بیشتر بخوانید

برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

The Petronas Towers

کوالالامپور یکی از معروف ترین شهرهای مالزی است که نقش بسیار مهمی در اقتصاد این کشور دارد، در این شهر هتل های زنجیره ای و اقامتگاه های لوکس متنوع زیادی وجود دارد که باعث شده هر سال بیشتر از نه میلیون گردشگر را از نقاط مختلف جهان به سمت خود بکشاند. یکی از جاذبه های کوالالامپور که همه به محض ورود به این شهر برای دیدن آن لحظه شماری می کنند، برج های دوقلوی مالزی است که نام آن برج های پتروناس می باشد و از معروف ترین بناهای است که در جهان وجود دارد.

برج-های-دوقلوی-کوالالامپور

برج های دوقلوی پتروناس مالزی تا قبل از سال 2004 میلادی با ارتفاع 452 متر بلندترین برجی بود که در جهان وجود داشت ، که بعد از ساخته شدن برج خلیفه دبی و دیگر برج های جهان، امروزه در رده سیزدهمین برج بلند قرار دارد.  این برج به نماد شهر کوالالامپور و مالزی تبدیل شده است و مورد بازدید همه مسافران تور کوالالامپور قرار می گیرد.عملیات ساخت برج های دوقلوی پتروناس در سال 1993 شروع شد که پس از حفاری کردن در عمق سی متری  مرحله ای از پروژه به عنوان بلندترین و طولانی ترین  بتن ریزی در تاریخ مالزی رقم گرفت که در نهایت در سال 1998 ساخت ان به پایان رسید. یکی از ویژگی های که در طراحی برج های دوقلوی پتروناس بکار فته است را ارتباطی بین دو برج به شکل یک پل است که در طبقه های 41 و 42 آن قرار گرفته است که در مقاوم بودن برج ها در مقابل برابر باد و گردابی که با سرعت بسیار بالا می وزد ، نقش زیادی دارد و اگر این پل نبود امکان فرو ریختن دو برج در شرایط آب و هوایی بد ، وجود داشت .

برج-های-دوقلوی-کوالالامپور1

هر کدام از برج های دوقلوی کوالالامپور در 88 طبقه ساخته شده اند و در مجموع تعداد 78 آسانسور در ساخت این برجها استفاده شده است. پلی که در بین دو تا برج وجود دارد نزدیک به 56 متر طول دارد که نسبت به سطح زمین نزدیک به 175 متر ارتفاع دارد، با توجه به پیچیدگی و شگفتی ساختار برج های دو قلوی پتروناس ، می توان گفت که دنیای آسمان خراش ها در حال تغییر و تحول است و رو به سمت دیگری می رود و همچنین می تواند نشانگر پیشرفت اقتصاد مالزی باشد. مسافران تور مالزی زمانی که به دیدن این برج میروند داخل آن می توانند سالن های ورزش و سالن های کنفرانس  را مشاهده کنند که از سنت اسلامی الهام گرفته شده است و به صورت خاصی بنا شده اند که استفاده ترکیبی از سنت و مدرنیته در ساخت برج های دوقلو بسیار جالب توجه می باشد ، در بدو ورود و در نگاه اول آینه کاری های داخل برج نظر شما را جلب خواهد کرد .از دیگر ویژگی های که در ساخت این برجها استفاده شده است در مواقع آتش سوزی هر کدام از برج های ، افراد حاضر می توانند به برج دوم نثل مکان کنند و در امان باشند. نزدیک به 32000 پنجره در این برج ها وجود دارد که تمیز کردن تمامی آنها حدودا 2 ماه زمان می برد. از امکانات دیگر در برج های دوقلوی پتروناس مالزی وجود آکواریوم بسیار بزرگ می باشد که در طبقه پایین آنها قرار دارد که به شکل لوله ای بوده و سفره ماهی های متنوع در آن شنا می کنند و به گونه ای ساخته شده که  بسیار به شما نزدیک است همچنین شرکت های بزرگی مانند سونی و برندهای مشهور دیگر از مراکز دیدنی برج کوالالامپور به شمار می روند ،

 

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید