پر از جاذبه های گردشگری که نقش مهمی در صنعت گردشگری مالزی دارد، بیشتر از نه میلیون نفر توریست در طول سال به این پایتخت این کشور سفر می کنند. در این شهر ساختمان های زیادی دارد که هر کدام از جاذبه های گردشگری کوالالامپور می باشد مانند برج کی ال که هر سال مورد بازدید تعداد زیادی از مسافران تور مالزی قرار می گیرد.

برج-کی-ال--کوالالامپور

برج کی ال در منطقه محافظتش ده جنگلی به نم بوکیت ناناس واقع شده است، این برج در سال 1996 میلادی در ارتفاعی 421 متری ساخته شده است و جزو بلندترین ساختمان های مالزی می باشد. آن دسته از مسافران تور مالزی که میخواهند شهر را از نمای بالا ببیند می توانند به قسمت تراس دیده بانی این برج بروند. برج کی ال پنجمین برج بلندی است که در جهان وجود دارد، در مالزی به این برج مناره کی ال هم می گویند. تراس بازدید و تماشای برج کی ال نسبت به تراس بازدید برج های دوقلو پتروناس صد متر بالاتر می باشد. آن دسته از مسافران تور کوالالامپور که قصد دارند برای وارد شدن به برج کی ال کوالالامپور بلیط رایگان داشته باشند باید صبح زود به صف بازدیدکنندگان بروند. این برج برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی که می خواهند از ان بازدید کنند هر روز از ساعت 9 صبح تا 10 شب باز است. این  برج در سال 1991 میلادی با عریض کردن خیابان‌ های آن محدوده شروع به ساخت آن شد و در نتیجه 5000 متر مکعب بتن ‌ریزی در مدت زمان 31 ساعتی انجام شد و بیشترین رکورد را در آن زمان به ثبت رسانید .

برج-کی-ال--کوالالامپور-مالزی

از امکاناتی که در برج کی ال وجود دارد می توان به سینمای ۶ بعدی ، سالن کنسول بازی ، آکواریوم مرجان آبی ، باغ وحش کوچک ، مناره کوالالامپور، عرشه دیدبانی ، عرشه روباز و رستوران گردان آن اشاره نمود. در محوطه اصلی ورودی برج ۹ مغازه ، یک رستوران فست فود ، یک مینی سینما که هر 15 دقیقه مراحل ساخت برج را به شما عزیزان نشان می دهد و همچنین یک سالن آمفی تئاتر با گنجایش 222 نفر که در فضای باز قرار دارد ، فعالیت می کنند، همچنین در طبقه بالای عرشه دیدبانی در ارتفاع 282 متری رستوران گردان قرار دارد  و مسافران تور مالزی می توانند در آنجا انواع غذاهی محلی و غذاهای معروف دنیا را میل کنند.

برج-کی-ال--کوالالامپور1

 

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید