بیشتر بخوانید

بالابر بایلونگ عجایب مهندسی و رکورددار گینس

بالابر بایلونگ عجایب مهندسی و رکورددار گینس

بالابر بایلونگ در نزدیکی شهر ژانگجیاجی در کشور چین قرار دارد. این بالابر ۳۲۶ متر ارتفاه دارد و در کنار صخره‌ای بزرگ در منطقه توریستی ولینگ یانگ قرار دارد که ۱۵۴ متر آن شامل محور کوه و ۱۷۲ متر دیگر در یک دره بنا شده است.

ساخت و ساز این آسانسور غول آسا در اکتبر سال 1999 شروع شد و سال 2002 برای عموم مردم باز گردید. در زمان ساخت این پروژه اثرات زیست محیطی آن مورد بحث و اختلاف بین مراجع مربوطه بوده، زیرا منطقه Wulingyan در سال 2002 به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شد و در نتیجه عملیات توسعه و ساخت آن به مدت 10 ماه در سال های 2002-2003 متوقف شد است. البته این توقف در بازدید به علت نگرانی های امنیتی بابت مسائل ایمنی بوده و نه بخاطر اثرات زیست محیط آن و بالاخره در تاریخ 16 ژوئیه 2015 افتتاح شد.

ثبت آسانسور Bailong در گینس

ثبت آسانسور Bailong در گینس

طبق گزارش جهانی گینس، آسانسور Bailong به طور رسمی بلندترین بالابر بالابر یا آسانسور در جهان است. نام آن به معنای “صد اژدها آسانسور” است که به معنای واقعی کلمه به صخره های در منطقه Wilingyaun متصل شده است،

س از سوار شدن، این آسانسور می تواند شما را در کمتر از ۲ دقیقه به ارتفاعات کوهستان 326 متر برساند که از سه اطاق مجزا تشکیل شده و ظرفیت آن ۵۰ نفر می باشد و قادر است تا روزانه تقریبا ۱۸ هزار نفر را جابجا کند.

هدف از ساخت بایلونگ تحقق شعار «زندگی کوهستانی و کوهستانی بالادست»، بهبود بهره وری های اقتصادی گردشگری، تسهیل بازدیدکنندگان برای تماشای مناظر زیبای ژانگجیاجی و به لحاظ حل مشکل ترافیک بزرگترین و موثرترین طرح حفاظت از محیط زیست است.

بایلونگ توسط پکن بایلونگ، شرکت تصدی فناوری سبز و شرکت بریتیش فلوید تاسیس شده است. این آسانسور دارای سه لایه هست که دو لایه آن به طور منظم در معرض دید عموم قرار گرفته است. بایلونگ یک پروژه ساختمانی است که به شکل کاملا قانونی و با توجه به روش ساخت و ساز تعیین شده توسط دولت ساخته شده است. تجهیزات اصلی آسانسور توسط شرکت آلمانی آسانسور بین المللی رانجر مورد تحقیق و تهیه قرار گرفته که هزینه آن ۱۸۰ میلیون یوان بود.

اثرات مثبت زیست محیطی آسانسور بایلونگ

اثرات مثبت زیست محیطی آسانسور بایلونگ

منطقه ژانگجیاجی چین یکی از نقاط دیدنی طبیعی ولینگ یانگ است که در گذشته، گردشگران مجبور بودند برای بازدید از این منطقه بیش از پنج ساعت از جاده های خطرناک کوهستانی عبور کنند. این در حالی است که از زمان تکمیل و راه اندازی بایلونگ، این زمان تا ۱ دقیقه و ۳۲ ثانیه کوتاه شده است.

در سال ۲۰۱۳ Bailong ارتقا یافت و ظرفیت یک طرفه آن در حدود ۴۰۰ نفر در هر ساعت افزایش یافت و سرعت آن از ۳ متر در ثانیه تا ۵ متر در ثانیه افزایش یافت. در سال ۲۰۱۵، نردبان بایلونگ دوباره ارتقا داده شد و ظرفیت ۵۰ نفر به ۶۴ نفر افزایش یافت و زمان آن از ۱ دقیقه و ۵۸ ثانیه به ۶۶ ثانیه کوتاه شد.

از زمان باز شدن نردبان بایلونگ، نزدیک به ۳۵ میلیون مسافر به طور ایمن حمل شده اند و هیچ حادثه امنیتی اتفاق نیفتاده است. بدین شکل ساخت بایلونگ یک معجزه در حفاظت از میراث طبیعی دنیا به شمار می رود و کارشناسان محیط زیست پس از این ارزیابی محیطی نتیجه گرفته اند که مزایای نگهداری آسانسور بایلونگ بیشتر از معایب آن است.

زمان بازدید از بالابر بایلونگ

زمان بازدید از بالابر بایلونگ

بالابر بایلونگ همه روز از ساعت ۸ صبح الی ۱۷:۳۰ عصر فعال می باشد. هزینه بلیت یک طرفه برای سوار شدن به آسانسور Bailong برابر با 72 یوآن می باشد که با تخفیف به مبلغ ۴۳ یوآن می رسد. همچنین بلیت دو طرفه برای استفاده از این آسانسور ۱۴۴ یوآن می باشد. گفتنی است که در شرایط جوی نامناسب یا نارسایی برق آسانسور فعال نمی باشد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید