بیشتر بخوانید

برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی

Burj Al Khalifa Dubai

دبی یکی از توریستی ترین شهرهای دنیا می باشد که در امارات متحده عربی قرار دارد و با آسمان خراش های خیره کننده و سواحل زیبا و مکان های تفریحی بیشماری که دارد به یکی زاز اصلی ترین قطب های گردشگری در خاورمیانه و جهان تبدیل شده است که هر سال مورد بازدید تعداد زیادی از گردشگران نقاط متلف دنیا قرار می گیرد. جاذبه های زیادی برای مسافران تور دبی وجود دارد که وقتی وارد این شهر می شوند با ان مواجه خواهند شد ، یکی از معروف ترین جاذبه های دبی که یکی از نشان های این شهر تبدیل شده است برج خلیفه نام دارد که بلندترین ساختمان در حال حاضر در دنیا می باشد.

برج-خلیفه-دبی برج-خلیفه-دبی1

عملیات ساخت برج خلیفه نزدیک به شش سال طول کشید که در نهایت در سال 2001 میلادی افتتاح شد. این بنای زیبا 828 متر می باشد که از نظر ارتفاع بلندترین ساختمان در جهان می باشد. این برج به اندازه ای بزرگ است که خیلی ها آن را یک شهر عمودی توصیف می کنند، مسافران تور دبی داخل ان می توانند صدها آپارتمان خصوصی، هتل، یک سالن بدن‌سازی بزرگ، استخر، رستوران‌های متعدد و حتی مسجد را مشاهده کنند.  برج خلیفه 163 طبقه دارد که با تریکبی از از تاثیرات فرهنگی و فناوری مدرن ساخته شده است.  جالب است بدانید که این آسمان خراش عظیم ابتدا به اسم برج دبی معروف شده بود که در نهایت در سال 2010 اسم ان را به برج خلیفه تغییر دادند. در دورانی که این برج ساخته می شد در کنار سایر پروژه هایی که در دبی نیز انجام می شد  بحران اقتصادی باعث شد که کارهای ساخت‌وساز در آستانه تعطیلی قرار بگیرند. در این زمان سخت، ابوظبی بود که به کمک دبی رفت و همین موضوع دلیل اصلی تغییر نام برج به حساب می‌آید.

برج-خلیفه-دبی2

در شب سال نو مسافران تور دبی می توانند از نزدیک آتش بازی و نمایش های لیزری  در شب این برج را مشاهده کنند که همه توجه ها را به سمت خود جذب می کند علاوه بر این میلیون های نفر همزمان به صورت آنلاین آن را تماشا می کنند. فاصله این برج با دریا نزدیک به 3.3 کیلومتر می باشد هر چند که در اطراف آن  منظره های طبیعی مانند مارینای دبی شگفت انگیز نیست ، اما رودخانه و دریاچه های مصنوعی زیادی در محیط اطراف این برج ساخته شده است که تا حدودی این کمبود را جبران کرده است.

برج-خلیفه-دبی3

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید