بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری و دیدنی بدروم

بدروم شهر عجایب هفتگانه دنیای باستان

بدروم شهری بندری است که در استان موغله ترکیه در جنوب غربی منطقه دریای اژه واقع شده است. از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر می توان به آرامگاه هالیکارناسوس که یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان به حساب می آید و دروازه میندوس ساخته شده در دوره هخامنشی، قلعه بدروم و موزه باستان شناسی زیر آب آن و آمفی تئاتر هالیکارناسوس اشاره کرد.

در طول سال این شهر همواره میزبان جشنواره های مختلف فرهنگی می باشد و فاصله آن تا کوش آداسی با قابق 50 دقیقه می باشد.

بدروم شهر عجایب هفتگانه دنیای باستان

بدروم برای دوستاران آفتاب و دریا در کنار آثار باستانی غنی که دارد یک شهر کامل برای انواع سلایق گردشگران در دنیا می باشد. امروز بندر بدروم یکی از مهمترین مراکز تجاری، هنری و سرگرمی در ترکیه است که قرنها قبل ساخته شده است. این شهر ساحلی تلفیقی از زندگی سنتی و مدرنیته که درکنار هم در طول سالیان سال در حال رشد است را با هم یکجا دارد.

شما می توانید برای اقامتتان و بنابر بودجه ای که دارید هتل هایی با قیمت و خدمات مختلف (از معمولی تا لوکس) را در بدروم رزرو کنید.

 

جاذبه های گردشگری و دیدنی بدروم

جاذبه های گردشگری و دیدنی بدروم

مرکز شهر

در مرکز شهر بدروم که بیش از یکبار بازسازی شده، همه چیزهایی که لازم دارید برایتان مهیا شده است و می توانید در آن، خاطرات خوشی از گذراندن یک شب فوق العاده را در رستوران تفرجگاه ساحلی تجربه کنید، ولی مطمئنا وقت گذرانی در هالیکارناسوس که معروف ترین کلوپ شبانه این منطقه است را ترجیح می دهید. در بدروم کافه های زیادی وجود دارند که مانند کافه های استانبول معروف و محبوبند.

در خط ساحلی بدروم یک خیابان پر از کافه های مختلف وجود دارد که اکثرشان جدیدترین موسیقی های رقص غربی را پخش می کنند تا نظر مشتری های کافه های رقیب را جلب نمایند. البته به جای رفتن به کافه، قدم زدن در خیابان های سنگ فرش قسمت قدیمی شهر هم لذت خاص خودش را دارد.

اگر در طول تعطیلات رفتن به جشن و مهمانی اولویت شماست، بنابراین جایی که باید اقامت کنید، مرکز شهر بدروم می باشد. از جمله جاذبه های توریستی بدروم، در انتهای بندرگاه قلعه سنت پیترز است که مربوط به قرن پانزدهم می باشد و همینطور موزه باستان شناسی زیر آب است که در آن آثار باستانی و بقایای یک کشتی شکسته از عصر برنز به نمایش در آمده است. این کشتی شکسته در 6 مایلی ساحل کاس در ساحل مدیترانه ای ترکیه کشف شده است و با کمک بیش از 22 هزار غواص تکه های شکسته این کشتی به سطح آب آورده شدند.

ساحل شهر بدروم

شهر یالی کاواک

این شهر کوچک دارای ساحلی شنی و غروب بسیار درخشانی است و تفرجگاه ساحلی جدیدی نیز در آن ساخته شده است. در این شهر یکی از بهترین بازارهای هفتگی در قسمت قدیمی شهر وجود دارد و  رستوران هایی هم در نزدیکی ساحل و بندر ساخته شده اند که غذاهای دریایی خوشمزه که از ماهی های تازه درست شده اند را سرو می کنند.

از جاذبه های تاریخی یالی کاواک می توان به آسیاب بادی سنگی بزرگ آن اشاره نمود که رو به روی بندر قرار گرفته است. یالی کاواک، از مکانهای مورد علاقه توریست های انگلیسی می باشد. بدروم از گذشته تا کنون تغییرات زیادی داشته است؛ هنوز هم این پیشرفت و تغییر ادامه دارد.

فراهم بودن هر نوع امکاناتی برای صاحبان میلیونر قایق های تفریحی، اهمیت دادن به پول و تجملات باعث نمی شود از رفتن به بدروم صرف نظر کنید، اگر گردشگری هستید که هزینه ها برایتان مهمند، می توانید دربخش قدیمی شهر ساکن شوید که سطح متوسطی از امکانات را دارد.

در مجاورت ناحیه یالی کاواک، بخش دیگری از بدروم به نام ترگات ریس (Turgutreis)هم وجود دارد که میتوانید از آنجا بهترین منظره از غروب خورشید را تماشا کنید. ترگات ریس هم مثل یالی کاواک پاتوق محبوب توریست ها و مهاجرین انگلیسی است، چون رستوران های ترگات ریس چیزهای مورد علاقه انگلیسی ها مثل صبحانه و شام یک شنبه را سرو می کنند.

 

ساحل کادی کالشی بدروم

کادی کالشی ساحل آرام تر و ساکت تری از بقیه نواحی ساحلی بدروم است و اغلب کسانی که موج سواری دوست دارند، جذب کادی کالشی می شوند. ساحل شنی کادی کالشی بسیار طولانی و زیبا است و یک روستای ساحلی بینهایت ساکت و بدون هر گونه شلوغی است و اگر طالب سکوت و آرامش هستید حتما کادی کالشی را برای اقامت در بدروم انتخاب کنید.

البته قابل ذکر است که در این ساحل تفریحی، فقط موج سواری را می توانید امتحان کنید. اگر به سوارکاری علاقه دارید، این باشگاه می تواند جای لذت بخشی برایتان باشد و همچنین شامل رستوران، استخر و امکانات حمام آفتاب می باشد.

ساحل بندر بدروم

ساحل گاماسلاک بدروم

گاماسلاک در سراسر ترکیه به خاطر جزیره خرگوش و رستوران های ماهی کنار دریا اش، معروف و شناخته شده است. این رستوران ها معمولا پاتوق پولدارهای استانبول است که هزینه بالا برایشان مهم نیست. البته کیفیت غذا و خدمات آنها بی نظیر است.

در کنار این رستوران های گران، نشمینگاههای ساحلی قرار گرفته اند که عصرهای تابستان خنک و دلچسب اند و کافه لیمو در کنار ساحل یکی از کافه های عالی برای نوشیدن است چون از کافه می توانید مناظر زیبایی از خط ساحلی و حومه شهر را ببینید.

 

منطقه گوکسیبل بدروم

در حوالی مرکز یالی کاواک، می توانید از قسمت قدیمی گوک سیبل دیدن کنید که واقعا در خواب مانده (هیچ پیشرفتی نداشته) و فقط یک مغازه در آن وجود دارد که اقلام اساسی مورد نیاز مردم را می فروشد. خانه حوا خانم واقع در گوکسیبل پاتوق محبوب ترک ها در تعطیلات آخر هفته است و در اینجا صبحانه سنتی روستایی که مواد اولیه آن عمدتا خانگی اند، سرو می شود.

 

منطقه بوگازیک بدروم

بوگازیک منطقه ای در بدروم است که ترک ها اکثرا دوست دارند شبی را در آنجا بگذرانند و دارای مجموعه ویلاهای تایم شرینگ (یعنی زمان استفاده از آنها بین دو یا چند نفر تقسیم می شود) و زمین گلف است.

ترک ها عصرهای تابستان به خاطر غذا خوردن در رستوران های ماهی بوگازیک به اینجا می آیند. بوگازیک منطقه ای دنج و آرام با رستوران های خوب است که به غیر از گلف، تفریح دیگری در اینجا وجود ندارد و البته مناظر زیبا و چشم نواز، در بوگازیک فراوان به چشم می خورد.

ساحل بدروم

دیگر جاهای دیدنی

گامبت یکی از تفریحگاههای معروف گذراندن تعطیلات در بدروم است که عده ای گامبت را نمادی از انگلستان فاسد توصیف می کنند، ولی اکثر ترک ها و توریست ها گامبت را دوست دارند.

از جاهای دیدنی دیگری که در بدروم وجود دارد شهر کوچک توربا (Torba) است که در نظر سنجی هایی مثل Bites همیشه رتبه نخست را به لحاظ جذابیت مال خود می کند. گول ترک باکا از دیگر جاهای دیدنی بدروم است که هتل های گرانی دارد و هزینه ها هم در اینجا بالاست. اورتاکنت و گاندوگان دو مکان تفریحی معروف دیگر بدروم هستند.

قلعه سنت پیتر (قلعه بدروم)، گشت با قایق، آمفی تئاتر باستانی، آرامگاه ماسولوس هالی، کارناسوس، گومیت، گشت و دریاگردی آبی با گولت، صبحانه ترک، بازار روز، موزه‌ی زیر آب بدروم، تورهای دریا گردی اوزلایف، پالمارینا، ساحل یاهسی (Yahsi)

پارک آبی بدروم:

یکی از جاذبه های تفریحی و سرگرم کننده برای توریست هایی که به شهر بدروم سفر می‌کنند پارک های آبی موجود در این شهر می باشد شهر بدروم دارای دو پارک آبی است که یکی از آن ها کوچکتر و دیگری دارای ابعاد بزرگتر و همچنین شناخته‌ شده‌تر نیز می باشد.

پارک آبی Aqualand که دارای ابعاد بزرگتری نسبت به پارک های آبی دیگر در شهر بدروم است، دارای متراژی در حدود ۶۵ هزار متر مربع می باشد که در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد و به عنوان اولین پارک آبی بزرگ در بدروم شناخته می شود و همچنین به عنوان بزرگترین پارک آبی در ترکیه نیز از آن یاد می کنند.

دور از شهر، شما می توانید در دریاهای کاملا روشن، بی نظیر، گرم گرم شنا. به خصوص، غواصان زیر آب خواهان بررسی صخره های متعدد، غارها و شکل های سنگی با شکوه هستند. آبها دارای اسفنج های رنگی مختلفی از اشکال و اندازه ها، هشت پا و انواع مختلفی از حیات آبزی هستند.

شهرت قایقرانی های بدروم به دوران باستان رسیده است و امروز، صنعتگران قایق های سنتی را همچنان ساختند: تیراندیل با چارچوب و ستون، و گلوله ها با پرتو گسترده ای و ستون گرد. به ویژه در موارد دوم، در سفرهای تفریحی و تفریحی، و در مسابقات جام جهانی اکتبر سالانه استفاده می شود.

 

بهترین غذاهای بدروم در کجا بخوریم؟

یکی از دلایلی که مردم کشورهای جهان، بدروم را دوست دارند وجود غذاهای دریایی تازه و انواع مزه های تازه می باشد. در واقع در بدروم خیلی زود به این نتیجه می رسید که غذاهای این شهر واقعا خوشمزه اند؛ چون با بهترین مواد اولیه تهیه می شوند.

بدروم رستوران خوب هم زیاد دارد که تعدادی از آنها با غذاها و روش آشپزی بی نظیرشان، همیشه عالی اند. در سفر به بدروم حتما در یکی از رستوران های عالی آن از جمله ممدوف در یالی کاواک، لیمون و اورفوز میز رزرو کنید. البته بخش از رستوران های خوب و معروف بدروم در هتل های 5 ستاره لوکس آن واقع شده اند.

در بدروم از کجا خرید کنیم؟

شهر بدروم برخلاف شهرهای استانبول و وان (حتی آنتالیا)، چندان براي خريد مناسب نيست. بطور کلی تعداد بازارها و مراکز خرید این شهر خیلی کم است و اجناس ارائه شده در این مراکز نیز گاها دارای قیمت سرسام آور است. معروفترین مراکز خرید و بازارهای بدروم عبارتند از:

  • مرکز خرید اواسیس چارشی لیمان (در این مرکز خرید اجناس مارک و معروف ترکیه به فروش می رسد)
  •  مرکز خرید انیو
  • بازار قدیمی بدروم که یک بازار از نوع اصل ترکی با مغازه های مناسب به جای غرفه است که در آن از منسوجات و پارچه های ترکی و آسیای مرکزی و ظروف سفالی رنگارنگ محلی گرفته تا جواهر فروشی و لباس فروشی های مخصوص لباس های بسیار جالب ساحل، همه چیز پیدا می شود

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید