بیشتر بخوانید

جزیره بالی در اندونزی. معبد بالی. بالی کجاست

ناگفته های جزیره بالی اندونزی

بالی علاوه بر جذابیت یک جزیره توریستی (سواحل زیبا. هوای آفتابی) در نزدیک خود، یک شهر تاریخی بنام UBUD که برای دوستداران مناطق تاریخی و صنایع دستی جذابیت های خاص خود را دارد. بالی را می‌توان همانند یک مجموعه‌ی کامل به شمار آورد. اکثر مردمی که به این منطقه سفر می‌کنند دوست ندارند آن را ترک کنند.

این جزیره دارای یک پارک آبی با امکانات بی نظیر برای طرفداران هیجان در مرکزیت کوتا می باشد که این جزیره را از جزایر مشابه متمایز می کند. تنوع غذایی در این جزیره بدلیل نزدیکی استرالیا و توریست هایی از این کشور شباهت بیشتری به ذائقه ایرانی دارد.

بیشینه جزیره بالی

این جزیره در جنوب اندونزی واقع شده است و دو اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند داده است.

مردم بالی از تبار نژادی ماقبل تاریخی هستند که از راه خاک اصلی قاره ی آسیا در حدود ۲۵۰۰ پ.م. به مجمع‌الجزایر اندونزی کوچ کردند. با رسیدن هندوها دوره ی ما قبل تاریخ به پایان رسید. رسیدن هندوها در سال ۱۰۰ پ.م. به ‌وسیله ی سفال ‌نوشته‌های براهمی که بدست آمده‌اند تایید شده ‌است.

شاهنشاهی ماجاپاهیت (۱۲۹۳–۱۵۲۰ میلادی) که در جاوه ی شرقی مستقر شده بود در سال ۱۳۴۳ یک کوچ ‌نشین هم در جزیره بالی برپا کرد. در پی حملات پیاپی، شاهنشاهی ماجاپاهیت کمی پیش از ۱۵۰۰ میلادی، سرنگون شد و این امر باعث مهاجرت گسترده به بالی شد. به طوری که در حال حاضر یکی از مهم ترین مراکز گردشگری جهان به شمار می ‌رود.

 

بالی کجاست؟ جزیره بالی ساحل بالی

اطلاعات ضروری:

  • اختلاف ساعت با تهران: ۳:۳۰+
  • زبان رسمی: اندونزیایی
  • واحد پول رسمی: روپیه اندونزی (IDR)
  • نرخ تبدیل ارز: ۱۰۰,۰۰۰ روپیه=۷.۳۲ دلار آمریکا
  • فرودگاه بالی: (Denpasar International Airport (DPS

 

مسیر پروازی از تهران به بالی

برای سفر از تهران به مقصد این جزیره دو مسیر پیشنهادی وجود دارد.

  • مسیر اول: با هواپیمایی قطر و امارات می باشد با توجه به کیفیت این ایرلاین و مسیر طولانی سفری لذت بخش رو شما تجربه می کنید و تنها توقف در فرودگاه نوساز و زیبای دوحه و HAMAD international airport و یا فرودگاه بین المللی دوبی می باشد که ترانزیت در این فرودگاهه لذت سفر رو دو چندان می کند. لازم به ذکر است بار مسافرین در تهران تحویل گرفته و در بالی تحویل داده می شود. نوع هواپیما در مسیر دوحه به بالی معمولا بویینگ 777-300ER است که از نظر کیفیت قابل مقایسه با airbus 380 شرکت ایرباس است.
  • مسیر دوم: این مسیر از طریق کوالامپور می باشد. مسیر تهران به کوالامپور و برگشت با ایرلاین ماهان انجام می شود زمان تقریبی تا کوالامپور هفت ساعت بود و ادامه مسیر از کوالامپور با توقف 4 ساعته در کوالامپور با ایرلاین مالزین ایرلاین به مدت سه ساعت است . در این مسیر بار در کوالامپور تحویل و مسافر شخصا با را به مالزین ایرلاین تحویل می دهد. این مسیر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.
  • فاصله زمانی با تهران
    حدودا مدت 13 ساعت فاصله زمانی برای رسیدن به جزیره بالی از تهران می باشد.

بهترین ساحل جزیره بالی

تفریحات و مناطق دیدنی بالی:

WATER BOOM پارک آبی

در این مجموعه بی نظیر که شعبه ای از پارک های زنجیره ای و بین المللی واتربوم است استخرهای بزرگ و کوچک، چندین نوع سرسره آبی، استخر و بازی های مخصوص بچه ها، زمین بازی (پینگ پونگ، فوتبال دستی) و رستوران های مختلف وجود دارد که می شود با آرامش کامل و درکنار تمامی اعضای خانواده از آن ها استفاده کرد.

مجموعه واتربوم از ۹ صبح تا ۸ شب باز و بلیت ورودی برای هر نفر به مدت یک روز کامل 26 دلار است. البته می توان بلیت دو یا سه روزه خرید که قیمت آن کمی ارزانتر خواهد بود. بعد از خرید بلیت یک اکانت برای شما باز خواهد شد و از آنجا که حمل پول به محوطه ممنوع می باشد، می توانید مبلغی را برای خرید خوراکی یا استفاده از برخی بازی های پولی به شکل سپرده در حساب خود قرار دهید.

برای استفاده از سرسره های آبی، استخر و هیچ مبلغی دریافت نمی شود و تیوپ (برای استفاده در سرسره های آبی) به وفور در محوطه موجود است. فقط باید دقت کرد که برای استفاده از سرسره، تیوپ همرنگ خودش را برداشت. تفریحات این مجموعه آنقدر زیاد، متنوع و هیجان انگیز است که می شود یک روز کامل را در آن گذراند.

TANAHLOT TEMPLE بازدید غروب آفتاب از ساعت 4 تا 7 بعدازظهر

این مجموعه چندین متر دورتر از ساحل قرار گرفته است و غروب‌های واقعا حیرت‌انگیزی دارد. نکته اینکه در هنگام مد دریا، رسیدن به این معبد با پای پیاده امکان‌پذیر نیست، اما در هنگام جزر با کمی پیاده روی می‌توانید به راحتی به این معبد نزدیک شوید. اگر قرار باشد تنها از یک معبد در بالی دیدن کنید، بدون شک این معبد تانالوت است.

بهترین زمان برای تماشای این ناحیه، هنگام غروب آفتاب است.

نقاط گردشگری و معابد بالی در اندونزی

Tanah Lot

تشکیل شده از یک سنگ خاموش در جزیره بالی در اندونزی است. این محل به نام معبد لوط معروف است که توریست ها و مخصوصاً عکاسان زیادی را به سمت خود می کشاند.

Tanah Lot به زبان بالیایی یعنی سرزمین، که مکانی است در Tabanan (اداره‌ یا محل‌ کار یا حکومت‌ نایب‌ السلطنه) حدود ۲۰ کیلومتری Denpasar (پایتخت بالی). هر روز این تخت سنگ نشسته در ساحل بر اثر جزر و مد به درون اقیانوس می رود و دوباره در ساحل اقیانوس پدیدار می شود، که گردشگران در صورتی که آب اقیانوس پایین باشد می توانند به درون این معبد هم بروند. کشیش Nirartha در قرن ۱۵ هنگام سفر خود، این تخته سنگ را دیده است و مکان مناسبی برای استراحت یافته و شب را در آنجا در این جزیره سپری کرده و بعد آنجا را محل مقدسی برای پرستش خدای دریا در جزیره بالی دانست.

این معبد یکی از معابد هفت دریا در اطراف سواحل بالی است، و هر یک از معابد هفت دریا بعد از تأسیس شدن در امتداد سواحل جنوب غربی قرار دارند. بالیایی ها معتقد هستند که مار دریا ، مار غول پیکری است که نگهبان معبد است و روح های خبیث و مزاحم را دور می کند و از معبد محافظت می کند. گردشگران بعد از گذشتن از یک بازار پوشاک و سوغاتی های بالیایی ها به این معبد می رسند.

 

ONE DAY CRUISE LEMBONGAN ISLAND

یک کشتی تفریحی مجهز با امکاناتی مناسب برای یک سفر یک روزه دریایی در اطراف جزیره lembongan
در ریف ها اطراف این جزیره شما می توانید بزرگترین آبزیان جهان را دیده و با آن ها به غواصی بپردازید. این دو جزیره که در جنوب شرقی بالی واقع گردیده اند نیز از بهترین سایت های غواصی بوده و دسترسی به آن ها نیز آسان می باشد. در اینجا خورشید ماهی اقیانوسی و یا مولامولا را می توان دید که از پلنگتون ها و یا عروس دریایی تغذیه می نمایند.

بازار هنر سنتی اوبود

نمی‌شود به بالی و منطقه‌ی اوبود سفر کرد، اما دست کم یک بار از بازار هنر سنتی آن بازدید نکرد. این بازار هرروزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر باز است. در اینجا می توانید هرچیزی در محدوده‌ی هنر و صنایع دستی سنتی، وسایل خانه، لباس و سوغاتی پیدا کنید. در این مکان تنوع کالا‌ها بسیار قابل تامل است و دیدن همه‌ی آن‌ها ممکن است طاقت‌فرسا باشد، با این وجود اگر به اندازه‌ی کافی جستجو کنید، قطعا ۱ یا ۲ خرید با ارزش انجام خواهید داد. علاوه بر همه‌ی این‌ها، دیدن مردم محلی در حال تعامل با فروشنگان و گذراندن زندگی روزمره خالی از لطف نخواهد بود.

 

نکته‌ها بازار هنر سنتی اوبود:

  • همیشه سعی کنید با شوخ‌طبعی و لبخند با فروشندگان صحبت کنید، چرا که ممکن است تخفیفات قابل ملاحظه‌ای از آن‌ها بگیرید.
  • اگر جواهرات نقره چشمتان را گرفت، برای خرید آن‌ها مراقب باشید، چرا که بسیاری از آن‌ها با آلیاژ برنج و نقره ساخته شده‌اند، از این رو ارزش هزینه‌ای که می‌کنید را ندارند.
  • اگر وقت دارید، بهتر است نگاهی هم به بخش غذایی این بازار بیاندازید.
  • بعد از بازدید از اوبود در راه کینتامانی بازدید از جنگل میمون ها خالی از لطف نیست.

پناهگاه جنگلی میمون مقدس

جنگل میمون حدود ۱۱ هکتار مساحت دارد و تعداد زیادی از گونه‌های زیبای درخت که به خوبی از میمون‌ها محافظت می کنند، در آن وجود دارد. همچنین در اینجا می‌توان انواع مختلف پرنده را هم مشاهده کرد. معبد و مجسمه‌های زیبا از دیگر ویژگی‌های این مکان هستند که از اعصار گذشته باقی مانده‌اند. اگر به تماشای میمون‌های بازیگوش و همچنین قرار گرفتن در اتمسفری خاص علاقمند هستید، بازدید از این مکان را از دست ندهید.

 

نکته‌ها پناهگاه جنگلی میمون مقدس:

  • از آنجایی که مردم به میمون‌ها غذا می دهند، این حیوانات بامزه از نزدیک‌شدن به شما ترسی ندارند. پس مراقب جواهرات‌تان باشید.

 

آتشفشان کینتامانی:

در روستای کینتامانی دریاچه ی بسیار زیبای باتور و آتشفشان کینتامانی به چشم می خورد. جالب است بدانید که این آتشفشان هنوز فعال بوده و بومیان این منطقه از گدازه ها و سنگ های سرد شده این آتشفشان برای ساخت منازل خود استفاده می کنند. رسیدن به این نقطه از کوتا تقریباً یک ساعت بطول خواهد انجامید و صرف نهار در رستوران کنار دریاچه و با منظره قله آتشفشان کینتامانی بسیار مسرت بخش است. از دیگر دیدنی های این منطقه غار خفاش ها می باشد که دیدار از آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

 

JIMBARAN RESTURANT-SEA FOOD

مجموعه ایی از رستوران های دریایی با منو های جذاب از غذاهای دریای و تازه که با نور شمع روشن می شوند که تلفیق این محیط با موزیک زنده خاطره ای بیاد ماندنی از خود بجای می گذارد.

 

معبد اولا واتو – Uluwatu Temple:

این معبد نیز که از معابد بسیار زیبای بالی است در منطقه ای بسیار زیبا و رویایی در جنوبی ترین نقطه بالی و بر فراز صخره مرجانی سیاه رنگی بر فراز امواج خروشان اقیانوس هند واقع گردیده است. بازدید از این معبد افسانه ای را به هنگام غروب خورشید توصیه می کنیم.

موج سواری و غواصی در جزیره بالی اندونزی

غواصی:

هر آنچه از تفریحات دریایی و ساحلی انتظار دارید در بالی برای شما فراهم است. Pemuteran در سواحل شمالی و Amed در سواحل شرقی بهترین مکان برای غواصی و لذت بردن از دنیای زیر آب هستند. آب‌های کم‌عمق و آرام نزدیک ساحل، موقعیتی بی‌نظیر برای آب‌تنی و استراحت را فراهم کرده‌اند. هزینه‌ی تورهای غواصی در این منطقه از ۴۰ پوند انگلیس شروع می‌شود.

 

موج سواری:

هیپستر کانگو (Hipster Canggu) در سواحل غربی و شبه‌جزیره‌ی دنج و خلوت بوکیت (Bukit) در جنوب، مقاصد گردشگری مناسبی برای موج‌سواری هستند. کمپ های موج سواری اولوواتو (Uluwatu) و پادانگ پادانگ (Padang-Padang) در این شبه‌جزیره امواجی دارند که برای به چالش کشیدن موج‌سواران حرفه‌ای مناسب هستند. در کانگو (Canggu) و ساحل اولدمن (old man) مبتدیان می‌توانند از موج‌سواری لذت ببرند یا از تورهای آموزشی همراه با مربی استفاده کنند. ساحل اکو (Echo) بهترین مکان برای نیمه‌حرفه‌ای‌های این سرگرمی مفرح است.

 

مراکز خرید:

مراکز خرید اصولا در منطقه کوتا واقع شده اند . بزرگترین DISCOVERY shopping mall است مرکز خرید MATAHARI و GLORIA از جمله مراکز خرید بالی می باشند . نکته قابل توجه در مورد خرید در بالی وجود برندهای استرالیایی در این مراکز بود و برنده های مورد علاقه ایرانیان در این مراکز کمتر دیده می شود.

 

رستوران ها:

رستوران هایی متفاوت با کیفیت خوب در جزیره بالی یافت می شود . پیشنهاد ویژه رستوران های دریایی در منطقه جیمباران است که مسافران تجربه جدید با انواع غذاهای دریایی را کسب می کنند.

 

تنوع غذا در بالی:

رستوران های زنجیره ایی : در مناطق مختلف بالی از جمله کوتا و نوسادوا و … رستوران های زنجیره ایی مک دونالد کی اف سی پیتزا هات برگر کینگ براحتی یافت می شود و برای مسافرینی که سلیقه غذایی آنها با غذایی شرق آسیا سازگار نیست گزینه خوبی می باشند.

 

متوسط قیمت مواد غذایی در بالی

غذا و نوشیدنی در بالی بسیار ارزان است (البته نه به ارزانی جزایر عمده جنوب آسیا) که در عین حال بالاترین استاندارد را هم دارا هستند. غذاهای ساده و خوشمزه از حدود ۱ دلار آمریکا شروع می‌شوند.

  • صبحانه: اگر هتل یا مسافرخانه‌ای که در آن اقامت دارید با وعده‌ی صبحانه از شما پذیرایی نکرد، می توانید در هرجایی این وعده‌ی خوشمزه را با قیمتی کم میل کنید. (۱۵,۰۰۰ تا ۲۵,۰۰۰ روپیه)
  • ناهار: اگر دنبال غذایی کلاسیک و محلی برای ناهار باشید، ترکیبی از برنج، نودل و جوجه می تواند انتخاب خوبی باشد. (۲۵,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ روپیه)
  • شام: در بالی غذاهای غربی مثل پیتزا و همبرگر، به ارزانی غذاهای پرطرفدار محلی نیستند. در هر صورت انتخاب هر کدام به سلیقه‌ی شما خواهد بود. (۴۰,۰۰۰ تا ۸۰,۰۰۰ روپیه)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۶۱۲,۴۴۰ و ۴۱۱,۷۳۳ روپیه تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

رزرو هتل و بلیط هواپیما به بالی در اندونزی

آب و هوا بالی:

با وجود نزدیک بودن تقریبی به خط استوا، عجیب نیست که جزایر بالی در تمام طول سال درجه حرارتی مشابه داشته باشند. معمولا هوای بین 26 تا 32 درجه سانتی گراد است و در ماه های مهر و آبان بارندگی نسبت به ماه های دیگر بیشتر است. خبر خوب اینکه بارش باران به‌ندرت بیشتر از ۳۰ دقیقه یا بیشتر اتفاق می‌افتد.

 

وسایل ضروری سفر در بالی:

به همراه داشتن عینک دودی – کلاه آفتابی – کرم ضد افتاب – لباس شنا – کیف ضد آب + دوربین ضد آب + قرص ضد تهوع (ماشین گرفتگی یا دریا گرفتگی) این قرص به راحتی در داروخانه ایران و اندونزی یافت می شود.

 

انتخاب زمان سفر به بالی:

جزیره بالی در اندونزی هم برای هتل‌ها دارای پیک سیزن‌های (فصل اوج گردشگری) مطلق مخصوص خودش است که در کریسمس و تعطیلات سال نو اتفاق می‌افتد. مشخص است که در این مدت، قیمت هتل‌ها به بالاترین میزان خودش در تمام طول سال می‌رسد.

همچنین در طول ماه‌های آگوست و سپتامبر که بسیاری از اروپایی‌ها در تعطیلات به سر می‌برند و فصل زمستان قاره استرلیاست (بدلیل واقع شدن در نیم کره جنوبی)، شاهد افزایش قیمت‌ها به بالاترین میزان خواهیم بود.

فصول میانه یا به‌اصطلاح mid season در بالی که در آن قیمت‌‌ها کمی معتدل می‌شود از ماه آوریل تا جولای به طول می‌انجامد و فصول کم گردشگر و به‌ اصطلاح low season یا off season که قیمت‌ها در حالت معمولی به پایین‌ترین حد خود می‌رسند، از اواسط ژانویه تا مارس و از اواسط سپتامبر تا میانه‌های دسامبر طول می‌کشد.  شما می توانید با توجه با بودجه خود بهترین انتخاب برای سفر به این جزیره دوست داشتنی را داشته باشید.

 

هزینه‌ی حمل‌ونقل در بالی:

حمل‌ونقل در بالی کمی با دیگر نقاط دنیا متفاوت است. این بدان معنی نیست که جابجایی در این شهر مشکل است، در حقیقت انتخاب‌های شما به تاکسی، اجاره‌ی ماشین یا دوچرخه، موتورسیکلت و مینی‌بوس‌ها و حتی اسکوتر محدود می‌شود. بدون هیچ‌گونه اضافه‌گویی به سراغ قیمت‌ها می‌رویم. تاکسی از فرودگاه تا کوتا ۴۵,۰۰۰ تا ۵۵,۰۰۰ روپیه هر ۳ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی در کوتا ۲۰,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ روپیه اجاره ماشین برای ۱ روز ۱۰۰,۰۰۰ روپیه

 

مراکز خرید مدرن:

بالی نیز به مانند تمامی نقاط توریستی جهان مجهز به مرکز خریدهای مدرن و مجللی گردیده است. در اینجا به معرفی برخی از آن ها پرداخته ایم.

 

گالریا BALI GALLERIA:

گالریا یکی از گسترده ترین مال ها در سطح استرالیا، آسیا و آمریکاست. در گالریا بهترین برندهای جهانی، عطر، کیف و کفش و البسه عرضه گردیده و نیز یکی از بزرگترین شعب فروشگاه های زنجیره ای ماتاهاری و تعداد بسیار زیادی بوتیک های دیگر در آن واقع شده اند. در این مرکز خرید که در نزدیکی کوتا و در میدان امام بنجل واقع شده است شعبه ای از بزرگترین ابزار فروشی جهان یعنی ایس هاردویر نیز قرار دارد.

 

دیسکاوری DISCOVERY:

یکی از زیباترین مراکز خرید بالی است که در مجاورت دریا قرار گرفته است. دپارتمان استور سنترو نیز درون همین مجموعه قرار داشته که مملو از برندهای جهانی بوده و نیز قیمت های مناسبی دارد. رستوران های این مرکز خرید نیز که در کنار دریا و در ساحل باز تعبیه گردیده اند بسیار با صفا می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید