بیشتر بخوانید

برج دختر استانبول

Maiden’s Tower

برج دختر استانبول، محکم و استوار ایستاده در زمان

از ساختمان های عجیب و با شکوه که در استانبول وجود دارد و از جاذبه های این شهر می باشد برج دختر است که به اسم برج میدن نیز در ترکیه شهرت دارد، این بنای زیبا و افسانه ای در مرکز بسفر قرار دارد و از مکان هایی است که به مسافران تور ترکیه پیشنهاد می شود در سفر خود حتما از آن دیدن کنند به ویژه بازدید از آن که با قایق سواری همراه می باشد از جذابیت زیادی برخوردار می باشد.

برج-دختر-استانبول

برج دختر بر روی یک جزیره کوچک بین تنگه بسفر قرار دارد، تاریخ این سازه فریبنده و عجیب تقریبا هزار سال قبل در دوران بیزانسی بر میگردد که طی سالهای مختلف کاربردهای متفاوتی در داشته است. در یک دوره از زمان به عنوان  برج دفاعی و بعدها به عنوان فانوس دریایی و همچنین در در قرن 19 میلادی، به عنوان بیمارستان موقتی و ایستگاه رادیویی مورد استفاده قرار گرفته است. اما در حال حاضر تبدیل به یکی از موزه های استانبول شده است که مورد بازدید تعداد بیشماری از گردشگران و مسافران تور استانبول قرار می گیرد.

برج-دختر-استانبول-ترکیه

برای دسترسی به برج دختر می توان با رفتن به اسکله اوسکودار استانبول سوار  قایق شوید و حدوداً بعد از 200 متر به این بنای  زیبا و سفید رنگ برسید. داخل این برج بخش های مختلفی وجود دارد. با رفتن به داخل آن و  مشاهده نقاشی های دیواری و بزرگ می توانید از داستان های برج دختر اطلاع پیدا کنید، یکی از بخشهای دیگر در این برج که از جاذبه های توریستی استانبول می باشد رستوران آن است که این امکان وجود دارد در بالای برج با استفاده از دوربین های دوچشمی کنار جزیره، شهر استانبول را مشاهده کنید و لذت ببرید.

برج-دختر

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید